Πρώιμη διάγνωση-αντιμετώπιση νεοπλασιών σαλπίγγων-ωοθηκών

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠρώιμη διάγνωση-αντιμετώπιση νεοπλασιών σαλπίγγων-ωοθηκών / Early diagnosis and treatment of the adnexal neoplasia
ΚωδικόςΤΙΜΠΒ006
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑπόστολος Αθανασιάδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600021527

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Προκαρκινικές Παθήσεις στη Γυναικολογία (2022-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 12
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό216

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠρώιμη διάγνωση-αντιμετώπιση νεοπλασιών σαλπίγγων-ωοθηκών
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600246109
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Κατανόηση της επιδημιολογίας των νεοπλασματικών όγκων σαλπίγγων και ωοθηκών 2. Κατανόηση της κλινικής εικόνας των νεοπλασματικών όγκων σαλπίγγων και ωοθηκών 3. Κατανόηση της διαγνωστικής προσέγγισης σε νεοπλασματικούς όγκους σαλπίγγων και ωοθηκών 4. Κατανόηση της θεραπευτικής αντιμετώπισης σε νεοπλασματικούς όγκους σαλπίγγων και ωοθηκών 5. Κατανόηση της μακροπρόθεσμης παρακολούθησης σε γυναίκες με ιστορικό νεοπλασματικών όγκων σαλπίγγων και ωοθηκών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η πρώιμη διάγνωση και αντιμετώπισητης εξαρτηματικής παθολογίας (σαλπίγγων-ωοθηκών), ύποπτης για κακοήθεια. Ιδιαίτερη αναφορά θα γίνει κατά την διάρκεια του μαθήματος στα υπάρχοντα διαγνωστικά μοντέλα την σημασία της υπερηχογραφίας και του συνδυασμού της με βιοδείκτες. Οι οριακοί όγκοι ωοθηκών, οι όγκοι των στρώματος της ωοθήκης (υψηλού ποσοστού κακοήθους εξαλλαγής) και τέλος οι όγκοι της ωοθήκης από αρχέγονα γενετικά κύτταρα των οποίων η βιολογική συμπεριφορά παραμένει αμφιλεγόμενη, θα αποτελέσουν τον ιδιαίτερο σκοπό αυτού του μαθήματος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εξετάσεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Μεγάλη σημασία δίνεται στην ενεργή συμμετοχή των φοιτητών κατά τη διάρκεια της συζήτησης που ακολουθεί τις διαλέξεις. Η τελική βαθμολογία καθορίζεται κατά κύριο λόγο από την επίδοση στις εξετάσεις πολλαπλής επιλογής.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Κατευθυντήρια οδηγία ΕΜΓΕ 40/2020ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΩΟΘΗΚΩΝ 2. Fotopoulou C, Planchamp F, Aytulu T, et al European Society of Gynaecological Oncology guidelines for the peri-operative management of advanced ovarian cancer patients undergoing debulking surgery International Journal of Gynecologic Cancer 2021;31:1199-1206. 3. Timmerman D, Planchamp F, Bourne T, et al ESGO/ISUOG/IOTA/ESGE Consensus Statement on pre-operative diagnosis of ovarian tumorsInternational Journal of GynecologicCancer 2021;31:961-982. 4. Mina M, Kosmas I, Tsakiridis I, Mamopoulos A, Kalogiannidis I, AthanasiadisA, Dagklis T. Prediction Models of Adnexal Masses: State-of-the-Art Review.ObstetGynecolSurv. 2021 Apr;76(4):211-222. doi: 10.1097/OGX.0000000000000873.PMID: 33908613
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-12-2023