Αξιολόγηση στην Εκπαιδευτική Διαδικασία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑξιολόγηση στην Εκπαιδευτική Διαδικασία / Evaluation in Educational Process
ΚωδικόςΥΚΔΓ-002
Διατμηματικό ΠρόγραμμαΓλώσσες, Επικοινωνία & Διοίκηση Υπηρεσιών Εκπαίδευσης στο σύγχρονο κοινωνικό, οικονομικό και τεχνολο
Συνεργαζόμενα ΤμήματαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Οικονομικών Επιστημών
Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600012609

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑξιολόγηση στην Εκπαιδευτική Διαδικασία
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600246321
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την εξής τεχνογνωσία: Κατανόηση των αρχών της εκπαιδευτικής αξιολόγησης: κατανόηση των βασικών θεωριών και μεθοδολογιών αξιολόγησης των εκπαιδευτικών συστημάτων. Σχεδιασμός αποτελεσματικών εργαλείων αξιολόγησης: ανάπτυξη εργαλείων και μεθόδων για την αξιολόγηση διαφόρων πτυχών των εκπαιδευτικών διαδικασιών. Ανάλυση εκπαιδευτικών δεδομένων: απόκτηση δεξιοτήτων στην ερμηνεία και ανάλυση δεδομένων από εκπαιδευτικές αξιολογήσεις. Εξασφάλιση εγκυρότητας και αξιοπιστίας: μάθηση για την εξασφάλιση ότι οι μέθοδοι αξιολόγησης είναι τόσο έγκυροι όσο και αξιόπιστοι. Εφαρμογή ηθικών σκέψεων στην αξιολόγηση: κατανόηση και εφαρμογή ηθικών παραμέτρων στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών διαδικασιών. Αξιολόγηση μαθησιακών αποτελεσμάτων: απόκτηση επάρκειας στην αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και των εκπαιδευτικών επιτευγμάτων. Εφαρμογή μορφωτικών και συνοπτικών αξιολογήσεων: διάκριση και αποτελεσματική εφαρμογή στρατηγικών μορφωτικής και συνοπτικής αξιολόγησης. Προσαρμογή της αξιολόγησης σε διάφορα εκπαιδευτικά πλαίσια: προσαρμογή των στρατηγικών αξιολόγησης για να ταιριάζουν σε διάφορα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και ανάγκες των μαθητών. Χρήση τεχνολογίας στην εκπαιδευτική αξιολόγηση: ενσωμάτωση σύγχρονης τεχνολογίας και ψηφιακών εργαλείων στη διαδικασία αξιολόγησης. Κριτικός προβληματισμός στις πρακτικές αξιολόγησης: ανάπτυξη της ικανότητας για κριτικό προβληματισμό και βελτίωση των πρακτικών αξιολόγησης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διαδοχικές αξιολογήσεις της μάθησης, των μαθητών, των διδασκόντων, των διδακτικών πρακτικών και των εκπαιδευτικών συστημάτων. Ενότητα 1: Εισαγωγή Ενότητα 2: Αξιολόγηση της μάθησης Ενότητα 3: Αξιολόγηση της μάθησης (συνέχεια) Ενότητα 4: Αξιολόγηση των μαθητών Ενότητα 5: Αξιολόγηση των μαθητών (συνέχεια) Ενότητα 6: Αξιολόγηση των διδασκόντων Ενότητα 7: Αξιολόγηση των διδασκόντων (συνέχεια) Ενότητα 8: Αξιολόγηση των διδακτικών πρακτικών Ενότητα 9: Αξιολόγηση των διδακτικών πρακτικών (συνέχεια) Ενότητα 10: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων Ενότητα 11: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων (συνέχεια) Ενότητα 12: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων (συνέχεια) Ενότητα 13: Ανακεφαλαιώσεις όλων των ενοτήτων
Λέξεις Κλειδιά
Αξιολόγηση, συστήματα εκπαίδευσης, Παιδαγωγικά, Διδακτική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • On line διάδραση
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Moodle (λογισμικό διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου)
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις261,0
Συγγραφή εργασίας / εργασιών401,6
Εξετάσεις40,2
Διαδραστική διδασκαλία-μάθηση1305,2
Σύνολο2008
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συνεχούς αξιολόγηση: Όλοι οι φοιτητές παρακολουθούνται κατά την εκτέλεση πρακτικών ασκήσεων (κατ’ οίκον εργασίες, καθήκοντα μέσω διαδικτύου). Λαμβάνουν συστηματικά σχόλια (προφορικά ή γραπτά) κατά την διάρκεια του εξαμήνου. Τελική αξιολόγηση: Εξέταση γραπτή ή/και προφορική στο τέλος του εξαμήνου. Τα κριτήρια αξιολόγησης καθορίζονται με την συμμετοχή των φοιτητών. Τα αποτελέσματα της συνεχής και τελικής αξιολόγησης καθώς επίσης και σχόλια εμφανίζονται στην προσωπική ιστοσελίδα κάθε φοιτητή και στη σελίδα της τάξης.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
-
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Προτείνονται επιλεγμένες δικτυακές πηγές για κάθε επιμέρους θέμα που εξετάζεται στην πορεία του μαθήματος. Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη: Bachman, L. F. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford University Press, Oxford. Baker, R. (1997). Classical Test Theory and Item Response Theory in Test Analysis. Special Report No. 2: Language Testing Update. Lancaster University, Department of Linguistics and Modern English Language. Bonniol, J.-J., & Vial, M. (1997). Les modèles de l’évaluation. Textes fondateurs avec commentaires. De Boeck Université, Paris-Bruxelles. Conseil de l’Europe, Division des Politiques Linguistiques. (2003). Relier les examens de langues au Cadre européen de référence pour les langues: Apprendre, enseigner, évaluer (Cadre européen commun de référence). Récupéré le 5 mai 2006, de http://culture2.coe.int/portfolio/documents/cadrecommun.pdf Council of Europe. (2018). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment, Companion Volume with new Descriptors. https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-2018/1680787989/ Cronbach, L.J. (1970). Essentials of psychological testing. Harper & Row, New York. Hadji, Ch. (1997). L’évaluation démystifiée. ESF, Paris. Henning, G. (1987). A guide to language testing: Development, evaluation, research. Heinle & Heinle, Boston. Kearns, L. R. (2012). Student assessment in online learning: Challenges and effective practices. Journal of Online Learning and Teaching, 8(3), 198. Li, H., Xiong, Y., Hunter, C. T., Guo, X., & Tywoniw, R. (2020). Does peer assessment promote student learning? A meta-analysis. Assessment & Evaluation in Higher Education, 45(2), 193–211. https://doi.org/10.1080/02602938.2019.1620679 Tsakiridou, H., & Polyzopoulou, K. (2014). Greek teachers’ attitudes toward the inclusion of students with special educational needs. American Journal of Educational Research, 2(4), 208-218. Valiandes, S. (2015). Evaluating the impact of differentiated instruction on literacy and reading in mixed ability classrooms: Quality and equity dimensions of education effectiveness. Studies in Educational Evaluation, 45, 17-26. Κωνσταντίνου, Ι. (2020). Περιγραφική αξιολόγηση και ελληνική σχολική πραγματικότητα. Παιδαγωγική επιθεώρηση, 35(66), 66-79. Ανακτήθηκε 4 Απριλίου 2023, από https://ojs.lib.uom.gr/index.php/paidagogiki/article/view/9624 Πίος, Σ. (2013). Αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: απόψεις εκπαιδευτικού προσωπικού. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 7(7B). DOI: https://doi.org/10.12681/icodl.629
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-01-2024