Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Προτείνονται επιλεγμένες δικτυακές πηγές για κάθε επιμέρους θέμα που εξετάζεται στην πορεία του μαθήματος.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη:
Bachman, L. F. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford University Press, Oxford.
Baker, R. (1997). Classical Test Theory and Item Response Theory in Test Analysis. Special Report No. 2: Language Testing Update. Lancaster University, Department of Linguistics and Modern English Language.
Bonniol, J.-J., & Vial, M. (1997). Les modèles de l’évaluation. Textes fondateurs avec commentaires. De Boeck Université, Paris-Bruxelles.
Conseil de l’Europe, Division des Politiques Linguistiques. (2003). Relier les examens de langues au Cadre européen de référence pour les langues: Apprendre, enseigner, évaluer (Cadre européen commun de référence). Récupéré le 5 mai 2006, de http://culture2.coe.int/portfolio/documents/cadrecommun.pdf
Council of Europe. (2018). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment, Companion Volume with new Descriptors. https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-2018/1680787989/
Cronbach, L.J. (1970). Essentials of psychological testing. Harper & Row, New York.
Hadji, Ch. (1997). L’évaluation démystifiée. ESF, Paris.
Henning, G. (1987). A guide to language testing: Development, evaluation, research. Heinle & Heinle, Boston.
Kearns, L. R. (2012). Student assessment in online learning: Challenges and effective practices. Journal of Online Learning and Teaching, 8(3), 198.
Li, H., Xiong, Y., Hunter, C. T., Guo, X., & Tywoniw, R. (2020). Does peer assessment promote student learning? A meta-analysis. Assessment & Evaluation in Higher Education, 45(2), 193–211. https://doi.org/10.1080/02602938.2019.1620679
Tsakiridou, H., & Polyzopoulou, K. (2014). Greek teachers’ attitudes toward the inclusion of students with special educational needs. American Journal of Educational Research, 2(4), 208-218.
Valiandes, S. (2015). Evaluating the impact of differentiated instruction on literacy and reading in mixed ability classrooms: Quality and equity dimensions of education effectiveness. Studies in Educational Evaluation, 45, 17-26.
Κωνσταντίνου, Ι. (2020). Περιγραφική αξιολόγηση και ελληνική σχολική πραγματικότητα. Παιδαγωγική επιθεώρηση, 35(66), 66-79. Ανακτήθηκε 4 Απριλίου 2023, από https://ojs.lib.uom.gr/index.php/paidagogiki/article/view/9624
Πίος, Σ. (2013). Αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: απόψεις εκπαιδευτικού προσωπικού. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 7(7B). DOI: https://doi.org/10.12681/icodl.629