Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΥΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΥΣ / The effect of Nutrition on Tissues
ΚωδικόςΜΠΙΒ0010
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΘεόδωρος Δαρδαβέσης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017139

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ Υγεία και Περιβαλλοντικοί Παράγοντες (2018-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 50
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής216

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΥΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600247315
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Έπειτα από την επιτυχή παρακολούθηση της ενότητας αυτής, οι σπουδαστές θα είναι σε θέση: • Να κατανοούν τις πολιτικές υγείας, τη συσχέτιση περιβάλλοντος και διατροφής. • Να κατανοούν τη σημασία της διατροφής σε σχέση με τα διάφορα συστήματα του ανθρώπου. • Να εκτιμούν το ρόλο των προβιωτικών σε διαφορετικά ηλικιακά εύρη. • Να ορίζουν βασικές έννοιες όπως παχυσαρκία, ισοζύγιο ενέργειας, επισιτιστική ανασφάλεια. • Να εκτιμούν τη σημασία των γονιδίων στη διατροφή και την υγεία. • Να κατανοούν τη συσχέτιση του οικιστικού περιβάλλοντος και της διατροφής. • Να αξιολογούν τα αυτοάνοσα νοσήματα ως προς τις διατροφικές συνήθειες. • Να αξιοποιούν τη μεσογειακή διατροφή και τα οφέλη της.
Γενικές Ικανότητες
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ 2. ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ 3. ΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ 4. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΝΕΟΓΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΑΙ ΤΟΝ 1ο ΧΡΟΝΟ ΖΩΗΣ 5. ΥΛΙΚΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ 6. ΑΛΑΤΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ 7. ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ: ΓΟΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 8. ΓΟΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ 9. ΟΙΚΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ 10. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ 11. ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ 12. ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΑΝΟΣΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
• Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία ΖΟΟΜ • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές e-learning • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών e-learning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις50
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων50
Συγγραφή εργασίας / εργασιών40
Εξετάσεις
Σύνολο140
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
• Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιείται είτε με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου μέσω της πλατφόρμας e-class, είτε με γραπτή ατομική εργασία στο γνωστικό αντικείμενο του μαθήματος η οποία επίσης παραδίδεται στο τέλος του εξαμήνου. Η επιλογή του τρόπου εξέτασης ορίζεται από τον συντονιστή του μαθήματος. • Κατά την γραπτή εξέταση η συνολική βαθμολογία ανάγεται σε ποσοστό επί τοις εκατό, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι όλες οι ερωτήσεις είναι ισάξιες.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=11998 2. Jakicic et al. (2019) Med Sci Sports Exerc.; 51(6): 1262–1269 3. Vimaleswaran et al. 2009 AJCN;90:425–8, 20,374 participants (39–79 y of age) 4. Kilpeläinen et al. (2011) PLoS Med 8(11): e1001116. 5. https://multimedia.efsa.europa.eu/drvs/index.htm 6. Problems and Prospects: Public Health Regulation of Dietary Supplements (2018) 7. Αλλάζοντας τις διατροφικές μας συνήθειες: από τα ζωικά, στα φυτικά προϊόντα 8. Institute of Medicine, National Institutes of Health, 2006. Dietary Reference Intakes (DRI). 9. Sharma P, Sharma R. Toxic optic neuropathy. Indian J Ophthalmol. 2011;59(2):137‐141. doi:10.4103/0301-4738.77035 10. Science 2010;329:849‑53 11. Nature 2015;526:312‑4 12. Cell 2010;140:805‑20 13. Transl Psychiatry 2011;1:e36 14. Hum Psychopharmacol 2004;19:397‑403 15. EMBO Rep 2006;7:688‑93 16. Trends Mol Med 2014;20:509‑18
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-02-2024