ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ-ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ-ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ-ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ-ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ / Geographic information Systems-Biostatistics-medical informatics
ΚωδικόςΜΠΙΒ008
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΠαναγιώτης Μπαμίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017137

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ Υγεία και Περιβαλλοντικοί Παράγοντες (2018-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 50
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό216

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ-ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ-ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600247320
Τύπος Μαθήματος
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Έπειτα από την επιτυχή παρακολούθηση της ενότητας αυτής, οι σπουδαστές θα είναι σε θέση: • Να επεξεργάζονται βιοϊατρικά δεδομένα και να εξάγουν ασφαλή συμπεράσματα. • Να κατανοούν στατιστικές μελέτες. • Να ορίζουν βασικές στατιστικές έννοιες όπως η μεταβλητή, στατιστικός κίνδυνος, σφάλματα. • Να κατασκευάζουν ορθά ερωτηματολόγια και να εξάγουν τα σωστά επιστημονικά συμπεράσματα. • Να ορίζουν βασικές έννοιες όπως ο χάρτης, τα είδη του, τα γεωγραφικά συστήματα, τα συστήματα πληροφοριών, γεωμετρία χώρου. • Να αξιοποιούν τις εφαρμογές της πληροφορικής στην υγεία. • Να εκτιμούν τη σημασία των βιοϊατρικών τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας, εικονικής πραγματικότητας, ρομποτικής, τεχνητής νοημοσύνης, 3D εκτύπωσης, μηχανικής ιστών και chatbots.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 2. ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ 3. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ 4. ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ – ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΚΗ 5. ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
• Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία ΖΟΟΜ • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση e-learning • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές e-learning • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών e-learning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις50
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων50
Συγγραφή εργασίας / εργασιών40
Εξετάσεις
Σύνολο140
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
• Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιείται είτε με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου μέσω της πλατφόρμας e-class, είτε με γραπτή ατομική εργασία στο γνωστικό αντικείμενο του μαθήματος η οποία επίσης παραδίδεται στο τέλος του εξαμήνου. Η επιλογή του τρόπου εξέτασης ορίζεται από τον συντονιστή του μαθήματος. • Κατά την γραπτή εξέταση η συνολική βαθμολογία ανάγεται σε ποσοστό επί τοις εκατό, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι όλες οι ερωτήσεις είναι ισάξιες. • Κατά την εξέταση με γραπτή εργασία, η συνολική βαθμολογία ανάγεται σε ποσοστό επί τοις εκατό, και η εργασία αξιολογείται ως προς την ικανότητα του εξεταζόμενου να: 1. Την παρουσιάζει (20%) 2. Χρησιμοποιεί κατάλληλη γλώσσα και ορολογία (20%) 3. Χρησιμοποιεί κατάλληλες ερευνητικές πηγές (20%) 4. Εξάγει συμπεράσματα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας (20%) 5. Ακολουθήσει κατάλληλη δομή στο κείμενο (20%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=11997 2. Journal of Environmental Health - Advancing the Practice (Series of articles) 3. A system dynamics approach to understanding the One Health concept 4. Tracking environmental hazards and health outcomes to inform decision-making in the United States 5. Environmental Public Health Tracking Program Advances and Successes: Highlights From the First 15 Years 6. CDC’s National Environmental Public Health Tracking Program in Action: Case Studies From State and Local Health Departments 7. Electronic health record case studies to advance environmental public health 8. tracking 9. Data Science in Environmental Health Research 10. Big Data in Environment and Human Health 11. Promise and pitfalls in the application of big data to occupational and 12. environmental health 13. Bringing Big Data to Bear in Environmental Public Health: Challenges and Recommendations 14. Interdisciplinary data science to advance environmental health research and improve birth outcomes 15. Dynamic assessment of PM2.5 exposure and health risk using remote sensing and geo-spatial big data 16. Is Artificial Intelligence Revolutionizing Environmental Health? 17. A Hybrid Approach to Identifying Key Factors in Environmental Health Studies 18. Special Issue "Data Science for Environment and Health Applications" 19. Informatics and Data Analytics to Support Exposome-Based Discovery for Public Health 20. The exposome: a new paradigm to study the impact of environment on health Exposome and Exposomics
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-01-2024