RESEARCH SEMINAR: REPORTING EUROPE

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςRESEARCH SEMINAR: REPORTING EUROPE / RESEARCH SEMINAR: REPORTING EUROPE
ΚωδικόςEUJ210
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΧρήστος Φραγκονικολόπουλος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600003112

Πρόγραμμα Σπουδών: Master of Arts in Digital Media, Communication and Journalism-R

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΕπιλογής Κατεύθυνσης2110
ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΕπιλογής2110
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΚΙΝΔΥΝΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΡΙΣΕΩΝ Επιλογής Κατεύθυνσης2110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςRESEARCH SEMINAR: REPORTING EUROPE
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600247380
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα αυτό ενθαρρύνει τους φοιτητές να εργαστούν και να ερευνήσουν διάφορες σημαντικές πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και παγκόσμιες διαστάσεις/προκλήσεις της Ευρώπης, οι οποίες κατέχουν κεντρική θέση στην ατζέντα της ευρωπαϊκής δημοσιογραφίας. Οι φοιτητές θα εργαστούν σε ερευνητικά έργα/αναφορές σε μικρές ομάδες. Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο θα πρέπει να αναπτύξουν οι ίδιοι το σχέδιο, τη μεθοδολογία και την οργάνωση των εκθέσεων, αλλά και να παρουσιάσουν την έρευνά τους (κατά τη διάρκεια του εξαμήνου) και να υποβάλουν ερευνητικές εκθέσεις (στο τέλος του εξαμήνου).
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με το οικονομικό, κοινωνικό, πολιτικό και παγκόσμιο πλαίσιο της Ευρώπης/Ευρωπαϊκής Ένωσης και, με τον τρόπο αυτό, να βελτιώσουν τις αναλυτικές τους δεξιότητες και τη διορατικότητά τους, ερευνώντας και εξετάζοντας ένα πρόβλημα/πρόκληση της ΕΕ Οι φοιτητές να μάθουν πώς να συντάσσουν ερευνητικά δημοσιογραφικά ρεπορτάζ.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό ενθαρρύνει τους φοιτητές να εργαστούν και να ερευνήσουν διάφορες σημαντικές πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και παγκόσμιες διαστάσεις/προκλήσεις της Ευρώπης, οι οποίες κατέχουν κεντρική θέση στην ατζέντα της ευρωπαϊκής δημοσιογραφίας. Οι φοιτητές θα εργαστούν σε ερευνητικά έργα/αναφορές σε μικρές ομάδες. Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο θα πρέπει να αναπτύξουν οι ίδιοι το σχέδιο, τη μεθοδολογία και την οργάνωση των εκθέσεων, αλλά θα παρουσιάσουν την έρευνά τους (κατά τη διάρκεια του εξαμήνου) και θα υποβάλουν ερευνητικές εκθέσεις (στο τέλος του εξαμήνου). Πώς δουλεύουμε; - Δύο συναντήσεις συζήτησης σχετικά με τις σημαντικότερες προκλήσεις που θεωρείτε ότι αντιμετωπίζει σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση. - Έξι συναντήσεις συζήτησης στις οποίες οι μαθητές μοιράζονται τις σκέψεις τους και συζητούν την πρόοδο και τα προβλήματα της ερευνητικής τους έρευνας. Παρακαλείστε να σημειώσετε ότι το ερευνητικό ρεπορτάζ είναι η πιο εντατική εργασία που μπορεί να αναλάβει ένας δημοσιογράφος. Έχοντας αυτό κατά νου, οι συναντήσεις αυτές θα σας δώσουν, με τη βοήθεια του καθηγητή σας, απαντήσεις στα ακόλουθα ερωτήματα: τι είναι ένα ερευνητικό ρεπορτάζ, πώς να βρείτε την ιστορία/το θέμα σας, πώς να βρείτε πηγές, πώς να γράψετε και να ολοκληρώσετε ένα ερευνητικό ρεπορτάζ. - Πέντε εβδομάδες παρουσιάσεων, κατά τις οποίες οι φοιτητές παρουσιάζουν στην τάξη τις ερευνητικές τους εκθέσ
Λέξεις Κλειδιά
Ερευνητική Ευρωπαϊκή Δημοσιογραφία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Podcast
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
- εργαλεία απομακρυσμένων συναντήσεων (cisco webex), - λογισμικά παρουσίασης (τύπου powerpoint), Επιπλέον, οι φοιτητές χρησιμοποιούν εργαλεία αυτοματισμού γραφείου, φυλλομετρητές ιστού (web browser) καθώς και e-reader για ψηφιακά βιβλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις10
Σεμινάρια30
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων90
Εκπόνηση μελέτης (project)85
Συγγραφή εργασίας / εργασιών85
Σύνολο300
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συμμετοχή 20% του τελικού βαθμού. Οι προφορικές συνεισφορές και η συμμετοχή όλων των μαθητών είναι απαραίτητες. Αναμένεται από τους φοιτητές να κάνουν τα απαιτούμενα αναγνώσματα πριν από τα μαθήματα και να συμμετέχουν ενεργά στις ομαδικές συζητήσεις. Ερευνητική εργασία 80% του τελικού βαθμού. Οι μαθητές θα συντάξουν μια ερευνητική εργασία (περίπου 5.000 λέξεις, συμπεριλαμβανομένων των παραπομπών/υποσημειώσεων). Η βιβλιογραφία θα προτείνεται και αν είναι δυνατόν θα παρέχεται από τον διδάσκοντα. Οι φοιτητές μπορούν να συζητήσουν και να συμφωνήσουν με τον καθηγητή τους για ένα συγκεκριμένο θέμα που θα ήθελαν να ερευνήσουν/γράψουν (οι πηγές και η βιβλιογραφία θα παρέχονται από τον διδάσκοντα)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
https://www.journalismfund.eu https://www.investigate-europe.eu/en/ https://eic.network https://cmpf.eui.eu/strengthening-journalism-in-europe/ https://ejc.net https://en.ejo.ch https://dataharvest.eu https://www.icij.org
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-12-2023