Ψηφιακή λογοτεχνία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨηφιακή λογοτεχνία / Digital literature
Τίτλος στα ΓαλλικάLittérature numérique
ΚωδικόςΕ243
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018875

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 18
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨηφιακή λογοτεχνία
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600247418
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
· Μύηση στις νέες μορφές της Ψηφιακής λογοτεχνίας · Ικανότητα διάκρισης ειδών λόγου και υφολογικών χαρακτηριστικών · Εφαρμογή της ειδικής ορολογίας που σχετίζεται με το ψηφιακό κείμενο · Αυτονόμηση στην έρευνα και στην καταγραφή του ψηφιακού λογοτεχνικού φαινομένου · Εφαρμογή της μεθοδολογίας της πανεπιστημιακής έρευνας · Σύνταξη ενός ερευνητικού σχεδίου γύρω από μια προβληματική της λογοτεχνίας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η προσέγγιση των ανθρωπιστικών επιστημών μέσα από την ψηφιακή πραγματικότητα και η μελέτη νέων μορφών αισθητικής, ποιητικής και έκφρασης της λογοτεχνικής δημιουργίας μέσω των νέων τεχνολογιών χάρη στις οποίες συνδυάζονται ο ήχος, η εικόνα και το κείμενο. Προτείνονται σημειολογική προσέγγιση των ψηφιακών λογοτεχνικών και κριτικών κειμένων, αλλά και εισαγωγή στα ψηφιακά εργαλεία που υποστηρίζουν τη λογοτεχνική ανάλυση. 1. Εισαγωγή στην έννοια των humanités numériques και στους νεολογισμούς 2. Νέα εποχή στο λογοτεχνικό κείμενο (;) : πληροφορική και διαδίκτυο 3. Μέθοδοι έρευνας : βάσεις δεδομένων και λογοτεχνικές σπουδές 4. Ψηφιακά εργαλεία και ανάλυση του λογοτεχνικού κειμένου : εφαρμογές 5. Ψηφιακά εργαλεία και ανάλυση του λογοτεχνικού κειμένου : εφαρμογές 6. Η λογοτεχνική κριτική μέσω του διαδικτύου 7. Σημειολογική προσέγγιση του κειμένου και της εικόνας 8. Οι συγγραφείς της ψηφιακής λογοτεχνίας 9. Οι μορφές του υπερκειμένου 10. Ζητήματα ψηφιακής ποιητικής 11. Το θέμα της ψηφιακής πραγματικότητας μέσα από σύγχρονα λογοτεχνικά κείμενα (Ι) 12. Το θέμα της ψηφιακής πραγματικότητας μέσα από σύγχρονα λογοτεχνικά κείμενα (ΙΙ) 13. Λογοτεχνία και Παγκοσμιοποίηση
Λέξεις Κλειδιά
ψηφιακό κείμενο, ψηφιακά εργαλεία, εικόνα και κείμενο, σημειωτική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
E-learning, PowerPoint, Internet, etc.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια391,6
Εργαστηριακή Άσκηση512,0
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο200,8
Εκπόνηση μελέτης (project)401,6
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Απαιτείται η καλή γνώση χειρισμού Η/Υ. Η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική. Η αξιολόγηση γίνεται με κατάθεση μιας γραπτής εργασίας στο τέλος του εξαμήνου (ατομική μικροέρευνα) σε συνδυασμό με τη συμμετοχή στις πρακτικές ασκήσεις μέσω διαδικτύου κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
BONNET Gilles, Pour une poétique numérique. Littérature et internet, Hermann, 2017 BOUCHARDON Serge, Littérature numérique. Le récit interactif, Hermes Science Publications, 2009 BRUNEL Magali (dir.), L'enseignement de la littérature avec le numérique, Bruxelles, Pie Peter Lang, 2018 SCHUWEY Cristophe, Interfaces. L'apport des humanités numériques à la littérature, Alphil éditions, coll. "Focus", 2019 VINCK Dominique, Humanités numériques. La culture face aux nouvelles technologies, Editions Le Cavalier bleu, coll; "Idées reçues", 2016
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-02-2020