Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σύντομη ανασκόπηση των διαφόρων θεωριών της επικοινωνίας. Στο πλαίσιο μιας κοινωνιο-σημειο-πραγματολογικής ανάλυσης, η γλώσσα δεν θεωρείται μόνον σαν κοινωνικός θεσμός, αλλά σαν μια σκηνοθεσία όπου οι συνομιλητές έχοντας συγκεκριμένες επικοινωνιακές προθέσεις χρησιμοποιούν στρατηγικές λόγου για να επιτύχουν τους επικοινωνιακούς τους σκοπούς. Θα επιχειρήσουμε να δούμε ποιες είναι οι συνιστώσες της "κοινωνικής ευκαιρίας" και τι είδους λόγος αρθρώνεται σε διάφορες περιστάσεις επικοινωνίας (πχ. ο λόγος των μέσων επικοινωνίας κλπ).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Amossy R. (sous la dir.) 2002 Pragmatique et analyse des textes, Tel Aviv, Presses de l’Université de Tel Aviv
Austin J.L. 1970 Quand dire c’est faire, Paris, Seuil
Grunig B. 1990 Les mots de la publicité. L’architecture du slogan, Paris, Editions du CNRS
Gumperz J. Engager la conversation, Paris, Editions de Minuit
Jaubert M.J. 1985 Slogan, mon amour, Paris, Barrault
Kerbrat-Orecchioni C. 2001 Les actes de langage dans le discours, Paris, Nathan Université
Maingueneau D. 1998 Analyser les textes de communication, Paris, Dunod
Morin E. 1962 L’esprit du temps. Essai sur la culture de masse, Paris, Grasset
Mucchielli A. 2000 L’art d’influencer, Paris, Armand Colin