ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ VII

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ VII / FILM DIRECTING VIΙ
Κωδικός7ΣΘ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΠηνελόπη Μπούσκα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280005993

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ VII
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600247454
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: 1. έχουν την ικανότητα ανάγνωσης της σημαίνουσας εσωτερικής δομής των ταινιών σε σχέση με το ύφος τους 2. χρησιμοποιούν διαφορετικά κινηματογραφικά στιλ 3. σχεδιάζουν και πραγματοποιούν project μικρής κλίμακας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εφαρμοσμένη Αισθητική: Ζητήματα Ύφους. Έμπρακτη θεωρία με στόχο την πολυφωνία στο σκηνοθετικό ύφος. Ανάλυση αποσπασμάτων ταινιών, από τον κλασσικά αφηγηματικό μέχρι τον ακραία συνειρμικό κινηματογράφο, με τη χρήση διαφορετικών μεθοδολογικών εργαλείων (δομικών, νεο-φορμαλιστικών, ψυχαναλυτικών) και αυστηρή επικέντρωση σε ό,τι είναι παρόν στην ταινία, διαχρονικά ή συγχρονικά. Έμπρακτη κατανόηση των στοιχείων που συν-αποτελούν το ύφος μιας ταινίας. Σύνθεση των επιμέρους γνώσεων της κινηματογραφικής κατασκευής με επίκεντρο το ύφος. Το μάθημα απευθύνεται κυρίως στους φοιτητές με κατεύθυνση τη σκηνοθεσία. Οι φοιτητές μαθαίνουν να διαβάζουν τη σημαίνουσα εσωτερική δομή των ταινιών σε άμεση συνάρτηση με το ύφος τους. Πειραματίζονται με ατομικές συνθετικές ασκήσεις διαφορετικών κινηματογραφικών στιλ. Ψηλαφούν τις επιρροές μέσω των οποίων σχηματίζουν το προσωπικό τους βλέμμα. Εντοπίζουν τα συγκεκριμένα πεδία των υφολογικών και νοηματικών ενδιαφερόντων τους, προετοιμαζόμενοι για το τελικό συνθετικό 8ΕΡ1 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ VIIΙ και τις ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ τους
Λέξεις Κλειδιά
σκηνοθεσία, ύφος, προσωπική οπτική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Στη διδασκαλία χρησιμοποιούμε τεχνολογίες προβολής κινούμενης εικόνας και ήχου. Για την πραγματοποίηση των εργαστηριακών ασκήσεων οι φοιτητές χρησιμοποιούν προγράμματα λήψης, επεξεργασίας και μοντάζ κινούμενης εικόνας και ήχου. Με τους φοιτητές επικοινωνούμε και διαδικτυακά.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια150,5
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο240,8
Καλλιτεχνική δημιουργία1083,6
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές / -τριες καλούνται να διαλέξουν μια από τις ενότητες που θα συζητηθούν στα πλαίσια του μαθήματος. Προσθέτοντας στοιχεία από τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα, θα πρέπει να δημιουργήσουν μια μικρού μήκους κινηματογραφική άσκηση (διάρκειας τουλάχιστον 3 λεπτά και λιγότερο από 15 λεπτά), όπου θα υιοθετούν μέσα από το προσωπικό βλέμμα κάποια από τις αισθητικές θεματικές που αναπτύχθηκαν. Η επιλογή ενότητας είναι ελεύθερη. Η αξιολόγηση των φοιτητών/-τριών θα γίνει κατά 80% από την πρακτική εργασία και κατά 20% από την προφορική παρουσίαση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. ΑΓΓΕΛΙΔΗ Αντουανέτα, ΜΑΧΑΙΡΑ Ε., ΚΥΡΙΑΚΟΣ Κ., Γραφές για τον Κινηματογράφο: Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις, Νεφέλη, Αθήνα, 2005 2. Αντουανέττα Αγγελίδη (μονογραφία), επιμ. Σ. Θεοδωράκη, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης & Αιγόκερως, Αθήνα, 2005 3. DELEUZE G., Κινηματογράφος ΙΙ: Η χρονο-εικόνα, επιμ. Κ.Καψαμπέλη, μτφρ. Μ.Μάτσας, Νήσος, Αθήνα, 2010 4. STAM R., BURGOYNE R., FLITTERMAN-LEWIS S., Νέες Προσεγγίσεις στη Σημειωτική του Κινηματογράφου, επιμ. Χρ. Δερμεντζόπουλος, εισ. Σ. Δημητρίου, μτφρ. Ειρ. Σταματοπούλου, Μεταίχμιο, Αθήνα, 2009
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-04-2024