Εισαγωγή στη λογοτεχνική κριτική

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕισαγωγή στη λογοτεχνική κριτική / A general Introduction to literary criticism
Τίτλος στα ΓαλλικάIntroduction à la théorie littéraire
ΚωδικόςΥ-ΛΟΓ-14
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006371

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕισαγωγή στη λογοτεχνική κριτική
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600247506
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να δοθεί η δυνατότητα στους φοιτητές, με βάση τα θεωρητικά μοντέλα τα οποία διδάχθηκαν στη διάρκεια του εξαμήνου, να προσεγγίζουν λογοτεχνικά κείμενα της γαλλικής γραμματείας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο μάθημα προτείνει μια ιστορική αναδρομή της κριτικής από το Mεσαίωνα ως τις μέρες μας, μια λεπτομερή ανάλυση των αντιπροσωπευτικών θεωρητικών ρευμάτων και σταθμών της, μέχρι τις τάσεις της σύγχρονης κριτικής. Tο μάθημα μπορεί να επικεντρωθεί σ’ ένα συγκεκριμένο ρεύμα της κριτικής, σ’ ένα σταθμό ή στο σύνολό της, ανάλογα με τον διδάσκοντα: Κληρονομιά των αρχαίων, Σχολή των Επιστημών, ιστορική προσέγγιση της λογοτεχνίας, κριτικές ερμηνείας, λογοτεχνία και ψυχανάλυση, λογοτεχνία και κοινωνιολογία, κριτική και γλωσσολογία, κριτική και ποιητική του λόγου, λογοτεχνική κριτική και γενετική των κειμένων.
Λέξεις Κλειδιά
Λογοτεχνική κριτική, Κοινωνιολογία της Λογοτεχνίας, Ψυχαναλυτική Θεωρία, Δομισμός, Διακειμενικότητα, Φαντασιακό
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Χρήση οπτικού υλικού (επιδιασκόπιο, διαφάνειες)
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις261,0
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων130,5
Σύνολο391,6
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Χρυσή Καρατσινίδου, Η Αναγέννηση του νοήματος, Αθήνα, Ίνδικτος, 2005.
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-06-2013