Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές: 1. γνωρίζουν σε βάθος την έννοια του όρου «επάγγελμα» και τη σύνδεσή του με την ανάπτυξη του επαγγελματισμού, 2. έχουν εξασκηθεί αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση ασθενών από ποικίλα πολιτισμικά περιβάλλοντα, 3. αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες στην παροχή ιατρικής φροντίδας σε ανθρώπους με διαφορετικές πολιτισμικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις, 4. εξασκούνται στην κριτική σκέψη και στον αναστοχασμό για τη επιτυχή προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη και 5. έχουν αναλύσει επαρκώς τις έννοιες της αυτορρύθμισης, της αυτοπραγμάτωσης και της αυτεπάρκειας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ο επαγγελματικός ρόλος των εργαζομένων στις Βιοϊατρικές και Κοινωνικές Επιστήμες είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και σύνθετος. Στο μάθημα αυτό γίνονται εννοιολογικές αποσαφηνίσεις για τον όρο επάγγελμα και τη σύνδεσή του με τον επαγγελματισμό, την επαγγελματική ανάπτυξη και τα μοντέλα διερεύνησής της.
Αναλύεται η επαγγελματική πρακτική του επιστήμονα στο πεδίο αναφοράς σε σχέση με τον αναστοχασμό, τη διαπολιτισμική του δεξιότητα, τη σχέση του με ασθενείς από ποικίλα πολιτισμικά περιβάλλοντα και την αντιμετώπιση της ασθένειας από διαπολιτισμική σκοπιά. Εξετάζονται, επίσης, διαπολιτισμικές διαστάσεις της ιατρικής φροντίδας, της σημασίας των οργάνων, της σχέσης σώματος και πνεύματος, αλλά και της διατροφής. Στο μάθημα περιλαμβάνεται και εργαστήριο με θέμα τον αναστοχασμό και την κριτική σκέψη ως διευκολυντικές διαδικασίες προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Το εργαστήριο εστιάζει στη σχέση αυτοαντίληψης και εμπειρίας, με βασικούς άξονες την αυτορρύθμιση, την αυτοπραγμάτωση και την αυτεπάρκεια.
Λέξεις Κλειδιά
επάγγελμα, διαπολιτισμική δεξιότητα, αναστοχασμός, αυτοαντίληψη