ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ / MEDIA ACCESSIBILITY AND AUDIOVISUAL TRANSLATION
ΚωδικόςΜΔΣ3-324
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017824

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600248001
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα -Nα αναλύουν οπτικοακουστικά/πολυτροπικά κείμενα με σκοπό την επίτευξη προσβασιμότητας εφαρμόζοντας βασικές αρχές της σημειωτικής της εικόνας και του ήχου -Να εξοικειωθούν με την έννοια της προσβασιμότητας και της συμπερίληψης σε οπτικοακουστικό/πολυτροπικό υλικό καθώς και με το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο -Να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις προσδοκίες του πολυδιάστατου κοινού στο οποίο απευθύνεται ο υποτιτλισμός για Κ/κωφούς και βαρήκοους και η ακουστική περιγραφή -Να κατανοήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τους μηχανισμούς και τις συμβάσεις του υποτιτλισμού για Κ/κωφούς και βαρήκοους και της ακουστικής περιγραφής -Να φέρουν εις πέρας σχετικά έργα με τη χρήση ειδικού λογισμικού εφαρμόζοντας συγκεκριμένες κατευθυντήριες οδηγίες και αντιμετωπίζοντας τις κύριες προκλήσεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι/ες οι επαγγελματίες του χώρου (πχ. κριτήρια λήψης αποφάσεων όταν υπάρχουν σημαντικοί χωροχρονικοί περιορισμοί, επιλογή κατάλληλης γλώσσας κλπ.) -Να μπορούν να χρησιμοποιούν τον υποτιτλισμό για Κ/κωφούς και βαρήκοους και την ακουστική περιγραφή ως παιδαγωγικό εργαλείο στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και στην ανάπτυξη ψηφιακού γραμματισμού.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Κύριος στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με την οπτικοακουστική μετάφραση ως μέσο επίτευξης προσβασιμότητας και, συγκεκριμένα, με τις βασικές αρχές του υποτιτλισμού για Κ/κωφούς και βαρήκοους (subtitling for the D/deaf and Hard of Hearing) και της ακουστικής περιγραφής για τυφλούς και άτομα με προβλήματα όρασης (audio description for the blind and partially sighted). Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα έχουν αναπτύξει τις απαραίτητες δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να δημιουργήσουν υποτίτλους για Κ/κωφούς και βαρήκοους με τη χρήση ειδικού λογισμικού και ακουστική περιγραφή για διαφορετικά περιβάλλοντα και είδη οπτικοακουστικού/πολυτροπικού υλικού. Το συγκεκριμένο μάθημα στοχεύει, επίσης, στην εξοικείωση των φοιτητών/ριών με τις μεθόδους μέσω των οποίων ο υποτιτλισμός για Κ/κωφούς και βαρήκοους και η ακουστική περιγραφή μπορούν να λειτουργήσουν ως παιδαγωγικό εργαλείο στην εκμάθηση ξένων γλωσσών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων50
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων10
Εκπόνηση μελέτης (project)28
Εξετάσεις3
Άλλο / Άλλα20
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
TEXBOOKS: -Zarate, S. (2021) Captioning and Subtitling for d/Deaf and Hard-of-Hearing Audiences. London: UCL press. -Fryer, L. (2016) An Introduction to Audio Description: A Practical Guide. London and New York: Routledge Students will be given additional weekly reading as appropriate.
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-12-2021