Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Β. Στο τέλος του εξαμήνου, ο/η φοιτητής/τρια θα μπορεί:
1. Να αντιλαμβάνεται τη σχέση της θεωρίας με συγκεκριμένα στοιχεία του φιλμικού κειμένου.
2. Θα μπορεί να αναλύει τα θεματικά και στυλιστικά μοτίβα σε οποιαδήποτε ταινία με κλασική αφήγηση.
3. Θα μπορεί να εντοπίζει τα ειδολογικά στοιχεία σε κάθε ταινία είδους.
4. Θα μπορεί να αντιληφθεί το ρόλο του δημιουργού σε σχέση με τα μορφικά και θεματικά στοιχεία της ταινίας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με την έννοια της «θεωρίας» και τη μελέτη μιας σειράς θεωριών του κινηματογράφου που διατυπώθηκαν με βάση τις ταινίες του Κλασικού Χόλιγουντ. Οι τρεις βασικοί πυλώνες του μαθήματος αφορούν τα στυλιστικά και θεματικά μοτίβα των κλασικών ταινιών, τις θεωρίες των ειδών της Χολιγουντιανής παραγωγής και τις απόψεις γύρω από τον δημιουργό (Auteur) ως κειμενική αλλά και δημιουργική οντότητα. Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τα γραπτά επιφανών θεωρητικών (Ray, Altman, Neale, Bordwell κ.ά) και να αντιληφθούν τη σύνδεση γενικών θεωριών και προσεγγίσεων με συγκεκριμένα φιλμικά κείμενα.
Λέξεις Κλειδιά
κινηματογραφος και πραγματικοτητα, ιδεολογία, ειδη, δημιουργος
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Επιλογή Συγγραμμάτων
Μια κάποια τάση του χολιγουντιανού κινηματογράφου 1930-1980, Ray Robert, Επιμ. Κοκκώνης Μιχάλης, κωδικός: 32938
Επιλογή Συγγραμμάτων
Βιβλίο [2825]: Η Μορφή του Φιλμ, Σ.Μ. Αϊζενστάιν
Επιλογή Συγγραμμάτων
Βιβλίο [2229]: Τι Είναι ο Κινηματογράφος, Αντρέ Μπαζέν
Επιλογή Συγγραμμάτων
Βιβλίο [2232]: Τι Είναι ο Κινηματογράφος, Αντρέ Μπαζέν
Επιλογή Συγγραμμάτων
Βιβλίο [3032]: Θεωρίες του Κινηματογράφου, Ειρήνη Στάθη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Andrew, D. (1984), Concepts in Film Theory (Oxford: Oxford University Press).
Bordwell, D. (1985), Narration in the Fiction Film (London: Routledge).
––––––––, J. Staiger, and K. Thompson (1985), The Classical Hollywood Cinema: Film Style and Mode of Production to 1960 (New York: Routledge).
Braudy, L. and M. Cohen ((1999) (eds), Film Theory and Criticism: Introductory Readings (New York: Oxford University Press).
Carroll, N. (1996), Theorizing the Moving Image (New York: Cambridge University Press).
Caughie, J. (1981) (ed), Theories ofAuthorship: A Reader (London: Routledge).
Grant, B. K. (1995) (ed), Film Genre Reader II (Austin, TX: University Texas Press).
Hill, J. and P. Church Gibson (1998) (eds), The Oxford Guide to Film Studies (Oxford: Oxford University Press).
Neale, S., (2000), Genre and Hollywood (London and New York: Routledge).
Schatz, T. (1981), Hollywood Genres: Formulas, Filmmaking and the Studio System (New York: McGraw-Hill).