ΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΙΙ / FILM THEORY II
Κωδικός2ΘΚ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΕλευθερία Θανούλη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007578

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 194
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό213

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600248034

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ (305)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 09:30 έως 12:30
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Β. Στο τέλος του εξαμήνου, ο/η φοιτητής/τρια θα μπορεί: 1. Να αντιλαμβάνεται τη σχέση της θεωρίας με συγκεκριμένα στοιχεία του φιλμικού κειμένου. 2. Θα μπορεί να αναλύει τα θεματικά και στυλιστικά μοτίβα σε οποιαδήποτε ταινία με κλασική αφήγηση. 3. Θα μπορεί να εντοπίζει τα ειδολογικά στοιχεία σε κάθε ταινία είδους. 4. Θα μπορεί να αντιληφθεί το ρόλο του δημιουργού σε σχέση με τα μορφικά και θεματικά στοιχεία της ταινίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με την έννοια της «θεωρίας» και τη μελέτη μιας σειράς θεωριών του κινηματογράφου που διατυπώθηκαν με βάση τις ταινίες του Κλασικού Χόλιγουντ. Οι τρεις βασικοί πυλώνες του μαθήματος αφορούν τα στυλιστικά και θεματικά μοτίβα των κλασικών ταινιών, τις θεωρίες των ειδών της Χολιγουντιανής παραγωγής και τις απόψεις γύρω από τον δημιουργό (Auteur) ως κειμενική αλλά και δημιουργική οντότητα. Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τα γραπτά επιφανών θεωρητικών (Ray, Altman, Neale, Bordwell κ.ά) και να αντιληφθούν τη σύνδεση γενικών θεωριών και προσεγγίσεων με συγκεκριμένα φιλμικά κείμενα.
Λέξεις Κλειδιά
κινηματογραφος και πραγματικοτητα, ιδεολογία, ειδη, δημιουργος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
powerpoint, e-mail
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις521,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών381,3
Σύνολο903
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Υπάρχουν ρητά προσδιορισμένα κριτήρια στο πρόγραμμα του μαθήματος. Ο τελικός βαθμός του μαθήματος θα προκύψει από τη γραπτή εργασία που θα κατατεθεί στο τέλος του εξαμήνου(10% αναλογεί στην προφορική παρουσίαση).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Επιλογή Συγγραμμάτων Μια κάποια τάση του χολιγουντιανού κινηματογράφου 1930-1980, Ray Robert, Επιμ. Κοκκώνης Μιχάλης, κωδικός: 32938 Επιλογή Συγγραμμάτων Βιβλίο [2825]: Η Μορφή του Φιλμ, Σ.Μ. Αϊζενστάιν Επιλογή Συγγραμμάτων Βιβλίο [2229]: Τι Είναι ο Κινηματογράφος, Αντρέ Μπαζέν Επιλογή Συγγραμμάτων Βιβλίο [2232]: Τι Είναι ο Κινηματογράφος, Αντρέ Μπαζέν Επιλογή Συγγραμμάτων Βιβλίο [3032]: Θεωρίες του Κινηματογράφου, Ειρήνη Στάθη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Andrew, D. (1984), Concepts in Film Theory (Oxford: Oxford University Press). Bordwell, D. (1985), Narration in the Fiction Film (London: Routledge). ––––––––, J. Staiger, and K. Thompson (1985), The Classical Hollywood Cinema: Film Style and Mode of Production to 1960 (New York: Routledge). Braudy, L. and M. Cohen ((1999) (eds), Film Theory and Criticism: Introductory Readings (New York: Oxford University Press). Carroll, N. (1996), Theorizing the Moving Image (New York: Cambridge University Press). Caughie, J. (1981) (ed), Theories ofAuthorship: A Reader (London: Routledge). Grant, B. K. (1995) (ed), Film Genre Reader II (Austin, TX: University Texas Press). Hill, J. and P. Church Gibson (1998) (eds), The Oxford Guide to Film Studies (Oxford: Oxford University Press). Neale, S., (2000), Genre and Hollywood (London and New York: Routledge). Schatz, T. (1981), Hollywood Genres: Formulas, Filmmaking and the Studio System (New York: McGraw-Hill).
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-04-2024