Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:
1. έχουν γνωρίσει τις βασικές αρχές της γνωστικής ψυχολογίας με έμφαση στον ήχο και τη μουσική
2. έχουν κατανοήσει τα ψυχοακουστικά φαινόμενα που επηρεάζουν την αντίληψη του ήχου
3. έχουν εμβαθύνει στους τρόπους με τους οποίους η κινηματογραφική μουσική επηρεάζει το συναίσθημα και το νόημα της αφήγησης.
4. έχουν συνδέσει τη θεωρία με την πράξη μέσω παραγωγής καλλιτεχνικού έργου
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στην Γνωστική Ψυχολογία και την Ψυχοακουστική με έμφαση στον ήχο και τη μουσική.
Γνωστικές λειτουργίες
Πρόσληψη και νοητική επεξεργασία των ηχητικών και μουσικών ερεθισμάτων
Ψυχοακουστικά φαινόμενα που επηρεάζουν την αντίληψη του ήχου
Οπτικές και ακουστικές πλάνες
Αρχές της αντιληπτικής οργάνωσης
Θεωρητικά αντιληπτικά μοντέλα για τη σχέση εικόνας –μουσικής
Επίδραση της μουσικής στο συναίσθημα.
Επίδραση της μουσικής στη νοηματοδότηση της κινηματογραφικής αφήγησης
Λέξεις Κλειδιά
Ψυχοακουστική, Γνωστική Ψυχολογία, Αντίληψη, Ήχος, Μουσική, Μουσική Επικοινωνία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Hayes, N. (1994). Εισαγωγή στις γνωστικές λειτουργίες. (Α. Κωσταρίδου-Ευκλείδη, επιμ.). Ελληνικά Γράμματα.
Cassels, A. & Green, P. (1996). Αντίληψη. (Α. Κωσταρίδου-Ευκλείδη, επιμ.). Ελληνικά Γράμματα.
Cook, N. (1998). Analysing Musical Multimedia. Claredon Press.
Cohen, Annabel J. (2011). Music as a source of emotion in film. In Patrik N. Juslin & John Sloboda (eds.), Handbook of Music and Emotion: Theory, Research, Applications. Oxford University Press.
Libscomb, S.D., & Tolchinsky, D.E., (2005). The role of music communication in cinema, (pp. 383-404). In D. Mieli, R. MacDonald, and D. Hargreaves (Eds.), Musical communication. Oxford University Press.