Αρχές της Γνωστικής Ψυχολογίας και Ψυχοακουστικά Φαινόμενα στον Ήχο και τη Μουσική του Κινηματογράφου

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑρχές της Γνωστικής Ψυχολογίας και Ψυχοακουστικά Φαινόμενα στον Ήχο και τη Μουσική του Κινηματογράφου / Principles of Cognitive Psychology and Psychoacoustic phenomena at sound and music in cinema
Κωδικός6ΗΜ3
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΧρήστος Γούσιος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600021308

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 50
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑρχές της Γνωστικής Ψυχολογίας και Ψυχοακουστικά Φαινόμενα στον Ήχο και τη Μουσική του Κινηματογράφου
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600248089

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοSchool of Film Studies
ΌροφοςFloor 2
ΑίθουσαΣΤΟΥΝΤΙΟ ΗΧΟΥ (416)
ΗμερολόγιοWednesday 09:45 to 12:15
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: 1. έχουν γνωρίσει τις βασικές αρχές της γνωστικής ψυχολογίας με έμφαση στον ήχο και τη μουσική 2. έχουν κατανοήσει τα ψυχοακουστικά φαινόμενα που επηρεάζουν την αντίληψη του ήχου 3. έχουν εμβαθύνει στους τρόπους με τους οποίους η κινηματογραφική μουσική επηρεάζει το συναίσθημα και το νόημα της αφήγησης. 4. έχουν συνδέσει τη θεωρία με την πράξη μέσω παραγωγής καλλιτεχνικού έργου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στην Γνωστική Ψυχολογία και την Ψυχοακουστική με έμφαση στον ήχο και τη μουσική. Γνωστικές λειτουργίες Πρόσληψη και νοητική επεξεργασία των ηχητικών και μουσικών ερεθισμάτων Ψυχοακουστικά φαινόμενα που επηρεάζουν την αντίληψη του ήχου Οπτικές και ακουστικές πλάνες Αρχές της αντιληπτικής οργάνωσης Θεωρητικά αντιληπτικά μοντέλα για τη σχέση εικόνας –μουσικής Επίδραση της μουσικής στο συναίσθημα. Επίδραση της μουσικής στη νοηματοδότηση της κινηματογραφικής αφήγησης
Λέξεις Κλειδιά
Ψυχοακουστική, Γνωστική Ψυχολογία, Αντίληψη, Ήχος, Μουσική, Μουσική Επικοινωνία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις802,7
Εργαστηριακή Άσκηση672,2
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
παρουσία στην τάξη 33% εργασίες 33% προφορικές εξετάσεις 34%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (2011). Γνωστική ψυχολογία. Πεδίο εκδοτική, διαφημιστική και ραδιοτηλεοπτικών παραγωγών Α.Ε. (ISBN: 978-960-9405-71-3)/Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12509887
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Hayes, N. (1994). Εισαγωγή στις γνωστικές λειτουργίες. (Α. Κωσταρίδου-Ευκλείδη, επιμ.). Ελληνικά Γράμματα. Cassels, A. & Green, P. (1996). Αντίληψη. (Α. Κωσταρίδου-Ευκλείδη, επιμ.). Ελληνικά Γράμματα. Cook, N. (1998). Analysing Musical Multimedia. Claredon Press. Cohen, Annabel J. (2011). Music as a source of emotion in film. In Patrik N. Juslin & John Sloboda (eds.), Handbook of Music and Emotion: Theory, Research, Applications. Oxford University Press. Libscomb, S.D., & Tolchinsky, D.E., (2005). The role of music communication in cinema, (pp. 383-404). In D. Mieli, R. MacDonald, and D. Hargreaves (Eds.), Musical communication. Oxford University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-06-2023