Τηλεοπτική δημοσιογραφία -πρακτική V (Θ/A)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤηλεοπτική δημοσιογραφία -πρακτική V (Θ/A) / Producing TV News Programmes (Theory/Practice)
ΚωδικόςΔΗ0600
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Παναγιώτου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000139

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤηλεοπτική δημοσιογραφία -πρακτική V (Θ/A)
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600248732
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θα μπορούν να κάνουν τηλεοπτικές εκπομπές, ρεπορτάζ Να καταλάβουν το κοινό της τηλεόρασης και τις ανάγκες του Να προσαρμοστούν, αξιοποιήσουν αναδείξουν τη δυναμική φύση του μέσου Να δημιουργούν τηλεοπτικό υλικό με σύγχρονα μέσα (Κινητό τηλεφωνο)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι φοιτητές εξοικειώνονται με το μέσο ‘τηλεόραση’ το οποίο αλλάζει μορφή και χρήσεις μαζί με τις κοινωνικές, πολιτισμικές, οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις και μαθαίνουν τους κώδικες της τηλεοπτικής επικοινωνίας. Η σχέση της τηλεόρασης με την κοινωνία, η τηλεοπτική έκφραση, η ιδιαιτερότητα της τηλεοπτικής δημοσιογραφίας και της τηλεοπτικής θεματικής παρουσίασης, ο οπτικοακουστικός λόγος και η αφήγηση αποτελούν κύρια σημεία του προγράμματος διδασκαλίας. Κύριοι στόχοι: • Η δημιουργία μίας τηλεοπτικής και οπτικοακουστικής κουλτούρας στη δημοσιογραφική πρακτική (πέραν μίας απλής χρήσης των τεχνολογιών και των τεχνικών μέσων).• Η δημιουργία κριτικής θέσης και επαγγελματικής άποψης για την τηλεοπτική δημοσιογραφία και την τηλεοπτική επικοινωνία•Η συστηματοποίηση του μεθοδολογικού στοιχείου για να συνοδεύει την παραγωγή (βάσει συγκεκριμένων ασκήσεων) για την αποφυγή της χρήσης των οπτικοακουστικών μέσων επιδερμικά, χωρίς πρότερη συγκρότηση και σκέψη Οι φοιτητές ασκούνται στα εξής πεδία: • Τηλεοπτική επικοινωνία και έκφραση• Έρευνα και προετοιμασία • Τηλεοπτικό θεματικό ρεπορτάζ• Τηλεοπτική αφήγηση• Σύλληψη, παραγωγή, παρουσίαση τηλεοπτικών εκπομπών
Λέξεις Κλειδιά
Τηλεε
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Podcast
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Οι διαλέξεις γινονται με τη χρήση ΤΠΕ power point, αντίστοιχα η επικοινωνία κια η αξιολόγηση των φοιτητών γινεται μεσω του elearning και email
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Σεμινάρια25
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων50
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών10
Σύνολο130
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται μέσω 4 τηλεοπτικών ρεπορτάζ που πρέπει να ετοιμάσουν ατομικά (2) και ομαδικά (2). Τα ρεπορτάζ αυτά πρέπει να τα παρουσιάσουν δημόσια στην αίθουσα. Τέλος αξιολογούνται με βάση το θέμα που επέλεξαν, τα μέσα που χρησιμοποιήσαν και τις αρχές που εφάρμοσαν
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Boyd Andrew, Η τέχνη της τηλεοπτικής δημοσιογραφίας, Κάκτος, 2006 • Yorke Ivor, Εισαγωγή στο τηλεοπτικό ρεπορτάζ, Πλέθρον, 2008 • Πλειός Γιώργος, Η κοινωνία της ενημέρωσης. Ειδήσεις και νεωτερικότητα, Καστανιώτης, 2011
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-01-2021