ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ / MEDIEVAL GREEK POETRY AND PROSE WITH TUTORIALS
ΚωδικόςΜΕΦ222
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600023540

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 224
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό424

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600248734
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΒΑΣΣΗΣ(Α-ΚΑ)Ιωάννης Βάσσης
2. ΣΙΜΕΛΙΔΗΣ(ΠΕ-Ω)Χρήστος Σιμελίδης
3. ΝΙΚΟΥ(ΚΕ-ΠΑ)Δημητριος Νικου
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εξοικείωση με την κατανόηση και ερμηνεία πεζών και ποιητικών κειμένων της Βυζαντινής εποχής και με θέματα που σχετίζονται με τη γλώσσα, τα λογοτεχνικάείδη, την εκπαίδευση και σημαντικά κοινωνικά θέματα της εποχής.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
A. KEIMENA 1. Άννα Κομνηνή 1.1 Ἀλεξιάς, Προοίμιον, 1–3 (σ. 5–7 Reinsch–Kambylis) 1.2 Ἀλεξιάς 14, 7, 5–7 (σ. 451–53 Reinsch–Kambylis) 1.3 Ἀλεξιάς 13, 10, 4–5 (σ. 411–12 Reinsch–Kambylis) 2. Ιωάννης Ζωναράς, Ἐπιτομὴ ἱστοριῶν, Προοίμιο (σ. 1–6 Dindorf) 3. Μιχαήλ Ιταλικός, Ἐπὶ πέρδικι μονῳδία τεθνηκότι (σ. 102–104 Gautier) 4. Θεόδωρος Πρόδρομος, Στίχοι εἰς τὴν στεφηφορίαν Ἀλεξίου τοῦ Κομνηνοῦ (σ. 177–181 Hörandner) 5. Νικηφόρος Βασιλάκης, Διήγημα τὸ κατὰ τὴν Μύρραν (σ. 99-100 [αρ. 23] Pignani) 6. Νικόλαος Καλλικλής, Ποιήματα 3, 5, 6, 7 (σ. 80–82 Romano) 7. Ιωάννης Τζέτζης, Επιστολή στη σεβαστοκρατόρισσα Ειρήνη (σ. 77–79 Leone) 8. Ευστάθιος Θεσσαλονίκης, Εἰς τὴν ἅλωσιν τῆς Θεσσαλονίκης (σ. 3–8 Kyriakidis) 9. Κωνσταντίνος Μανασσής, Έκφραση γης (σ. 189–205 Lampsidis) 10. Μιχαήλ Χωνιάτης, Στίχοι ἐπὶ τῇ ἀρχετύπῳ ἀνιστορήσει πόλεως Ἀθηνῶν (σ. 486–88 Mercati) 11. Τιμαρίων § 5–6 (σ. 53–55 Romano) 12. Ευμάθιος Μακρεμβολίτης, Τὰ καθ’ Ὑσμίνην καὶ Ὑσμινίαν II 7–14 (σ. 17–22 Marcovich) 13. Πτωχοπροδρομικά 1, Πρὸς τὸν βασιλέα Μαυροϊωάννην (σ. 153–161 Eideneier 2012) Β. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1. J.O. ROSENQVIST, Ἡ βυζαντινὴ λογοτεχνία ἀπὸ τὸν 6ο αἰώνα ὣς τὴν ἅλωση τῆς Κωνσταντινούπολης, Ἀθήνα 2008, 161–194. 197-200. 202-204 2. W. HÖRANDNER, Ἡ ποίηση στὴ βυζαντινὴ κοινωνία. Μορφὴ καὶ λειτουργία, Ἀθήνα 2017, 100–128, 152–156 3. P. MAGDALINO, Ἡ αὐτοκρατορία τοῦ Μανουὴλ Α΄ Κομνηνοῦ 1143–1180, Ἀθήνα 2008, 513–525, 532–547
Λέξεις Κλειδιά
ελληνική λογοτεχνία, Βυζάντιο, εκπαίδευση, λόγιοι
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις401,4
Φροντιστήριο180,6
Εξετάσεις552,0
Σύνολο1134,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική γραπτή εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. J.O. ROSENQVIST, Ἡ βυζαντινὴ λογοτεχνία ἀπὸ τὸν 6ο αἰώνα ὣς τὴν ἅλωση τῆς Κωνσταντινούπολης, Athens 2008. 2. W. HÖRANDNER, Ἡ ποίηση στὴ βυζαντινὴ κοινωνία. Μορφὴ καὶ λειτουργία, Athens 2017.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Υλικό μαθήματος στο e-learing
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-02-2024