Κλινική ερευνητική μεθοδολογία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚλινική ερευνητική μεθοδολογία / Clinical research methodology
ΚωδικόςC2
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑπόστολος Τσάπας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000219

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Ιατρική Ερευνητική Μεθοδολογία

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 30
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό118

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚλινική ερευνητική μεθοδολογία
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία8
Ώρες Συνολικά192
Class ID
600248793
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορουν να: Εφαρμόζουν τις αρχές της τεκμηριωμένης ιατρικής στην καθημερινή κλινική πράξη Αξιολογούν και να επιλέγουν το καταλληλότερο διαγνωστικό τεστ, με βάση την ευαισθησία και την ειδικότητα Θέτουν προτεραιότητες στην επιλογή θεραπευτικών σχημάτων με βάση το αναμενόμενο όφελος Μετατρέπουν κλινικά σενάρια σε καλά διατυπωμένα ερευνητικά ερωτήματα Αναζητούν δεδομένα από πρωτογενή και δευτερογενή έρευνα Αξιολογούν την ποιότητα των ερευνητικών δεδομένων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στην κλινική έρευνα Τι είναι η τεκμηριωμένη ιατρική Διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων Είδη κλινικών μελετών Αναζήτηση της βιβλιογραφίας Μελέτες παρατήρησης Κριτική αξιολόγηση μιας μελέτης παρατήρησης Τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές Κριτική αξιολόγηση μιας τυχαιοποιημένης ελεγχόμενης δοκιμής Συστηματικές ανασκοπήσεις και μετα-αναλύσεις Κριτική αξιολόγηση μιας συστηματικής ανασκόπησης Μελέτες διαγνωστικής ακρίβειας Κριτική αξιολόγηση μιας μελέτης διαγνωστικής ακρίβειας Οδηγίες συγγραφής και παρουσίασης μελετών κλινικής έρευνας
Λέξεις Κλειδιά
Τεκμηριωμένη ιατρική, Μελέτες παρατήρησης, Τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές, Συστηματικές ανασκοπήσεις, Μελέτες διαγνωστικής ακρίβειας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση PowerPoint (αρχεία .ppt, .pptx, .pdf) Παραγωγή αρχείων διαφανειών και σχολιασμού (voice-over) (αρχεία .mp4) Παροχή / πρόσβαση σε πολυμεσικού υλικό (άρθρα, ιστοσελίδες, βίντεο) (e-learning) Επικοινωνία μέσω online fora (e-learning) Αξιολόγηση μέσω υπολογιστή / ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που βαθμολογούνται αυτόματα (e-learning) Αξιολόγηση μέσω υπολογιστή / υποβολή αρχείων που βαθμολογούνται από τους διδάσκοντες (e-learning)
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις803,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Φροντιστήριο301,2
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο401,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,8
Σύνολο2008
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση μέσω υπολογιστή / ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που βαθμολογούνται αυτόματα (e-learning) Αξιολόγηση μέσω υπολογιστή / υποβολή αρχείων που βαθμολογούνται από τους διδάσκοντες (e-learning)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Παρατίθεται στο δικτυακό τόπο του μαθήματος (https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=14870)
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-01-2022