Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
ορίζει τη σημειογραφία του χορού, αναφέρει τα είδη της, περιγράφει την ιστορική της ανάπτυξη
εξηγεί και να αποδέχεται την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα της σημειογραφίας του χορού
περιγράφει και κατανοεί σε βασικό επίπεδο (Elementary Level) τα συστήματα του Laban (Labanotation και Effort)
εφαρμόζει τα δύο συστήματα καταγραφής της χορευτικής κίνησης του Laban στα διάφορα είδη χορού
προσδιορίζει την έννοια της χορευτικής μορφής, της δομής και του ύφους στον χορό
περιγράφει τα υλικοτεχνικά στοιχεία του χορού και τις μεθόδους και τεχνικές ανάλυσης της μορφής του χορού
αναφέρει τις βασικές αρχές της μορφολογίας του χορού και τα μοντέλα φόρμας του χορού
αναφέρει τις βασικές αρχές της τυπολογίας και να προσδιορίζει τον τύπο του χορού
κατανοεί και εφαρμόζει τη μορφολογική μέθοδο ανάλυσης στα διάφορα είδη χορού
υιοθετεί τη σωστή ορολογία του χορού
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγή στη σημειογραφία της χορευτικής κίνησης (ορισμός, είδη, αναγκαιότητα, στάδια)
2. Σύντομη ιστορική αναδρομή και κριτική παρουσίαση των σημειογραφικών συστημάτων της χορευτικής κίνησης στο εξωτερικό και την Ελλάδα,
3. Eισαγωγή στις θεωρίες και στα συστήματα του Laban
4. Σημειογραφία της δομικής πλευράς της χορευτικής κίνησης στο σύστημα του Laban (Labanotation) - θεμελιώδη στοιχεία Ι & εφαρμογή
5. Σημειογραφία της δομικής πλευράς της χορευτικής κίνησης στο σύστημα του Laban (Labanotation) - θεμελιώδη στοιχεία ΙΙ & εφαρμογή
6. Σημειογραφία της ποιοτικής πλευράς της χορευτικής κίνησης στο σύστημα του Laban (Effort)
7. Θεωρητικές βάσεις ανάλυσης της χορευτικής μορφής, μέθοδοι, τεχνικές ανάλυσης της χορευτικής μορφής και αναγνώριση χορευτικής μορφής
8. Σχέσεις χορού και μουσικής (μουσική/ρυθμός, ρυθμική οργάνωση/ρυθμικό σχήμα/χορογραφία του χορού)
9. Βασικές αρχές της Τυπολογίας (ο τύπος ως βασική μονάδα διαίρεσης και ταξινόμησης του χορευτικού υλικού)
10. Σημειογραφία και δομικο-μορφολογική και τυπολογική ανάλυση με βάση το παράδειγμα του ελληνικού παραδοσιακού χορού
11. Χορός και κοινωνία: σχέσεις χορευτικής μορφής και περιεχομένου
12. Η συμβολική-ερμηνευτική προσέγγιση της χορευτικής μορφής
13. Κοινωνική εξέλιξη, πολιτισμός, διαδικασία, ιδεολογία και δομή: Η σχέση τους με τη μορφή του χορού