Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:
• Κατανοήσει την λειτουργία, τον ρόλο και την αξία της τέχνης του χορού
• Κατανοήσει της ανάλυσης της παράστασης χορού και τις θεωρίες που την υποστηρίζουν καθώς και την πρόσληψη
• Γνωρίσει τον χορό ως παραστατική μορφή-δομή και ύφος-μέσω οπτικού υλικού, παραστάσεων και να μπορεί να αναγνωρίζει και να χρησιμοποιεί την ορολογία του
• Διακρίνει και να μπορεί να εφαρμόσει τα μεθοδολογικά εργαλεία ανάλυσης του χορού
• Κατανοήσει των αφηγηματικών και αφηρημένων μορφών του χορού, που εξαρτάται από τα είδη και τις επιλογές του δημιουργού όσον αφορά στην δομή
• Γνωρίσει τα διαφορετικά είδη του χορού και να κατανοήσει τους τρόπους που αλληλοεπιδρούν με τον πολιτισμό, την κοινωνία και την πολιτική
• Αντιληφθεί τη διαφορά αισθητικής και ιδεολογίας μέσω των διαφορετικών χορογράφων και έργων που αναλύονται
• Αναγνωρίσει τα στοιχεία της παράστασης και τους συμβολισμούς σε διαφορετικές χορογραφίες και να ερμηνεύει τον ρόλο του τίτλου στα έργα
• Διερευνήσει και να κατανοήσει την αλληλεπίδραση των στοιχείων της παράστασης, να μπορεί να τα συνδέσει με τον πραγματικό κόσμο και να τα ερμηνεύσει με κριτική προσέγγιση και κατάλληλη ορολογία.
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εννοιολόγιση του Χορού
2. Ο Χορός ως γλώσσα επικοινωνίας με το δικό της λεξιλόγιο, γραμματική και συντακτικό
3. Θεωρία του χορού (Ιστορία του χορού, ανθρωπολογία, σωματικότητα και φαινομενολογία, performance theory, πολιτισμικό και κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο) με παραδείγματα στις παραστάσεις χορού
4. Κιναισθησθητική εμπειρία (δημιουργού, χορευτή και θεατή) θεωρία και πρακτική, με παραδείγματα χορογραφικών έργων
5. Αισθητική και Ιδεολογική διάκριση: μέσα από τα διαφορετικά είδη χορού και μέσω παραδειγμάτων χορογραφιών
6. Ανάλυση του χορού, θεωρία και πράξη (δομή και ύφος) με εφαρμογή σε παραστάσεις χορού
7. Υποδειγματική διδασκαλία ανάλυσης χορογραφίας που βασίζεται σε μύθο
8. Άσκηση που υλοποιούν μόνοι τους οι φοιτητές σε χορογραφία που βασίζεται σε μύθο, ανάλυση από τον κάθε φοιτητή στην τάξη και συζήτηση
9. Ανάλυση χορογραφίας με συγκεκριμένες κατευθύνσεις και ερωτήσεις (ως προετοιμασία) και η παρουσίασή τους σε προφορική μορφή στην τάξη από τον κάθε φοιτητή
10. Προβολή τεσσάρων διαφορετικών χορογραφιών (συζήτηση περιόδου, είδους χορού, δομής και ύψους, αισθητικής και ιδεολογίας). Επιλογή έργων από τον κάθε ένα φοιτητή για την εργασία των εξετάσεων.
11. Συνοπτική προφορική παρουσίαση από τον κάθε ένα φοιτητή στο έργο που έχει επιλέξει-feedback από την διδάσκουσα και τους φοιτητές, ως παιδαγωγική μέθοδος καλής πρακτικής (πρώτη ομάδα φοιτητών, ανάλογα με την επιλογή έργου)
12. Συνοπτική προφορική παρουσίαση από τον κάθε ένα στο έργο που έχει επιλέξει-feedback από την διδάσκουσα και τους φοιτητές, ως καλή πρακτική (δεύτερη ομάδα φοιτητών, ανάλογα με την επιλογή έργου)
13. Εξετάσεις- κατάθεση εργασιών σε γραπτή μορφή, της ανάλυση των έργων που έχουν επιλεγεί από τον κάθε ένα φοιτητή και έχουν παρουσιαστεί προφορικά στην τάξη, που υποστηρίζεται από την σχετική βιβλιογραφία