ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Ι / ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Ι
ΚωδικόςΕΡ0202
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013594

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 83
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό632

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Class ID
600249034
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα δεν έχει προαπαιτούμενα, αλλά συνδέεται με το μάθημα Στοιχεία Παιδαγωγικής. Έχει σεμιναριακό-εργαστηριακό χαρακτήρα, κλειστό αριθμό φοιτητών και υποχρεωτική παρακολούθηση.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση: • να εφαρμόζουν στην πράξη ασκήσεις και δράσεις άμεσης εφαρμογής στο σχολείο • να επιλέγουν θεατρικές τεχνικές και τεχνικές δημιουργικής γραφής για τη δημιουργία σχολικών παραστάσεων • να επιλέγουν θεατρικές τεχνικές και τεχνικές δημιουργικής γραφής για τη δημιουργία θεσμοθετημένων σχολικών εορτών • να προσεγγίζουν ζητήματα που θίγονται κατά τη δημιουργική εβδομάδα • να συνδέουν το θέατρο και τη γραφή με άλλες τέχνες (εικαστικά, φωτογραφία, μουσική, κινηματογράφος) • να δημιουργούν τις κατάλληλες δραστηριότητες για την υποστήριξη πολιτιστικών εκδηλώσεων, επισκέψεων (π.χ. μουσεία) και περιπάτων • να μπορούν εναλλακτικά να χειρίζονται ψηφιακές αφηγήσεις και video poetry
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα έχει εργαστηριακό χαρακτήρα και μυεί στις τεχνικές της γραφής και της θεατρικής λογικής, παρουσιάζοντας ποικίλες δραστηριότητες και πρωτότυπες ιδέες. Εν πρώτοις, οι φοιτητές που έχουν εξοικειωθεί ήδη με το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο και την ακαδημαϊκή υπόσταση του αντικειμένου της Παιδαγωγικής, ακολούθως καθοδηγούνται σε εφαρμογή. Πιο συγκεκριμένα: Η εκκίνηση του μαθήματος περιλαμβάνει την παρουσίαση των εργαλείων (δημιουργική γραφή, ψηφιακά μέσα, άλλες Τέχνες) με τα οποία θα δημιουργηθούν δραστηριότητες θεατροπαιδαγωγικής εφαρμογής. Στη συνέχεια, οι φοιτητές/τριες θα δημιουργήσουν σχολικές εορτές, ώστε να γνωρίζουν πώς θα το κάνουν όταν βρεθούν στην κατάλληλη εκπαιδευτική συγκυρία. Τρεις είναι οι σχολικές εορτές τις οποίες θα προσεγγίσουμε θεατροπαιδαγωγικά: η 28η Οκτωβρίου, η 17η Νοέμβρη και η 25η Μαρτίου. Στη συνέχεια οι ασκήσεις και εφαρμογές επικεντρώνονται στην προετοιμασία και υλοποίηση πολιτιστικών επισκέψεων. Ως παράδειγμα εφαρμογής θα χρησιμοποιηθεί το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Προς το τέλος των μαθημάτων θα γενικεύσουμε στην δημιουργία οποιαδήποτε θεατρικής παράστασης από μαθητές με τη χρήση της Δημιουργικής Γραφής (για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης). Και τέλος θα χρησιμοποιήσουμε εναλλακτικά την τεχνολογία για την παραγωγή ψηφιακών αφηγήσεων και video poetry.
Λέξεις Κλειδιά
θεατρικές τεχνικές, δημιουργική γραφή, σχολικές εορτές, πολιτιστικές εκδηλώσεις, ψηφιακές αφηγήσεις
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Powerpoint παρουσιάσεις. Βίντεο (εικόνα / ήχος). Η οπτικοποιήσεις και οι εικαστικές προσεγγίσεις υλοποιούνται με ΤΠΕ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις50,2
Σεμινάρια150,6
Εργαστηριακή Άσκηση200,8
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο50,2
Καλλιτεχνική δημιουργία50,2
Σύνολο502
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση στηρίζεται στις εβδομαδιαίες ασκήσεις εφαρμογής που έφεραν εις πέρας οι φοιτητές, τόσο στο πλαίσιο του εργαστηριακού μαθήματος, όσο και από το σπίτι.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Συμεωνάκη, A. (2012). Δημιουργική γραφή και θέατρο – θεατρική γραφή και δημιουργία: προσεγγίζοντας την διδασκαλία της δημιουργικής γραφής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω της συγγραφής θεατρικού κειμένου, KEIMENA, 15. Συμεωνάκη, A. (2019). Η συνέργεια των Τεχνών στη δημιουργία σχολικής παράστασης.
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-02-2022