ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ VII

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ VII / ACTING VII
ΚωδικόςΥΑ0285
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔαμιανός Κωνσταντινίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000883

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης635
ΥποκριτικήΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης635
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης635
ΣκηνοθεσίαΕπιλογής Κατεύθυνσης635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ VII
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600249048
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΣ0101 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
  • ΥΣ0107 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ (ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ)
  • ΥΑ0279 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ Ι
  • ΥΑ0280 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ
  • ΥΑ0281 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙΙ
  • ΥΑ0282 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ IV
  • ΥΑ0283 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ V
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/ριες θα έχουν: ‒ Μάθει να προσεγγίζουν υποκριτικά κείμενα διαφορετικού ύφους και στιλ ‒ Να «ζωντανεύουν» τον γραπτό λόγο μέσω αυτοσχεδιασμών ‒ Να σωματοποιούν τον θεατρικό λόγο ‒ Να συνθέτουν ρόλο και χαρακτήρα ‒ Να συνδυάζουν σωματική πειθαρχία και συναισθηματική καθαρότητα
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο εξάμηνο αυτό οι φοιτητές εκπαιδεύονται σε ένα συγκεκριμένο σύστημα αφαίρεσης των εκφραστικών τους μέσων με ταυτόχρονη συμπύκνωση της ενέργειάς τους, θέτοντας σε εφαρμογή τις αρχές που θα διδαχτούν με την δημιουργία μιας πολυπρόσωπης παράστασης (παράσταση συνόλου), στην οποία θα κληθούν να διαχειριστούν όλα τα στοιχεία της εκπαίδευσής τους επάνω σε συγκεκριμένες ασκήσεις α) αυτοπαρατήρησης, β) συγκέντρωσης στην λειτουργία της αναπνοής, γ) οικονομίας λόγου, δ) εντόπισης και διαχείρισης συναισθήματος , ε) διαχείρισης σκηνικής ετοιμότητας και ελέγχου αντανακλαστικών, δ) αλληλοεπίδρασης με τους άλλους στο σκηνικό, «ζωντανό» παρόν. Σε αυτό το εξάμηνο οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα δουλέψουν επάνω σε σύγχρονο ελληνική δραματουργία, και συγκεκριμένα στο βραβευμένο έργο του Γ. Τσουρή "170 Τετραγωνικά/Moonwalk".
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια261,0
Εργαστηριακή Άσκηση522,1
Άσκηση Πεδίου230,9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων80,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών70,3
Καλλιτεχνική δημιουργία60,2
Σύνολο1224,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [24022]:Για τον ηθοποιό, Chekhov Michael. Bιβλίο [41964888]: Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΤΩΡΑ, Mnouchkine, Ariane. Βιβλίο [33156208]:Η δουλειά του ηθοποιού 1. Βίωμα, Konstantin Stanislavsky. Βιβλίο [33156212]: Η δουλειά του ηθοποιού 2. Ενσάρκωση, Konstantin Stanislavsky. Βιβλίο [33155800]: Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ, OIDA YOSHI. Βιβλίο [16844]:Ο ηθοποιός ανάμεσα στη σκηνή και στην οθόνη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Ζarrilli, P., Fischer-Sorgenfrei, C., McConachie, B. και Williams, G. J. (επιμ.), Theatre Histories: An Introduction, Routledge, Λονδινο 2010. -Zarrilli Phillip, Psychophysical Acting: an intercultural Approach after Stanislavski, Routledge, Λονδίνο 2008. -Zarrilli Phillip (επιμ.), Acting Reconsidered: Theories and Practices, Routledge Λονδίνο 2002. -Zarrilli Phillip (επιμ.), Asian Martial Arts in Actor Training, Center for South Asian Area Studies 1993.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-11-2021