ΕΙΔΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ: Θεάτρο για παιδιά και νέους.

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ: Θεάτρο για παιδιά και νέους. / SPECIALIZED DIRECTING WORKSHOP: THEATRE FOR CHILDREN AND ADOLESCENTS
ΚωδικόςΣΘ0101
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΣτυλιανή Μιχαηλίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015056

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 4
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης845
ΥποκριτικήΕπιλογής Κατεύθυνσης845
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης845
ΣκηνοθεσίαΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ: Θεάτρο για παιδιά και νέους.
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600249100
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:  -  Προσεγγίζουν και θα αναλύουν κείμενα που απευθύνονται σε παιδιά και νέους με στόχο την θεατρική παράσταση -       Καθοδηγούν μια θεατρική ομάδα, δημιουργώντας σχέσεις  σκηνικής εμπιστοσύνης, δίνοντας χώρο για δημιουργική έκφραση στους ηθοποιούς. -       δημιουργούν αληθινές και ζωντανές σκηνικές σχέσεις ανάμεσα στους συμμετέχοντες. -       αναγνωρίζουν τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχει το παιδικό και το εφηβικό κοινό ώστε να επικοινωνήσει βαθύτερα και ουσιαστικότερα με μια παράσταση -       γνωρίζουν πολλά παιχνίδια και ασκήσεις για την ενεργοποίηση της φαντασίας, του δυναμικού και την ενοποίηση της ομάδας εργασίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μάθημα εργαστηριακού χαρακτήρα με υποχρεωτική παρουσία, όπου οι φοιτητές επικεντρώνονται σε κείμενα που απευθύνονται σε παιδιά και εφήβους, στους τρόπους προσέγγισης και ανάλυσης αυτών των κειμένων, στην καθοδήγηση των ηθοποιών μέσα από παιχνίδια και ασκήσεις και στην εξοικείωση τους με βασικές μεθόδους και τεχνικές σκηνοθεσίας. Ο «ζωντανός» σκηνικός χώρος, ο ρυθμός, η ενέργεια καθώς και κάποιες ιδιαιτερότητες και μύθοι που αφορούν στο παιδικό και εφηβικό κοινό είναι μερικά από τα θέματα που μας απασχολούν. Το εργαστήριο καταλήγει σε ανοιχτή παράσταση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Εργαστηριακή Άσκηση230,9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο401,6
Εκπόνηση μελέτης (project)
Καλλιτεχνική δημιουργία421,7
Εξετάσεις
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση είναι συνεχής λαμβάνοντας υπόψη τη συμμετοχή, τη δημιουργική ανταπόκριση, την πρόοδο, τη συνεργασία με τα μέλη της ομάδας και την εφαρμογή που παρουσιάζουν οι φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.Mnouchkine, Ariane «Η Τέχνη του Τώρα» 2.Αν Μπόγκαρτ «Ένας σκηνοθέτης προετοιμάζεται» 3.Ευδόκιμος Τσολακίδης «Υποκριτική Από τη θεωρία στην πράξη» 4.Anne Bogart - Tina Landou «Το βιβλίο των View Points» 5.Στέλλα Μιχαηλίδου «Τζιτζιμιτζιχοτζιριά» 6. Στέλλα Μιχαηλίδου «Κουρδισμένοι» 7. KEITH JOHNSTONE «IMPRO ο αυτοσχεδιασμός στο θέατρο»
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Viola Spolin «Improvisation for the theater» 2. Νικολάι Γκορτσακοφ «ΒΑΧΤΑΝΓΟΦ Μαθήματα Σκηνοθεσίας και Υποκριτικής» 3. Nancy Hurley «175 Theater Games» 4. David Farmer «101 Drama Games & activities» 5. Γκόβας Νίκος «Για ένα νεανικό δημιουργικό θέατρο» 6. Δούκα Βάρβαρα «Ιδρύοντας έναν Κόσμο» Σκαρίφημα 2023 6.Valère Novarina «Γράμμα στους ηθοποιούς Υπέρ του Λουι ντε Φινές»
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-03-2024