Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες μέσα από τη διαδικασία του μαθήματος:
-Θα αποκτήσουν υπόβαθρο γνώσεων για την κατανόηση της λειτουργίας της μειονοτικής εκπαίδευσης
-Θα αντιληφθούν τη σημασία της ιστορίας και των εθνοτικών αντιπαραθέσεων στο συγκεκριμένο πεδίο και θα την αναλύσουν.
-Θα αποκτήσουν αίσθηση της ιστορικότητας και του βάθους των προβλημάτων της μειονότικής εκπαίδευσης
-Θα καταστούν ικανοίνα αντιμετωπίζουν κριτικά τα ζητήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στα πλαίσια του συγκεκριμένου μαθήματος εξετάζονται οι βασικές παράμετροι που προσδιορίζουν τη διαχείριση της μειονοτικής πολιτικής στη Θράκη και της αντίστοιχης εκπαιδευτικής πολιτικής. Προσεγγίζεται ο ρόλος του κράτους και των άλλων βασικών δρώντων παραγόντων στη διαμόρφωση της σχετικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Συζητείται το ζήτημα των μεταρρυθμίσεων και της σχέσης του με το συγκεκριμένο πεδίο καθώς και το θέμα της κοινωνικής δικαιοσύνης. Γίνεται επίσης εκτενής αναφορά σε μειονοτικές εκπαιδευτικές πολιτικές σε όλο τον κόσμο και ειδική μνεία υπάρχει στη μεταρρύθμιση στη μειονοτική εκπαίδευση κατά τη τελευταία εικοσαετία. Τέλος, γίνεται προσέγγιση συγκεκριμένων πρακτικών και προσεγγίσεων για την προώθηση της διαπολιτισμικής προσέγγισης στη Θράκη.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Θ.Δραγώνα/Α.Φραγκουδάκη (2008), Πρόσθεση και όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμός και όχι διαίρεση, Μεταιχμιο, Αθήνα
Κ.Τσιούμης (2010), Λεπτές Ισορροπίες, Σταμούλης, Θεσσαλονίκη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Άλκηστις, Λευκη Αγελάδα, Μαύρη Αγελάδα.Θεατρική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Διαπολιτισμικότητα, Τόπος, Αθήνα 2008.
Θ.Βακαλιός (επιμ.) (1997), Το πρόβλημα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη Θράκη, Gutenberg, Αθήνα
K.Tsitselikis (2012), Islam in Greece, Martinus Nijhof, London.
Σ.Τρουμπέτα (2001), Κατασκευάζοντας Ταυτότητες για τους Μουσουλμάνους της Θράκης:Η περίπτωση των Πομάκων και των Τσιγγάνων, Κριτική, Αθήνα.