ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΣΑ I: αξιολόγηση κ΄ενσωμάτωση προγραμμάτων Η/Υ στη διδ.ξ.γλωσσών

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΣΑ I: αξιολόγηση κ΄ενσωμάτωση προγραμμάτων Η/Υ στη διδ.ξ.γλωσσών / MODERN TECHNOLOGICAL AIDS IN EDUCATION I
ΚωδικόςΓΔ1202
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280005641

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΣΑ I: αξιολόγηση κ΄ενσωμάτωση προγραμμάτων Η/Υ στη διδ.ξ.γλωσσών
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600251312
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Προαπαιτήσεις - Η παρακολούθηση του μαθήματος ‘Εισαγωγή στη διδακτική των ομιλουμένων γλωσσών’ - Η κατοχή ενός flash disk στο οποίο ο φοιτητής αποθηκεύει το ηλεκτρονικό υλικό που κατασκεύασε μέσα στην τάξη - Οι φοιτητές προσέρχονται στα μαθήματα με ένα βιβλίο διδασκαλίας της ιταλικής
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγραφή Το μάθημα αυτό αφορά στην δημιουργία και επιτυχή ένταξη λογισμικού στη γλωσσική διδασκαλία και στοχεύει στην εκπαίδευση μελλοντικών δασκάλων της Ιταλικής στο συγκεκριμένο θέμα. Ως εκ τούτου προσφέρει μία εισαγωγή, ανάλυση και πρακτική άσκηση στη χρήση και ένταξη μίας σειράς διαφορετικών εκφάνσεων της σύγχρονης τεχνολογίας (κυρίως υπολογιστών αλλά και κινητών τηλεφώνων) στη γλωσσική εκμάθηση με παράλληλη διερεύνηση των αλλαγών που επιφέρει αυτή η επιλογή στο έργο και τον ρόλο του δασκάλου μέσα στην τάξη. Αρχικά προσφέρεται μία σύντομη ιστορική διαδρομή στην υποστήριξη γλωσσικών μαθημάτων με Η/Υ που χρησιμεύει ως βάση για την κατανόηση της απόφασης για την εμπλοκή της τεχνολογίας στην γλωσσική διδασκαλία. Κατά την διάρκεια των μαθημάτων συζητούνται επίσης θέματα όπως, η ένταξη προγραμμάτων της Microsoft στην γλωσσική διδασκαλία, η αξιολόγηση και αποκωδικοποίηση έτοιμου υλικού από ιστότοπους και οπτικούς δίσκους, η χρησιμοποίηση και ένταξη ηλεκτρονικού μη διδακτικού υλικού για γλωσσική διδασκαλία, η χρήση ηλεκτρονικών λεξικών και corpora στη γλωσσική εκπαίδευση. Η διδασκαλία των δεξιοτήτων με Η/Υ και η χρήση της αυτόματης μετάφρασης (GOOGLE Translate) στην γλωσσική διδασκαλία. Παρέχεται πρακτική άσκηση στη δημιουργία ηλεκτρονικών δοκιμασιών γλωσσικής αξιολόγησης με προγράμματα συγγραφής (HOT POTATOES6 WIDA), στη δημιουργία ηλεκτρονικών μαθημάτων (Learning Management Systems, BLACKBOARD) καθώς και στην δημιουργία ιστών και ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης (BLOGS, WIKIS, FACEBOOK, κλπ) αλλά και μηχανών σύγχρονης επικοινωνίας με εφαρμογές στη γλωσσική διδασκαλία (SKYPE). Τέλος, παρατίθενται προβληματισμοί ως προς τον ρόλο του δασκάλου και του υπολογιστή μέσα στην τάξη ενώ δίνεται η ευκαιρία σε όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν μαθήματα από το αντίστοιχο μεταπτυχιακό μάθημα. Διδακτικές και μαθησιακές διαδικασίες ανάπτυξης των μαθημάτων Προτείνονται 4 διαφορετικές προσεγγίσεις για την παρακολούθηση του μαθήματος που οδηγούν σε τέσσερις διαφορετικές μεθόδους αξιολόγησης (βλ. παρακάτω): 1. Παρακολούθηση των μαθημάτων. Ο φοιτητής παρακολουθεί μία σειρά διαλέξεων, ενός σεμιναρίου και ενός εργαστηρίου τάξης σε διαφορετικά θέματα που σχετίζονται με το μάθημα. Επιπροσθέτως, υπάρχουν περίοδοι για αυτόνομη μάθηση, για προετοιμασία σε συγκεκριμένα θέματα πριν το σεμινάριο ή το εργαστήριο τάξης στα οποία καλείται να συμμετέχει ενεργά ο φοιτητής, ενώ προσφέρεται επίσης και πρακτική άσκηση σε σχετικά λογισμικά μέσα στην τάξη. Το σεμινάριο προσφέρεται με πρόσκληση ειδικών - είτε συναδέλφων από την ίδια σχολή, πανεπιστήμιο, είτε από άλλο πανεπιστήμιο – μέσω ζωντανού κατά πρόσωπο μαθήματος ή μέσω skype, είτε μέσα από βιντεοσκοπημένο μάθημα που στέλνει ο συνάδελφος με ζωντανή παρουσία για ερωτήματα, είτε μέσω βίντεο που επιλέχθηκε από το UTUBE, είτε τέλος, με προσκεκλημένους ειδικούς από τον ιδιωτικό τομέα. Το εργαστήριο τάξης (workshop) λειτουργεί με την ενεργή συμμετοχή των φοιτητών και οργανώνεται μετά από αυτόνομη μελέτη των φοιτητών σε ένα θέμα κατόπιν συνεννόησης. Οι φοιτητές μελετούν αυτόνομα (οι σε ομάδες κοινής πρακτικής και ενδιαφερόντων) καταλήγουν σε συμπεράσματα τα οποία παρουσιάζουν και διαπραγματεύονται μέσα στην τάξη. Τέλος, και σε αυτά τα εργαστήρια καλούνται για ζωντανή ή από απόσταση συνεργασία ειδικοί στο θέμα, ακαδημαϊκοί ή ιδιώτες. Τα μαθήματα εξελίσσονται σε μία περίοδο 13 εβδομάδων με 3ωρα μαθήματα ανά εβδομάδα, σύνολο 39 ώρες και αφορούν σε: α) θεωρία 12 ώρες, β) φροντιστηριακό μάθημα, για πρακτική άσκηση με τους υπολογιστές, 9 ώρες, γ) αυτόνομη μάθηση που διεκπεραιώνεται παράλληλα με τις ώρες του φροντιστηριακού μαθήματος 9 ώρες, δ) εργαστήριο τάξης για αποκωδικοποίηση και αξιολόγηση ηλεκτρονικού διδακτικού υλικού 3 ώρες, δ) σεμινάριο 3 ώρες, ε) κουίζ 9 ώρες και ζ) εισαγωγικές για το μάθημα και τις εξετάσεις 6 ώρες. Επιπρόσθετα προσφέρονται 26 συμβουλευτικές ώρες κατά την διάρκεια των μαθημάτων για tutorials. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται σε 3ωρες συναντήσεις με τρία κενά τριών εβδομάδων στο σύνολο για αυτόνομη μάθηση και πρακτική με λογισμικό. Τα θεωρητικά μαθήματα προσφέρονται κάθε Τρίτη 18:00 με 21:00 στην αίθουσα 15 του Παλαιού Κτιρίου, ενώ τα μαθήματα πρακτικής άσκησης σε επαναλαμβανόμενα μαθήματα 10 ατόμων στην αίθουσα Α, στο υπόγειο του νέου κτιρίου της ΦΛΣ. Οι συμβουλευτικές ώρες προσφέρονται στις 09.00 με 11.00 ή 13.00 με 15.00 κάθε Τρίτη και Πέμπτη αντίστοιχα, είτε κατά πρόσωπο είτε μέσω skype αλλά και μετά από συνεννόηση μεταξύ του διδάσκοντα και των φοιτητών. 2. Αυτόνομη μάθηση (μελέτη) με επιστασία. Ο φοιτητής μελετάει το μαθησιακό υλικό μόνος του και έρχεται σε κατά πρόσωπο επαφή με τον διδάσκοντα είτε μέσω του skype κάθε εβδομάδα (tutorials), ατομικά ή σε ομάδες έως τεσσάρων ατόμων. Επίσης καλείται να παρακολουθήσει μέσω skype τα σεμινάρια που προσφέρονται κατά την διάρκεια των μαθημάτων. Η επίβλεψη μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω εξωτερικού συνεργάτη ειδικού στο θέμα. Αυτή η επιλογή έχει σχεδιαστεί κυρίως για φοιτητές που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο ΑΠΘ λόγω αναπηρίας ή εργασίας. 3. Αυτόνομη πρωτογενής εμπειρική έρευνα. Ο φοιτητής μελετάει το υλικό που προσφέρεται (με δική του δευτερογενή έρευνα) στο θέμα με το οποίο επιθυμεί να ασχοληθεί και στην συνέχεια διερευνά μία υπόθεση σε συνεχή επαφή με τον διδάσκοντα κατά πρόσωπο είτε μέσω skype. Αυτή η προσέγγιση τους μαθήματος προσφέρεται για όσους φοιτητές διδάσκουν σε μεγάλες ομάδες μαθητών σε σχολεία ή φροντιστήρια. Η εργασία που συντάσσεται στο τέλος του εξαμήνου προτείνεται για παρουσίαση σε διεθνή συνέδρια και δημοσίευση. Επίσης καλείται ο φοιτητής να παρακολουθήσει μέσω skype τα σεμινάρια που προσφέρονται κατά την διάρκεια των μαθημάτων. 4. Αυτόνομη δευτερογενής έρευνα. Ο φοιτητής προσεγγίζει ένα θέμα μέσω δευτερογενούς έρευνας μελετώντας τις απόψεις άλλων ερευνητών στο ζήτημα καταλήγοντας σε συγκεκριμένα συμπεράσματα. Κατά την διάρκεια του εξαμήνου υπάρχει συνεχής κατά πρόσωπο ή μέσω skype επαφή με τον διδάσκοντα. Επίσης καλείται να παρακολουθήσει μέσω skype τα σεμινάρια που προσφέρονται κατά την διάρκεια των μαθημάτων. Οι παραπάνω επιλογές που προσφέρονται δεν σχετίζονται με τις νοητικές ικανότητες των φοιτητών ή με τις εν γένει δεξιότητές των (που είμαι σίγουρος ότι θα ήταν ικανοποιητικές για οποιαδήποτε εργασία) αλλά με βάση τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους στο αντικείμενο, τις διαθέσεις τους και τις προσωπικές τους υποχρεώσεις την εποχή της διδασκαλίας του μαθήματος. Απώτερος στόχος είναι η υποστήριξη των φοιτητών για την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας με τα μεγαλύτερα για αυτούς επιστημονικά οφέλη. Τέλος, οι συζητήσεις μέσω skype ηχογραφούνται και αποστέλλονται στους φοιτητές μετά το πέρας της συνομιλίας ως υποστηρικτικό υλικό για την μάθησή τους. Αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος / επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα Ως πρωτεύων στόχος τίθεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων (τεχνικών και μεθοδολογικών) που θα επιτρέπει στους φοιτητές να μπορούν να εντοπίζουν, να αξιολογούν και να αποκωδικοποιούν τη μέθοδο σχεδιασμού έτοιμων προγραμμάτων και ιστότοπων για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών. Επίσης, καταρτίζονται στο να κατασκευάζουν δικό τους ψηφιακό υλικό με ένα συγκεκριμένο μεθοδολογικό υπόβαθρο, να χρησιμοποιούν τεχνικές ένταξης για τη χρήση τους μέσα στην τάξη και να οργανώνουν μαθήματα ηλεκτρονικής μάθησης για τους μαθητές τους, αξιοποιώντας ιστότοπους κοινωνικής διασύνδεσης. Τέλος, να μπορούν να προετοιμάσουν ηλεκτρονικές ασκήσεις με αντίστοιχα προγράμματα συγγραφής και να παίρνουν αποφάσεις που αφορούν στο δικό τους ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία. Ειδικότερα στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές θα πρέπει να μπορούν: - Να εγκαταστήσουν ένα ηλεκτρονικό πρόγραμμα στον υπολογιστή ή να εντοπίσουν ένα ιστότοπο στο διαδίκτυο και να οργανώσουν τα ευρήματά τους - Να εγκαταστήσουν ή να ‘κατεβάσουν’ και να χρησιμοποιήσουν ένα λογισμικό για συγγραφή ηλεκτρονικών ασκήσεων. - Να αξιολογήσουν και να αποκωδικοποιήσουν λογισμικό για τη διδασκαλία της ιταλικής και να το εντάξουν στην διδασκαλία τους ενώ παράλληλα να φροντίσουν για τον δικό τους ενεργό ρόλο ως δάσκαλοι - Να εμπλουτίζουν τη διδασκαλία των γλωσσικών δεξιοτήτων με ηλεκτρονικό υλικό - Να χρησιμοποιούν λογισμικά μηχανικής μετάφρασης στη γλωσσική διδασκαλία - Να εντάσσουν με επιτυχία ιστότοπους για κοινωνική διασύνδεση στη διδασκαλία της ιταλικής - Να χειρίζονται προγράμματα δημιουργίας ιστότοπων, όπως το MS FRONT PAGE ή προγράμματα δημιουργίας ψηφιακών βιβλίων, όπως το DESKTOP AUTHOR Στο τέλος των μαθημάτων ο κάθε φοιτητής παίρνει ως ‘προίκα’ το ηλεκτρονικό υλικό που κατασκεύασε κατά την διάρκεια των μαθημάτων μέσα στην τάξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιεχόμενο του μαθήματος/Syllabus Το μάθημα εκτυλίσσεται σε τρείς (3) περιόδους που καταλήγουν, η κάθε μία, σε ένα κουίζ (τρία στο σύνολο). Οι περίοδοι αυτές περιέχουν πέντε (5) ενότητες. Οι δύο (πρώτη και τελευταία) έχουν ως στόχο την πληροφόρηση των φοιτητών σε θέματα που αφορούν στο μάθημα (περιεχόμενο, διδακτικές μορφές, στόχους, αξιολόγηση, συνεργασία, σχετική ορολογία). Οι υπόλοιπες, που αποτελούν και τον πυρήνα του μαθήματος αφορούν σε διαλέξεις πάνω σε γνωστικά θέματα, εργαστήριο τάξης, σεμινάρια και πρακτική άσκηση. Δ= Διάλεξη, Ε/Τ= Εργαστήριο Τάξης, Φ/Μ= Φροντιστηριακό Μάθημα. Στις διαλέξεις ο διδάσκων παρουσιάζει και συζητά θέματα σχετικά με το αντικείμενο ενώ στο εργαστήριο τάξης, στην πρακτική και στο σεμινάριο οι φοιτητές συμμετέχουν ενεργά, αφού έχουν προετοιμασθεί στο θέμα με πρότερη αυτόνομη μάθηση και μέσω των φροντιστηριακών μαθημάτων (σημειώνονται στο παραπάνω σχήμα ως Δ, Ε/Τ, Φ/Μ). Η πρακτική άσκηση (με τα Φ/Μ) αφορά στην χρήση και διαχείριση λογισμικού που μπορεί να ενταχθεί στη γλωσσική διδασκαλία. Όπως διαφαίνεται και στο σχεδιάγραμμα παραπάνω, αλλά και στο πλαίσιο παρακάτω, κατά την διάρκεια του εξαμήνου προσφέρονται τέσσερις διαλέξεις, τρία φροντιστηριακά μαθήματα πρακτικής άσκησης (ενώ παράλληλα στις εβδομάδες αυτές γίνεται παράλληλη αυτόνομη μάθηση σε ένα θέμα ως προετοιμασία για το σεμινάριο ή το εργαστήριο τάξης), ένα σεμινάριο, τρία κουίζ, και δύο μαθήματα πληροφόρησης εκ των οποίων το ένα εισαγωγικό και το άλλο με θέμα τις τελικές εξετάσεις. Αναλυτικότερα τα θέματα που εξετάζονται κατά την διάρκεια των μαθημάτων είναι τα παρακάτω: ΕΒΔΟ ΜΑΔΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑ ΧΩΡΟΣ 1η Εισαγωγή 1η Περιγραφή του μαθήματος, στόχοι, αξιολόγηση, εργασίες, μέθοδοι συνεργασίας ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 2η Διάλεξη 2η ΙΣΤΟΡΙΑ CALL, ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ Τι είναι CALL –Τι δεν είναι CALL, History of CALL, e-Learning, Mobile Assisted Language Learning (MALL), Κατηγοριοποίηση Λογισμικού ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 3η ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΜΑΘΗΣΗ Φ/Μ ΑΙΘ. Α 4η Εργαστήριο Τάξης Το διαδίκτυο στη γλωσσική διδασκαλία, μηχανές αναζήτησης, μέθοδοι οργάνωσης του υλικού. Αξιολόγηση και Ένταξη ιστότοπων και λογισμικού στην διδακτική πράξη ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 5η 1ο ΚΟΥΙΖ ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 6η 3η Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ Η/Υ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΜΑΘΗΣΗ Φ/Μ ΑΙΘ. Α 7η ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΜΑΘΗΣΗ Φ/Μ ΑΙΘ. Α 8η Διάλεξη -Κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου. -Παραγωγή γραπτού λόγου. Το Microsoft Office στη γλωσσική διδασκαλία. -Παραγωγή προφορικού λόγου (Θεωρία και Πρακτική) Μηχανές Σύγχρονης Επικοινωνίας και η χρήση τους για γλωσσική διδασκαλία. Virtual World στη γλωσσική διδασκαλία ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 9η 2ο ΚΟΥΙΖ ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 10η Διάλεξη 4η -ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ -Γλωσσική αξιολόγηση και αντίστοιχα λογισμικά -Αυτόματη μετάφραση και γλωσσική διδασκαλία (Google translate) ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 11η Διάλεξη -ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ -Συνεργατική Μάθηση. Δημιουργία Blogs και WIKIES. Δημιουργία υποστηρικτικού υλικού -Learning Management Systems, Ιστότοποι Κοινωνικής Δικτύωσης και η χρήση τους για γλωσσική διδασκαλία. Προώθηση της γλώσσας στόχου -Ο ρόλος του δασκάλου στην ηλεκτρονική εκπαίδευση ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 12η ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 13η 5η 3ο ΚΟΥΙΖ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Ανάλυση θεμάτων για τις τελικές εξετάσεις. ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ
Λέξεις Κλειδιά
ΤΠΕ, Τεχνολογία και Γλωσσική διδασκαλία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις50
Σεμινάρια30
Εργαστηριακή Άσκηση70
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Αυτόνομη Μάθηση με επιστασία
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Μέθοδοι αξιολόγησης Προτείνονται 4 διαφορετικές προσεγγίσεις για την αξιολόγηση του μαθήματος ανάλογα με τον τρόπο παρακολούθησης: 1. Για την περίπτωση 1, κατά πρόσωπο παρακολούθησης μαθημάτων, ο φοιτητής δύναται να λάβει μέρος σε τρία κουίζ που πραγματοποιούνται κατά την διάρκεια του εξαμήνου, ο μέσος όρος των οποίων θα αποτελέσει και την τελική του βαθμολόγηση. Αποτελεί απαράβατο όρο η συνεχής και αδιάλειπτη παρακολούθηση των μαθημάτων και σεμιναρίων με δύο (2) μόνον απουσίες. Στην περίπτωση αποτυχίας στα κουίζ οδηγείται στις τελικές εξετάσεις. 2. Για την περίπτωση δύο ο φοιτητής οδηγείται στις τελικές εξετάσεις. 3. Για τις περιπτώσεις 3 και 4 οι εργασίες είναι απαλλακτικές. Η πρακτική άσκηση αφιερώνεται στην επιτυχή εγκατάσταση, χρήση και συγγραφή λογισμικού (παραδοσιακών ασκήσεων από βιβλίο), στην επιτυχή δημιουργία blog και wiki και στην χρήση του Blackboard. Οι τελικές εξετάσεις αφορούν σε θέματα σχετικά με την ιστορία του CALL, στην διδασκαλία των δεξιοτήτων με την σύμπραξη του υπολογιστή, στη γλωσσική αξιολόγηση μέσω του υπολογιστή, στην συνεργατική μάθηση με την υποστήριξη λογισμικού, στην ένταξη ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης στη γλωσσική διδασκαλία, στην παροχή ανατροφοδότησης και στον ρόλο του δασκάλου στην ηλεκτρονική διδασκαλία. Βαθμολόγηση Ένα άριστο γραπτό θα πρέπει να διαθέτει: α) περιεχόμενο σχετικό με το ερώτημα. Περιττά στοιχεία δείχνουν ανικανότητα επιλογής των σχετικών πληροφοριών που απαιτούνται για την ανάπτυξη του κειμένου ενώ αντίθετα δημιουργούν μία αρνητική διάθεση στον εξεταστή. 50% του τελικού βαθμού. β) σωστή χρήση της σχετικής ορολογίας. Προτιμάται η σωστή χρήση των όρων που αναφέρονται στην βιβλιογραφία παρά η επεξήγηση με λόγια του συγγραφέα. 15% του τελικού βαθμού. γ) συνοχή ως προς την ανάπτυξη του κειμένου. Το κείμενο ανάπτυξης από τον μαθητή απαιτεί υψηλή συνοχή. Πρέπει να γίνεται κατανοητό στον εξεταστή με ποιόν τρόπο φτάνει στα συμπεράσματα που αναφέρει ο εξεταζόμενος, από το Α στο Β και μετά στο Γ, κλπ. 15% του τελικού βαθμού. δ) κριτική άποψη. Η κριτική διάθεση του φοιτητή στην παρουσίαση της σχετικής με το θέμα βιβλιογραφίας αποτελεί επιπλέον προσόν. 10% ε) αναφορά βιβλιογραφίας. Η αναφορά σε άρθρα και απόψεις άλλων συγγραφέων δείχνει μελέτη της βιβλιογραφίας στο θέμα. 10%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
-Τσοπάνογλου, Α.Γ. και Υψηλάντης, Γ.Σ. (2011). Αξιολόγηση επίδοσης και γλωσσομάθειας με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Εκδόσεις ΖΗΤΗ-Levy, M (1997). Computer-Assisted Language Learning (Context and Conceptualization) Oxford University Press Ένα από τα σχετικά καινούργια εισαγωγικά βιβλία στο θέμα. -Hardisty, D. & S. Windeatt (1989) CALL. Oxford: Oxford University Press. -Windeatt, S., Hardisty, D., Eastment, D. (2000). The Internet Oxford University Press Βιβλίο με πρακτικές γλωσσικές εφαρμογές με αναφορά στο διαδίκτυο.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Recommended basic reading This course uses extensive bibliography. The ultimate goal is for students to study the views of many writers on the same topic. The method of approaching a topic is to initially identify the relevant pages in a book either the contents or the index. It seems not necessary to read the entire book unless it is an introductory book on the subject. Undoubtedly, finding new literature and new views (either of other authors or personal) is perfectly acceptable and desirable, provided it is supported by coherent arguments (personal or from the literature). The following books and articles are in the departmental library or in other libraries. Supplementary material is distributed in class. -Ahmad, K., Corbett, G., Rogers, M., and Sussex, R. (1985). Computers, Language Learning and Language Teaching CUP Παλιό καλό εισαγωγικό βιβλίο στο θέμα. -Beatty, K. (2003). Teaching and Researching Computer-assisted Language Learning Longman -Cameron, K. (1999). CALL: Media, Design & Applications Swets & Zeitlinger Publishers Περιέχει ερευνητικά άρθρα για τη χρήση Η/Υ στη γλωσσική διδασκαλία. -Carobene, A. (2001). Internet per gli Insegnanti. La “rete” come strumento di lavoro e di aggiornamento professionale. Alpha Test S.r.I. Στο συγκεκριμένο βιβλίο υπάρχουν προτάσεις για χρήση του διαδικτύου για την διδασκαλία των ιταλικών. -Chapelle, C. (2001). Computer Applications in Second Language Acquisition Cambridge University Press Παρουσιάζει την ερευνητική διάσταση της χρήσης Η/Υ στη γλωσσική διδασκαλία. -Chapelle, C.A. & Douglas, D. (2006). Assessing Language through Computer Technology Cambridge University Press Πρόσφατο βιβλίο σχετικό με την χρήση του υπολογιστή για αξιολόγηση γλωσσικής εκπαίδευσης. -Cremascoli, F. e Gualdoni, M. (2000). La lavagna elettronica. Editori Laterza Γενικό βιβλίο για την χρήση του υπολογιστή στην εκπαίδευση. -Crystal, D. (2001). Language and the Internet Cambridge University Press -Dudeney, G (2000). The Internet and the Language Classroom Cambridge University Press Βιβλίο με πρακτικές γλωσσικές εφαρμογές με αναφορά στο διαδίκτυο. -Everhard, C. & Ypsilandis, G.S. (1996) "The role of computer technology in independent learning" Proceedings of the 10th Symposium, School of English, Aristotle Univ. of Thessaloniki. -Hardisty, D. & S. Windeatt (1989) CALL. Oxford: Oxford University Press. Hubbard, P.L. (1987). “Language Teaching Approaches, the Evaluation of CALL Software, and Design Implications” in Flint Smith, Wm. (eds) Modern Media in Foreign Language Education: Theory and Implementation National Textbook Company -Underwood, J. (1984) Linguistics, Computers, and the Language Teacher: A Communicative Approach. Rowley, MA: Newbury House. -Jones, C., and Fortescue, S. (1987). Using Computers in the Language Classroom Longman Κλασσικό βιβλίο με πρακτικές συμβουλές για τη χρήση Η/Υ στη γλωσσική διδασκαλία. -Kenning, M.J. and Kenning, M.M. (1983). An Introduction to Computer Assisted Language Learning Oxford University Press Παλιό καλό εισαγωγικό βιβλίο στο θέμα. -Levy, M (1997). Computer-Assisted Language Learning (Context and Conceptualization) Oxford University Press Ένα από τα σχετικά καινούργια εισαγωγικά βιβλία στο θέμα. -Maragliano, R. (1994) Manuale di didattica multimediale Editori Laterza Maragliano, R. (2004). Nuovo manuale di didattica multimediale Editori Laterza -Mezzardi, M. (2001). Internet nella didattica dell’ italiano: la frontiera presente Edizioni Guerra -Panciroli, C. (2001). Insegnare con Internet in Classe edizioni junior -Pennington, M.C. (1996). The Power of CALL Athelstan Καλή εισαγωγή στο συγκεκριμένο θέμα. -Sandholtz, J.H., Ringstaff, C., and Dwyer, D.C. (1997). Teaching with Technology: Creating Student-Centered Classrooms Teachers College Press -Scholfield, P.J. & Ypsilandis, G.S. (1992) "Evaluation of CALL Programs" Proceedings of the 10th International Conference: Assessment and Evaluation Vol. 6, Greek Association of Applied Linguistics. -Scholfield, P.J. & Ypsilandis G.S. (1994) "Evaluating the Theory and Practice of CALL - A Consumer's Eye View" in Graddol, D. and Swann, J. Evaluating Language Clevedon: Multilingual Matters. -Scholfield, P.J. & Ypsilandis, G.S. (1994) "Categorising CALa Software" with the Proceedings of the 8th Symposium on English and Greek, School of English, Aristotle Un. Of Thessaloniki. -Sperling, D. (1997). The Internet Guide for Language Teachers Prentice Hall Από τα πρώτα με πολλές αναφορές σε ιστούς (πολλοί από τους οποίους ίσως να μην υπάρχουν πλέον ή να έχουν αλλάξει διεύθυνση). -Τσοπάνογλου, Α.Γ. και Υψηλάντης, Γ.Σ. (2011). Αξιολόγηση επίδοσης και γλωσσομάθειας με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Εκδόσεις ΖΗΤΗ Υψηλάντης, Γ. και Επιτρόπου, Μ-Σ. (2007). “Σύντομη ιστορική αναδρομή στη χρήση υπολογιστών για διδασκαλία γλωσσικών μαθημάτων” (Eds) Γκικόπουλος, Φ., Crocco, G., Κασάπη, Ε. Επετηρίδα Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τόμος ΙΙ, σς195-230 . -Ypsilandis, G.S. (1995). Computer Assisted Language: A Communicative Attempt Ph.D. Thesis unpublished. -Ypsilandis, G.S. (1999) "Computer Programs in English for Specific Purposes" Proceedings of the 3rd ESP conference on Compelling Learning Techniques in ESP/EAP, English Language Unit, University of Macedonia, Greece. -Ypsilandis, G.S. (2000) "Computers in ESP: Business Letter Writing" Proceedings of the 13th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics, (Eds) Nicolaidis, K. and Mattheoudakis, M. published by the School of English, Aristotle University of Thessaloniki. pp. 501-510. -Ypsilandis, G. S. (2000) “Teacher and computer role(s) in the language classroom” BRIDGES English Language Teaching Review published by the Teachers of English Union of Thrace. -Ypsilandis, G.S., Giouroglou, H., Economides, A. (2002) “Evaluation of Internet-based materials for language learning” Proceedings of the conference on learning and technology organised by the Pedagogiko Instituto, Athens. -Warschauer, M. (1996) “Computer-Assisted Language Learning: An Introduction”. In S. Fotos (Ed.), Multimedia Language Teaching (pp. 3-20). Tokyo: Logos International. Available: http://www.lll.hawaii.edu/markw/call.html -Warschauer, M., and Kern, R. (2000). Network-based Language Teaching: Concepts and Practice Cambridge University Press Βιβλίο για μυημένους στην χρήση Η/Υ στη γλωσσική κατάρτιση. -Windeatt, S., Hardisty, D., Eastment, D. (2000). The Internet Oxford University Press Βιβλίο με πρακτικές γλωσσικές εφαρμογές με αναφορά στο διαδίκτυο.
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-07-2015