ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΒΟΤΑΝΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΒΟΤΑΝΙΚΗ / SYSTEMATIC BOTANY
ΚωδικόςΝ063Ε
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΓεωπονίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420001795

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΒΟΤΑΝΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600253839
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν κατανοήσει βασικά θέματα διάκρισης, αναγνώρισης και ονομασίας των φυσικών ομάδων των φυτών, με έμφαση στις κυριότερες οικογένειες της Ελληνικής χλωρίδας. Επιπλέον θα έχουν αποκτήσει ικανότητες παρατήρησης μορφολογικών χαρακτήρων και αναγνώρισης αντιπροσωπευτικών οικογενειών καθώς και εργασίας στη φύση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στο μάθημα της Συστηματικής Βοτανικής – Τρόπος μελέτης και αξιολόγησης. Ταξινομική ιεραρχία. Επιστημονικά vs κοινά και εμπορικά ονόματα. Χρήση κλειδών. Αθροίσματα Schizophyta – Phycophyta. Άθροισμα Mycophyta. Αθροίσματα Lichenophyta – Bryophyta – Pteridophyta. Γενικά για το ΄Αθροισμα των Spermatophyta.mΥποάθροισμα Coniferophytina (Γυμνόσπερμα): Οικογένειες Pinaceae και Cupressaceae. Υποάθροισμα Cycadophytina. Υποάθροισμα Magnoliophytina (Αγγειόσπερμα). Kλάση Magnoliatae (Δικότυλα). Υπόκλαση Ι. Magnoliidae: Οικογένειες Lauraceae, Ranunculaceae, Papaveraceae. Υπόκλαση ΙΙ. Hamamelididae: Οικογένειες Fagaceae, Moraceae, Cannabaceae, Urticaceae, Junglandaceae. Υπόκλαση ΙΙΙ. Rosidae: Οικογένειες Rosaceae, Fabaceae, Rutaceae. Υπόκλαση IΙΙ Rosidae: Οικογένειες Geraniaceae, Vitaceae, Apiaceae. Υπόκλαση ΙV. Dilleniidae: Οικογένειες Theaceae, Violaceae, Brassicaceae, Cucurbitaceae, Malvaceae. Υπόκλαση V. Caryophyllidae: Οικογένειες Caryophyllaceae, Chenopodiaceae. Υπόκλαση VI. Asteridae: Οικογένειες Solanaceae, Oleaceae. Υπόκλαση VI. Asteridae: Οικογένειες Lamiaceae, Asteraceae, Cichoriaceae. Κλάση Liliatae (Μονοκότυλα). Υπόκλαση Ι. Liliidae: Οικογένειες Liliaceae, Iridaceae, Orchidaceae, Poaceae.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις802,9
Άσκηση Πεδίου301,1
Συγγραφή εργασίας / εργασιών240,9
Εξετάσεις60,2
Σύνολο1405
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
80% γραπτές εξετάσεις 20% εργαστηριακές ασκήσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Μπαμπαλώνας Δ., Κοκκίνη Σ. (2004). Συστηματική Βοτανική: Φυλογενετική – φαινετική προσέγγιση της ταξινόμησης των φυτικών οργανισμών. Εκδόσεις Αϊβάζη. Θεσσαλονίκη. 2.Stace C.A. (Ελληνική έκδοση) (2003). Ταξινομική των φυτών και Βιοσυστηματική. Εκδόσεις Έκτυπον ΕΠΕ-AEI. Αθήνα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Η προτεινόμενη στις διαφάνειες των διαλέξεων που είναι διαθέσιμες στους φοιτητές στο https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=4320
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-12-2021