ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι / DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY I
ΚωδικόςΨΥ-131
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013490

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 166
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό116

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600255218
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα μπορούν να: α) να περιγράφουν τις βασικές έννοιες της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, β) να περιγράφουν και να προσεγγίζουν κριτικά θεωρητικές προσεγγίσεις της ανθρώπινης ανάπτυξης, γ) να περιγράφουν και να προσεγγίζουν κριτικά τη συμβολή της κληρονομικότητας και του περιβάλλοντος στην ανθρώπινη ανάπτυξη, καθώς και τα βιοπολιτισμικά της θεμέλια δ) να περιγράφουν και να προσεγγίζουν κριτικά μεθόδους έρευνας στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία, ε) να περιγράφουν την ανάπτυξη στην προγεννητική περίοδο, τις αναπτυξιακές συνέπειες και τις πολιτισμικές παραλλαγές του τοκετού, το ξεκίνημα της σχέσης γονέα – παιδιού, καθώς και τη σωματική, τη γνωστική, τη γλωσσική, την κοινωνική και τη συναισθηματική ανάπτυξη κατά τη βρεφική και την πρώτη παιδική ηλικία στ) να προσεγγίζουν κριτικά ευρήματα και θεωρητικές προτάσεις για την ανάπτυξη στις προαναφερθείσες περιόδους ε) να περιγράφουν και να προσεγγίζουν κριτικά τη σύνδεση των πρώιμων εμπειριών με τη μετέπειτα ανάπτυξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικά ζητήματα στη μελέτη της ανθρώπινης ανάπτυξης. Ιστορικές και σύγχρονες θεωρήσεις στην ανθρώπινη ανάπτυξη. Mέθοδοι έρευνας στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία. Η δεοντολογία στην έρευνα για την ανάπτυξη. Προσεγγίσεις στην κατανόηση της ανθρώπινης ανάπτυξης. Κληρονομικότητα και περιβάλλον. Βιοπολιτισμικά θεμέλια της ανθρώπινης ανάπτυξης. Προγεννητική ανάπτυξη και τοκετός. Βρεφική ηλικία: σωματική, γνωστική, γλωσσική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη. Πρώτη παιδική ηλικία: Σωματική, γνωστική, γλωσσική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη. Τα πλαίσια της ανάπτυξης.
Λέξεις Κλειδιά
ανθρώπινη ανάπτυξη, προγεννητική περίοδος, βρεφική ηλικία, πρώτη παιδική ηλικία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Παρουσιάσεις Power Point Χρήση email για την επικοινωνία με τους φοιτητές του Τμήματος elearning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1044
Σεμινάρια240,9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων261
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1566
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Lightfoot, C., Cole, M., & Cole, S. (2023). H ανάπτυξη των παιδιών. Gutenberg 2. Dunn, W. L., & Craig, G. J. (2021). Κατανοώντας την ανάπτυξη του ανθρώπου. ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ Α.Ε.Β.Ε.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Berk, L. (2019). Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Η προσέγγιση της δια βίου ανάπτυξης. Πολιτεία. Donaldson, M. (2001) (Επιμ. Στ. Βοσνιάδου). Η σκέψη των παιδιών. Gutenberg. Feldman, R. S. (2019). Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Δια βίου προσέγγιση. Gutenberg. Schacter, D. L., Gilbert D. T., & Wegner, D. M. (2012, Επιμ. Σ. Βοσνιάδου). Ψυχολογία. Gutenberg. Ο κατάλογος της επιπρόσθετης βιβλιογραφίας θα ενημερώνεται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Επιλεγμένα άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά θα αναρτώνται (με σχετικές διευθύνσεις – url) μέσω του elearning.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-10-2023