Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται:
1. να έχουν αποκτήσει τις γνώσεις που αφορούν τη σύγχρονη βιβλιογραφία των θεωριών που περιγράφουν την προσοχή, τη μάθηση τη γλώσσα και τη λειτουργία της μνήμης.
2. να είναι εξοικειωμένοι με την ορολογία που αφορά αυτές τις περιοχές.
3. να έχουν κατανοήσει τις εμπειρικές μεθόδους που έχουν χρησιμοποιηθεί για τη μελέτη αυτών των περιοχών.
4. να έχουν αναπτύξει την ικανότητα να προσεγγίζουν κριτικά τα αντίστοιχα εμπειρικά δεδομένα
να είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν μια βιβλιογραφικής αναζήτηση για θέματα που αφορούν αυτές τις περιοχές της ψυχολογίας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σύντομη ανάλυση της ιστορικής εξέλιξης των λειτουργιών της προσοχής, της μάθησης, της γλώσσας και της μνήμης. Θεωρίες για τη λειτουργία της προσοχής. Έλεγχος της προσοχής. Αποτύπωση, εθισμός, κλασική εξαρτημένη μάθηση. Μνημονικό σύστημα (αισθητήρια, βραχύχρονη, μακρόχρονη μνήμη). Δομές και λειτουργίες του μνημονικού συστήματος. Μεταβλητές που επηρεάζουν το μνημονικό σύστημα. Μνήμη εικόνων (αντικειμένων, προσώπων, σκηνών). Θεωρητικές ερμηνείες. Γνώση και οργάνωση της γνώσης (σημασιολογική μνήμη, μνήμη επεισοδίων, αυτοβιογραφική μνήμη). Λήθη, αιτίες της λήθης. Μνημονική. Δομή της γλώσσας. Απόκτηση και ανάπτυξη της γλώσσας.
Λέξεις Κλειδιά
προοσχή, μάθηση, γλώσσα, μνήμη
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Gilbert, D. T., Wegner, D. M. & Schacter D.L. (2018). Ψυχολογία. (επιμέλεια: Στέλλα Βοσνιάδου). Αθήνα: Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός.
Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E. Bem, D. J., & Nolen-Hoeksema, S. (2003). Εισαγωγή στην ψυχολογία του Hilgard. Τόμος Α΄. Αθήνα: Παπαζήσης.