ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ / PSYCHOLOGY APPLICATIONS IN SPECIAL EDUCATION
ΚωδικόςΨΥ-837
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013569

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600255313
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Φοιτητές ΨυχολογίαςΑναστασία Αλευριάδου
2. Φοιτητές Άλλων ΤμημάτωνΑναστασία Αλευριάδου
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να: (α)γνωρίζουν τη σημασία της ειδικής αγωγής, τόσο από ιστορική σκοπιά όσο και με βάση τη σύγχρονη οπτική, (β)αναγνωρίζουν τις σύγχρονες τάσεις και τα κριτικά ζητήματα στο χώρο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, (γ)ευαισθητοποιηθούν σε θέματα αναπηρίας και κοινωνικής ενσωμάτωσης ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, (δ)αναγνωρίζουν τον ρόλο και τις ευθύνες των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και να διαμορφώνουν λειτουργικά πλαίσια συνεργασίας με το ειδικό επιστημονικό προσωπικό και κυρίως τους ψυχολόγους (ε)υποστηρίζουν τους/τις μαθητές/ήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες και τις οικογένειές τους και ιδιαίτερα σε επίπεδο ψυχοσυναισθηματικής λειτουργικότητας, (στ)αναπτύξουν συνεργατικές σχέσεις με την οικογένεια και την κοινότητα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές/τριες τις βασικές έννοιες και θεωρητικές προσεγγίσεις της ειδικής αγωγής και να γνωρίσουν τα πεδία εφαρμογής της επιστήμης της ψυχολογίας στην ειδική αγωγή. Πιο συγκεκριμένα, στο εισαγωγικό μέρος του μαθήματος αναλύονται ζητήματα ορισμών της ειδικής αγωγής και οι επιδιώξεις της. Kατόπιν,εξετάζονται συγκεκριμένες κατηγορίες παιδιών και εφήβων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, νοητική αναπηρία, χαρισματικότητα, ΔΕΠ-Υ και άλλα), ενώ παρουσιάζονται ερευνητικά τεκμηριωμένες ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις με βάση τα ειδικά χαρακτηριστικά τους.
Λέξεις Κλειδιά
ιδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, ψυχοεκπαιδευτικές παρεμβάσεις, ψυχοεκπαιδευτική, συναισθηματική και ψυχοκοινωνική υποστήριξη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
• Σημειώσεις • Διαφάνειες • Διαδραστικές ασκήσεις • Βιβλίο • Eπιστημονικά άρθρα
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1144,4
Εργαστηριακή Άσκηση130,5
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές/τριες θα αξιολογηθούν με βάση την επίδοσή τους στην τελική γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Smith, D.D. & Tyler, N.C. (2019). "ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΦΕΡΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ".(Eπιστ. Επιμέλεια Α.Σ. Αντωνίου, μετάφραση Α. Γρίβα). Αθήνα: εκδόσεις Gutenberg.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Alevriadou, Α., & Lang, L. (2011). Active citizenship & contexts of special education: A critical perspective. London: Cice. http://www.cicea.eu/docs/GUIDELINES/general/guidelines-12.pdf Aλευριάδου, Α. & Γκιαούρη, Σ. (2009). Γενετικά σύνδρομα νοητικής καθυστέρησης. Αναπτυξιακή και εκπαιδευτική προσέγγιση. Θεσσαλονίκη: University Studio Press. Αλευριάδου, Α.,Γκιαούρη, Σ., & Παυλίδου, Κ. (2016). Προβλήματα συμπεριφοράς σε άτομα με νοητική αναπηρία. Διαχείριση στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Αθήνα: Πεδίο. Γκιαούρη, Σ., Αλευριάδου, Αναστασία, & Ραχανιώτη, Ε. (2022). Κοινωνική Ανάπτυξη παιδιών με Νοητική Αναπηρία και Σύνδρομο Down στη γενική και ενιαία εκπαίδευση. ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ https://repository.kallipos.gr/simple-search?query=%CE%91%CE%9B%CE%95%CE%A5%CE%A1%CE%99%CE%91%CE%94%CE%9F%CE%A5 Γκιαούρη, Σ., Αντωνίου, Α.Σ., & Αλευριάδου, Α. (2021). Γέφυρες μετάβασης από το σχολείο στην εργασία και δια-βίου ανάπτυξη για άτομα με νοητική αναπηρία. Αθήνα:Παρισιάνου. Heward, W. L. (2011). Παιδιά με ειδικές ανάγκες, Μια εισαγωγή στην ειδική εκπαίδευση.(Επιμ.: Α. Δαβάζογλου, Κ. Κόκκινος, Μτφρ.: Χ. Λυμπεροπούλου). Μαλεγιαννάκη, Α.Χ.& Κοσμίδου, Μ. (2021). Νευροψυχολογία των γενετικών συνδρόμων. Αθήνα:Gutenberg. Παντελιάδου, Σ. & Αργυρόπουλος, Β. (2011). Ειδική Αγωγή-Από την έρευνα στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Πεδίο.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-03-2022