Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Να έχουν το θεωρητικό υπόβαθρο για τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις στην ψυχοθεραπεία.
2. Να μάθουν τις βασικές "τεχνικές/ τρόπο αλλαγής" για την κάθε θεωρητική προσέγγιση.
3. Να αρχίσουν να αναπτύσσουν την ικανότητα να εφαρμόζουν τη θεωρητική γνώση στην πράξη.
4. Να εξοικειωθούν με τα δεοντολογικά ζητήματα που προκύπτουν στην ψυχοθεραπεία.
5.Να εξοικειωθούν με τα ζητήματα που προκύπτουν στην έρευνα στην ψυχοθεραπεία.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αρχικά θα γίνει μία ιστορική αναδρομή για τον τρόπο με τον οποίο αναπτύχθηκε η ψυχοθεραπεία και στη συνέχεια θα συζητηθούν τέσσερεις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις στην ψυχοθεραπεία (ψυχοδυναμική, γνωστική-συμπεριφορική, ανθρωπιστική και οικογενειακή) και η εφαρμογή τους στην κλινική πράξη. Στο υπόλοιπο μάθημα θα συζητηθούν τα παρακάτω ζητήματα: Συνέντευξη. Δεοντολογικά ζητήματα που προκύπτουν στην ψυχοθεραπεία, ζητήματα που προκύπτουν στην έρευνα στην ψυχοθεραπεία.
Λέξεις Κλειδιά
ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία, συμπεριφορική ψυχοθεραπεία, γνωστική-συμπεριφορική ψυχοθεραπεία, συστημική, ανθρωπιστική ψυχοθεραπεία, ερευνα στην ψυχοθεραπεία, δεοντολογία και ψυχοθεραπεία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μπέιτμαν, Α., & Χολμς, Τ. (1998). Εισαγωγή στην ψυχανάλυση. Εκδόσεις Καστανιώτη.
Westbrook, D., Kennerley, H., & Kirk, J. (2010). Εισαγωγή στη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία. Ελληνικά Γράμματα.
Newman, C. (2013). Βασικά στοιχεία επάρκειας στη Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία. Aθήνα: Gutenberg.
May, R. (2016, 2η έκδοση). Αυτογνωσία και νόημα της ζωής: Η ανακάλυψη του είναι. Αθήνα: Αρμός.
Rogers, C. (2013). Το γίγνεσθαι του προσώπου. Αθήνα: Ραδάμανθυς.