ΚΡΑΝΙΟΓΝΑΘΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΡΑΝΙΟΓΝΑΘΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ / Craniomandibular Disorders
Κωδικός100501S
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΟδοντιατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Κοκοτή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID240000638

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Οδοντιατρικής (2010-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 62
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής532

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΡΑΝΙΟΓΝΑΘΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600258510
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση: να γνωρίζουν βασικά στοιχεία φυσιολογίας, βιοχημείας, εμβιομηχανικής της κροταφογναθικής διάρθρωσης, ορολογίας κρανιογναθικών διαταραχών, επιδημιολογίας και ταξινόμησης ασθενών, να λαμβάνουν ιστορικό και να πραγματοποιούν κλινική εξέταση και ψηλάφηση, να κάνουν διάγνωση με τη βοήθεια κλινικών δεικτών, να αντιμετωπίζουν και να παρακολουθούν ασθενείς με κρανιογναθικές διαταραχές, να αντιμετωπίζουν ασθενείς που χρειάζονται ακίνητες προσθετικές αποκαταστάσεις.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικά στοιχεία φυσιολογίας, βιοχημείας, εμβιομηχανικής της κροταφογναθικής διάρθρωσης. Εισαγωγή και ορολογία κρανιογναθικών διαταραχών. Ιστορικό (αναμνηστικό, ιατρικό, οδοντιατρικό), κλινική εξέταση, ψηλάφηση. Επιδημιολογικά στοιχεία και ταξινόμηση ασθενών. Διάγνωση – διαφορική διάγνωση (αιτιολογικοί παράγοντες, παράγοντες κινδύνου, προφίλ ασθενούς, συλλογή και αξιολόγηση διαγνωστικών στοιχείων). Ανάλυση κλινικών δεικτών, κλινική σημαντικότητα. Ρευματολογική διερεύνηση, ακτινογραφικός έλεγχος, συνεργασία με άλλες ιατρικές ειδικότητες. Θεραπευτικές επιλογές, πρόγνωση, παρακολούθηση ασθενών.
Λέξεις Κλειδιά
κρανιογναθικές διαταραχές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Φροντιστήριο220,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών40,2
Σύνολο261
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δρούκας Β. Λειτουργία και Δυσλειτουργία στοματογναθικού συστήματος. Εκδόσεις Παρισιάνος, Αθήνα 2020, 4η έκδοση
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Okeson JP. Management of temporomandibular disorders and occlusion, Elsevier, ST louis 2012, 7th ed. Γαρέφης Π. Κλινική Φυσιολογία στοματογναθικού συστήματος. Φωτοτυπωτική, Θεσσαλονίκη 1986 (σελ 187-293 και 443-509). Ζαρίφη Α, Κοκοτή Μ, Καλτσίδης Γ. Συγκλεισιακή εξισορρόπηση: σκοπός και μεθοδολογία. ΣΤΟΜΑ, 2010; 38: 77 - 82 Τορτοπίδης Δ, Ζουλούμης Λ, Τοπουζέλης Ν. Νάρθηκας σύγκλεισης: ενδείξεις, σχεδίαση και κλινική αποτελεσματικότητα, ΣΤΟΜΑ, 2010; 38:101 - 10
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-03-2022