ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ V

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ V / WORKSHOP IN FILM-DIRECTION V
Κωδικός5ΕΣΘ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΠηνελόπη Μπούσκα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014322

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 143
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό5310

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ V
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600259171

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαTeaching room ΠΛΑΤΩ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ (581)
ΗμερολόγιοΤρίτη 15:30 έως 20:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Αν και δεν αποτελεί προαπαιτούμενο, θα ήταν απαραίτητο για την παρακολούθηση του εργαστηρίου 5ΕΣΘ2, κάθε φοιτητής/τρια να έχει περάσει όλα ή τα περισσότερα από τα προηγούμενα εργαστήρια "Σκηνοθεσίας" (1ΕΣΘ1, 2ΕΣΘ1, 3ΕΣΘ1, 4ΕΣΘ1).
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να: 1.Κατανοήσουν και χρησιμοποιήσουν τα ειδικότερα Σκηνοθετικά "εργαλεία", που μελετώνται στην διάρκεια του εξαμήνου. 2. Κατανοήσουν τη λειτουργία πιο ειδικών παραμέτρων της εικόνας. 3. χρησιμοποιήσουν πιο ειδικές παραμέτρους της εικόνας. 4. Κατανοήσουν τη λειτουργία πιο ειδικών παραμέτρων του ήχου. 5. χρησιμοποιήσουν πιο ειδικες παραμέτρους του ήχου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εμβάθυνση στα "Ειδικά σκηνοθετικά εργαλεία". Προβολή και ανάλυση ταινιών. Οι φοιτητές επικεντρώνονται στα στοιχεία της Εικόνας: Φωτογραφία (κάδρο και φωτσιμός), Σκηνικό, Κοστούμι. Στα στοιχεία του Μοντάζ και του Ήχου: Σύγχρονος Ήχος ή Ντουμπλάζ, Μοντάζ, Ηχητικός Σχεδιασμός, Μιξάζ. Μέσα στα εργαστήρια πραγματοποιούνται ασκήσεις, όπου οι φοιτητές έρχονται αντιμέτωποι, χειρίζονται σκηνοθετικά εργαλεία και λύνουν με τον δικό τους τρόπο, θέματα παρόμοια με αυτά που επισημάνθηκαν στις τανίες που αναλύθηκαν στα εργαστήρια. Προβολή των ασκήσεων, παρατηρήσεις. Έμφαση δίδεται στην διόρθωση τους. Σε κάποια εργαστήρια θα επιδιωχθεί η συνδιδασκαλία με διδάσκοντες της φωτογραφίας, της σκηνογραφίας, της ενδυματολογίας, του ήχου και του μοντάζ.
Λέξεις Κλειδιά
Σκηνοθεσία, χώρος, φως, σκηνικό, κοστούμι, χρόνος, ήχος, μοντάζ, μιξάζ, μάστερ πλαν, σχόλιο οφ, ήχος οφ, λάϊτ μοτίφ, παράλληλη δράση, έλλειψη, επεξεργασία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Προβάλλονται ταινίες ή αποσπάσματα ταινιών και μελετώνται: Ο χώρος, το φως, το κάδρο, το σκηνικό, το κοστούμι, η χρωματική και φωτιστική διόρθωση. Ο χρόνος, ο "σύγχρονος ήχος", ο ηχητικός σχεδιασμός, το μιξάζ. Οι φοιτητές πραγματοποιούν ασκήσεις (συνήθως 4-5), όπου το βάρος πέφτει στη χρήση των "Σκηνοθετικών εργαλείων". Οι ασκήσεις αυτές προβάλονται, σχολιάζονται, διορθώνονται. Μετά κάθε μάθημα, διανέμονται ηλεκτρονικά σημειώσεις με ό,τι έγινε στο μάθημα. Με τις σημειώσεις αυτές αφενός οι φοιτητές θυμούνται όσα έγιναν και όσα ειπώθηκαν στο εργαστήριο, αφετέρου σχηματοποιούνται στοιχεία της κινηματογραφικής πρακτικής. Διανέμονται επίσης οι παρατηρήσεις του Π. Χούρσογλου για κάθε μία από τις ενδιάμεσες ασκήσεις που έχουν πραγματοποιήσει οι φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις652,2
Σεμινάρια321,1
Εργαστηριακή Άσκηση351,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301
Πρακτική (Τοποθέτηση)301
Συγγραφή εργασίας / εργασιών230,8
Καλλιτεχνική δημιουργία802,7
Εξετάσεις50,2
Σύνολο30010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται με βάση τα εξής κριτήρια: - Κυρίως το συνολικό αποτέλεσμα τεσσάρων εργασιών που έγιναν στα εργαστήρια (4Χ20%). - Την παρακολούθηση των εργαστηρίων και τη συμμετοχή τους σε αυτά (20%). * Κάθε μία εργασία αξιολογείται και βαθμολογείται ανάλογα με τη δυσκολία της.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλιογραφία: 1. ΑΓΓΕΛΙΔΗ Αντουανέτα., ΜΑΧΑΙΡΑ Ε., ΚΥΡΙΑΚΟΣ Κ., Γραφές για τον Κινηματογράφο: Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις, Νεφέλη, Αθήνα, 2005 2.  ΑΓΓΕΛΙΔΗ Αντουανέτα, επιμ. Σ. Θεοδωράκη, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης & Αιγόκερως, Αθήνα, 2005 3. ΤΑΡΚΟΦΣΚΙ Α., Σμιλεύοντας το Χρόνο, μτφρ. Σ. Βελέντζας, Νεφέλη, Αθήνα, 1987 4. ΜΠΟΥΝΙΟΥΕΛ Λουις, Η τελευταία πνοή, μτφρ. Μ. Μπαλάσκα, εκδ. Οδυσσέας, 1984. 5. ΦΕΛΙΝΙ Φεντερίκο, Ο Φελίνι για τον φελίνι, μτφρ. Καραϊσκάκη Τασούλα, εκδ. Οδυσσέας 1982. 6. LYNCH David, Κυνηγώντας το μετάλο ψάρι, μτφρ. Πάντσιος Γιώργ, υπευθ. εκδ. Εύα Στεφανή, εκδ. Πατάκη 7. ΚΟΥΡΟΣΑΒΑ Ακίρα, Κάτι σαν αυτοβιογραφία, Μτφρ. Μωραϊτης Μάκης, εκδ. Αιγόκερως 1990. 8. BERGMAN Ingmar, H μαγική κάμερα, μτφρ. Θόδωρος Καλιφατίδης, εκδ. Κάκτος 1989. 9. Συλλογικό έργο. Η πολιτική των δημιουργών, μτφρ. Μαρία Μπαλάσκα, εκδ. Αλεξάνδρεια 1989. 10. ΓΚΟΝΤΑΡ Τόμος Α. Ζαν Λυκ, Κείμενα και συνεντεύξεις, Μτφρ. Μάριος Μωυσίδης, Σωτη Τριανταφύλλου, επιμ μτφρ Μπάμπης Ακτσόγλου, Χρυσάνθη Παπαλά, εκδ Αιγόκερως 1988. 11. ΓΚΟΝΤΑΡ Τόμος Α. Ζαν Λυκ, Κείμενα και συνεντεύξεις, Μτφρ. Θάλεια Σκανδάμη, Νέλλη Τραγκουστή, εκδ Αιγόκερως 1992. 12. CHION M., Ο ήχος στον κινηματογράφο, Πατάκης, Αθήνα, 2010
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ανάλογα με το περιεχόμενο κάθε άσκησης, είτε ήχου, είτε εικόνας, μπορεί να δοθεί πρόσθετη βιβλιογραφία που αφορά στους δύο αυτούς τομείς, των ταινιών ενός συγκεκριμένου είδους.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-04-2024