ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Ι / SPECIALTY OF TRACK AND FIELD I
ΚωδικόςE06-449
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΒασίλειος Πανουτσακόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000355

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2024-25

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΚύρια Ειδικότητα7416

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600260067
Επικ-προκλήσεις
  • Ευρωπαϊκές αξίες
  • Παγκόσμια υγεία
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 119 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Ι
  • 169 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΙΙ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές –τριες: - θα γνωρίζουν την τεχνική όλων των αγωνισμάτων του κλασικού αθλητισμού - θα γνωρίζουν τη μεθοδολογία διδασκαλίας των βασικών τεχνικών των αγωνισμάτων του κλασικού αθλητισμού - θα μπορούν να εντοπίζουν και να διορθώνουν λάθη τεχνικής όλων των αγωνισμάτων του κλασικού αθλητισμού
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Δρομικά αγωνίσματα: Θεωρητική και πρακτική ανάλυση της τεχνικής των δρόμων ταχύτητας και με εμπόδια και των δρόμων ημιαντοχής και αντοχής. Αλτικά αγωνίσματα: Θεωρητική και πρακτική ανάλυση με έμφαση στην τεχνική των οριζόντιων και κατακόρυφων αλμάτων. Ριπτκά αγωνίσματα: Θεωρητική και πρακτική ανάλυση με έμφαση στην τεχνική των ριπτικών αγωνισμάτων.
Λέξεις Κλειδιά
κλασικός αθλητισμός, ταχύτητα, εμπόδια, άλμα, ρίψη, τρέξιμο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις50
Εργαστηριακή Άσκηση50
Άσκηση Πεδίου70
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100
Πρακτική (Τοποθέτηση)20
Συγγραφή εργασίας / εργασιών60
Εξετάσεις50
Σύνολο400
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
40% γραπτές εξετάσεις. 30% πρακτική εξέταση τεχνικής και μεθοδικής διδασκαλίας. 30% εργασίες.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Βεληγκέκας Π., Μπογδάνης Γ. (2017). Θεωρία και μεθοδολογία προπονητικής αλμάτων κλασικού αθλητισμού. Λευκωσία Κύπρος: Broken Hill Publishers Ltd. • Γεωργιάδης Γ. (2012). Αθλητικές ρίψεις. Λευκωσία Κύπρος: Broken Hill Publishers Ltd. • Grosser Μ. (1994). Προπόνηση ταχύτητας. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ. • Gundlach H., Hess W. (1993). Δρόμοι. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ. • Zintl F. (1993). Προπόνηση αντοχής σε όλα τα αθλήματα και τις ηλικίες. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Καντζίδης Δ. &Παπαϊακώβου Γ. (2006). Κλασικός αθλητισμός για το σχολείο και το σύλλογο. Θεσσαλονίκη: Καντζίδης& Παπαϊακώβου - Κέλλης Σ., Κοντονάσιος Ι., Μάνου Β., Πυλιανίδης Θ., Σαρασλανίδης Π. & Σούλας Δ. (2009). Κλασικός αθλητισμός στην εκπαίδευση και τον αθλητισμό.Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Salto - Ομάδα συγγραφέων (2018). Προπονητικές και αγωνιστικές δραστηριότητες κλασικού αθλητισμού για τις κατηγορίες Κ12, Κ10, Κ8 με εφαρμογή του Kids Athletics. Αθήνα: ΣΕΓΑΣ (http://www.segas.gr/files/2019/Publications/Kids_athletics.pdf). - Πανουτσακόπουλος Β., Κόλλιας Η. (2008). Κριτήρια αξιολόγησης στον κλασικό αθλητισμό (1ο μέρος). Θεσσαλονίκη, Τμήμα εκδόσεων Α.Π.Θ. (σε ηλεκτρονική μορφή: https://www.researchgate.net/publication/265684802_Track_and_Field_Technique_Assessment_Sheets_Vol_1). - Πανουτσακόπουλος Β., Κόλλιας Η. (2008). Κριτήρια αξιολόγησης στον κλασικό αθλητισμό (2ο μέρος). Θεσσαλονίκη, Τμήμα εκδόσεων Α.Π.Θ. (σε ηλεκτρονική μορφή: https://www.researchgate.net/publication/336261957_Track_and_Field_Technique_Assessment_Sheets_Vol_2). - Πανουτσακόπουλος Β. (2020). Ανάπτυξη και Προπόνηση Δρομικής Ταχύτητας. Στο: Παιδί, Προπόνηση, Υγεία (σσ. 185-214). Επιμέλεια: Κοτζαμανίδης Χ. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη Εκδόσεις Α.Ε. (σε ηλεκτρονική μορφή: https://www.researchgate.net/publication/346991581_Sprint_training_during_the_developmental_age).
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-11-2023