ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Ι / DIDACTICS OF TRACK AND FIELD Ι
Κωδικός119
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΒασίλειος Πανουτσακόπουλος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000404

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2024-25

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 153
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικά Εφαρμογής114

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600260169
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Α1Βασίλειος Πανουτσακόπουλος, Ευαγγελία Γερμανού κουκουλιά, Ηλίας Παράσχος
2. Α2Βασίλειος Πανουτσακόπουλος, Θεοδώρα Ουντζούδη, Ηλίας Παράσχος
3. Α3Βασίλειος Πανουτσακόπουλος, Θεοδώρα Ουντζούδη, Ηλίας Παράσχος
4. Α4Βασίλειος Πανουτσακόπουλος, Ηλίας Παράσχος
5. Α5Βασίλειος Πανουτσακόπουλος, Θεοδώρα Ουντζούδη, Ηλίας Παράσχος
6. Α6Βασίλειος Πανουτσακόπουλος, Θεοδώρα Ουντζούδη, Ηλίας Παράσχος
7. Α7Βασίλειος Πανουτσακόπουλος, Θεοδώρα Ουντζούδη, Ηλίας Παράσχος
8. Α8Βασίλειος Πανουτσακόπουλος, Ευαγγελία Γερμανού κουκουλιά, Ηλίας Παράσχος
9. Α9Βασίλειος Πανουτσακόπουλος, Θεοδώρα Ουντζούδη, Ηλίας Παράσχος
10. Α10Βασίλειος Πανουτσακόπουλος, Θεοδώρα Ουντζούδη, Ηλίας Παράσχος
11. Α11Βασίλειος Πανουτσακόπουλος, Ηλίας Παράσχος
12. Α12Βασίλειος Πανουτσακόπουλος, Ηλίας Παράσχος
13. Α13Χρηστος Χαλιτσιος
14. Α14Χρηστος Χαλιτσιος
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές –τριες θα γνωρίζουν: • τους κανονισμούς διεξαγωγής αγωνισμάτων του κλασικού αθλητισμού. • τη μεθοδολογία διδασκαλίας των βασικών δεξιοτήτων του κλασικού αθλητισμού. • τη μεθοδολογία διδασκαλίας της τεχνικής αγωνισμάτων του κλασικού αθλητισμού. • να οργανώνουν το περιβάλλον εκμάθησης αγωνισμάτων του κλασικού αθλητισμού • να βελτιώσουν την αναλυτική και κριτική τους σκέψη • να εργάζονται σε ομάδες. Τα αγωνίσματα και οι τεχνικές που θα αναλυθούν είναι: δρόμοι ταχύτητας, σκυταλοδρομίες, άλμα σε μήκος, άλμα τριπλούν, σφαιροβολία, περιστροφικές ρίψεις (σφυροβολία, δισκοβολία).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Βασικές δρομικές ασκήσεις (ΑΒΓ) με έμφαση στην εφαρμογή του kids’ athletics. Τεχνική τρεξίματος. 2. Τρέξιμο σε ευθεία, σλάλομ, σε καμπύλη, συχνότητα κίνησης με έμφαση στην εφαρμογή του kids’ athletics. 3. Τεχνική εκκίνησης με και χωρίς βατήρα. 4. Τεχνική σκυταλοδρομιών με έμφαση στην εφαρμογή του kids’ athletics. 5. Άλματα με δύο πόδια με έμφαση στην εφαρμογή του kids’ athletics, αλτικές ασκήσεις σε παιγνιώδη μορφή. 6. Τεχνική άλματος τριπλούν και μήκους με έμφαση στην εφαρμογή του kids’ athletics. 7. Τεχνική άλματος μήκους. 8. Τεχνική άλματος τριπλούν. 9. Ευθύγραμμες ρίψεις από διάφορες θέσεις και σε διάφορες κατευθύνσεις με ένα και δύο χέρια με έμφαση στην εφαρμογή του kids’ athletics. 10.Περιστροφική ρίψη ρίψη από διάφορες θέσεις και σε διάφορες κατευθύνσεις με ένα και δύο χέρια με έμφαση στην εφαρμογή του kids’ athletics. 11.Τεχνική σφαιροβολίας 12.Βασική τεχνική περιστροφικών ρίψεων (σφυροβολία, δισκοβολία).
Λέξεις Κλειδιά
δρόμοι, ρίψεις, άλματα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις13
Άσκηση Πεδίου22
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων20
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών25
Εξετάσεις20
Σύνολο100
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
• 30% γραπτές εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. • 50% πρακτική εξέταση μεθοδολογίας. • 20% εργασία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Κέλλης Σ, Κοντονάσιος Ι, Μάνου Β, Πυλιανίδης θ, Σαρασλανίδης Π, Σούλας Δ. 2020. Κλασικός αθλητισμός. Τεχνική, Διδακτική, Προπονητική αναπτυξιακών ηλικιών. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις sportbook. 2. Martinier E. 2008. 100 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ομάδα συγγραφέων. 2018. Προπονητικές και αγωνιστικές δραστηριότητες κλασικού αθλητισμού για τις κατηγορίες Κ12, Κ10, Κ8 με εφαρμογή του Kids’ Athletics. Αθήνα: ΣΕΓΑΣ
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-12-2023