Ηλεκτρονικές Eκδόσεις και Διαδίκτυο (Θ/A)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗλεκτρονικές Eκδόσεις και Διαδίκτυο (Θ/A) / Internet and Electronic Publishing
ΚωδικόςΔΗ1600
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑνδρέας Βέγλης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000149

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗλεκτρονικές Eκδόσεις και Διαδίκτυο (Θ/A)
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600260465
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα: 1. κατανοήσουν τι είναι οι ηλεκτρονικές εκδόσεις που είναι διαθέσιμες μέσω διαδικτύου, 2. εξοικειωθούν με τα διαθέσιμα κανάλια διανομής περιεχόμενου, 3. μάθουν πως συνδέεται το έντυπο με το ψηφιακό περιεχόμενο (επαυξημένη πραγματικότητα), 4. κατανοήσουν τη δομή, τον σχεδιασμό και την αξιολόγηση ενός δικτυακού τόπου, 5. εξοικειωθούν με τους τρόπους δημοσίευσης και προώθησης περιεχομένου στο διαδίκτυο, 6. εξασκηθούν στα Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου και στην πλατφόρμα WordPress
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στη δημιουργία ηλεκτρονικών εκδόσεων, οι οποίες είναι διαθέσιμες μέσω του Διαδικτύου. Αρχικά, γίνεται μια θεωρητική εισαγωγή στο θέμα των ηλεκτρονικών εκδόσεων και των διαφορετικών καναλιών διανομής περιεχομένου και στη συνέχεια μελετώνται οι υπάρχουσες μέθοδοι παραγωγής ηλεκτρονικών / ψηφιακών εκδόσεων και ηλεκτρονικών βιβλίων. Η επόμενη ενότητα του μαθήματος εστιάζει στη σχεδίαση, δημιουργία, διαχείριση και αξιολόγηση δικτυακών τόπων για τη διάθεση του ψηφιακού περιεχομένου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε δικτυακούς τόπους που προβάλλουν ειδησεογραφικό και ενημερωτικό περιεχόμενο, ως προς την ευχρηστία τους αλλά και την ανιχνευσιμότητα του περιεχομένου τους από τις μηχανές αναζήτησης. Τέλος, παρουσιάζεται σε βάθος το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου WordPress, καθώς και τα εργαλεία που επεκτείνουν τις δυνατότητές του όσον αφορά στην υποστήριξη ηλεκτρονικών εκδόσεων. Κατανομή της ύλης στις 13 εβδομάδες 1η εβδομάδα > Παρουσίαση μαθήματος: Περιεχόμενο, διάρθρωση, αξιολόγηση 2η εβδομάδα > Βασικοί όροι - Crossmedia Publishing – κανάλια διανομής – Transmedia publishing Θ & Α 3η εβδομάδα > Ηλεκτρονικές εκδόσεις Θ & Α 4η εβδομάδα > Δομή, ανάπτυξη και διεπαφή δικτυακού τόπου και ιστοσελίδας Θ & Α 5η εβδομάδα > Βασικά στοιχεία γραφιστικού σχεδιασμού δικτυακών τόπων Θ & Α 6η εβδομάδα > Βασικά στοιχεία αξιολόγησης δικτυακών τόπων Θ & Α 7η εβδομάδα > Δημοσίευση περιεχομένου στο διαδίκτυο – Μέθοδοι – Συστήματα διαχείρισης περιεχομένου – χαρακτηριστικά Θ & Α 8η εβδομάδα > Search Engine Optimization - Web Analytics - Special forms Θ & Α 9η εβδομάδα > Εκμάθηση λογισμικού δημοσίευσης περιεχομένου στο διαδίκτυο Ι Θ & Α 10η εβδομάδα > Εκμάθηση λογισμικού δημοσίευσης περιεχομένου στο διαδίκτυο ΙΙ Θ & Α 11η εβδομάδα > Εκμάθηση λογισμικού δημοσίευσης περιεχομένου στο διαδίκτυο ΙΙΙ Θ & Α 12η εβδομάδα > Τεστ πολλαπλών επιλογών & απορίες για εργασίες 13η εβδομάδα > Παρουσιάσεις εργασιών
Λέξεις Κλειδιά
ηλεκτρονικές εκδόσεις, Διαδίκτυο, crossmedia, transmedia, συστήματα διαχείρισης περιεχομένου
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση ψηφιακών παρουσιάσεων κατά τη διδασκαλία του μαθήματος και παροχή επιπλέον εκπαιδευτικού υλικού μέσω της πλατφόρμας elearning.auth.gr (moodle). Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω email καθώς και μέσω των εργαλείων επικοινωνίας που παρέχονται από τη πλατφόρμα elearning.auth.gr. Αξιολόγηση μέσω ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών στη πλατφόρμα του elearning.auth.gr
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Εξετάσεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Δημιουργία website (40%), Ηλεκτρονική αξιολόγηση πολλαπλών επιλογών πάνω στη θεωρία του μαθήματος (20%), Ασκήσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος στον σχεδιασμό και στην αξιολόγηση ιστότοπων (40%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Patrice-Anne Rutledge, Οπτικός Οδηγός του Wordpress, εκδόσεις Γκιούρδας
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-09-2024