Παραγωγή Ντοκιμαντέρ (Θ/Α)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠαραγωγή Ντοκιμαντέρ (Θ/Α) / Documentary Production
ΚωδικόςΔΗ5100
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕλισάβετ Γεωργιάδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014653

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠαραγωγή Ντοκιμαντέρ (Θ/Α)
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600260482
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Διάθεση για δημιουργία και συνεργασία, καθώς απαιτεί ομαδική εργασία τριών-τεσσάρων φοιτητών/τριών, καλή χρήση Η/Υ και η δυνατότητα πρόσβασης σε κάποιο μέσο καταγραφής βίντεο, π.χ. DSLR camera, compact φωτογραφική μηχανή ή κινητό τηλέφωνο με δυνατότητες καταγραφής βίντεο και ακουστικά
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα έχουν: 1. εξοικειωθεί με τις βασικές έννοιες της παραγωγής ταινιών ντοκιμαντέρ, 2. εξοικειωθεί με τις βασικές έννοιες της ροής παραγωγής ενός κινηματογραφικού έργου (ιδέα, προπαραγωγή, παραγωγή, μεταπαραγωγή), 3. ενισχύσει τις δεξιότητες έρευνας όσον αφορά στο θέμα ενός ντοκιμαντέρ, 4. αποκτήσει πρακτικές δεξιότητες των πιο χρήσιμων τεχνικών και εργαλείων που χρησιμοποιούν οι κινηματογραφιστές στην παραγωγή ντοκιμαντέρ, 5. κατανοήσει πλήρως την αξία του ντοκιμαντέρ ως πλήρες κινηματογραφικό έργο, 6. ολοκληρώσει πρακτικές ασκήσεις και ένα ντοκιμαντέρ μικρού μήκους.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η σημασία του μη μυθοπλαστικού περιεχομένου στη βιομηχανία της εικόνας είναι αδιαμφισβήτητη. Τα ντοκιμαντέρ ενημερώνουν, προβληματίζουν και ευαισθητοποιούν το κοινό για ένα μεγάλο εύρος θεμάτων με έναν ψυχαγωγικό τρόπο. Στην εποχή της ψηφιακής δημιουργικότητας, τα ντοκιμαντέρ έχουν επεκτείνει την εμβέλειά τους σε πλατφόρμες προβολής που περιλαμβάνουν το Διαδίκτυο, την τηλεόραση και τα κινηματογραφικά φεστιβάλ. Ο στόχος του μαθήματος «Παραγωγή ντοκιμαντέρ» είναι να εισαγάγει τους φοιτητές/τριες στην τέχνη της δημιουργίας ντοκιμαντέρ και να αναπτύξει τις επαγγελματικές δεξιότητες που απαιτούνται στο πεδίο. Το μάθημα, δομημένο σε πρακτικές ασκήσεις, διερευνά όλες φάσεις της κινηματογραφικής παραγωγής ντοκιμαντέρ: τη σύλληψη μιας ιδέας, την προπαραγωγή, την παραγωγή και την μεταπαραγωγή. Το μάθημα, λόγω και της εργαστηριακής του φύσης έχει υποχρεωτικές παρακολουθήσεις και λόγω των περιορισμένων θέσεων στον χώρο του εργαστηρίου απαιτείται εγγραφή σε φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην αρχή του εξαμήνου.
Λέξεις Κλειδιά
παραγωγή ντοκιμαντέρ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Podcast
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • ντοκιμαντέρ
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση ψηφιακών παρουσιάσεων κατά τη διδασκαλία του μαθήματος και παροχή επιπλέον εκπαιδευτικού υλικού μέσω της πλατφόρμας elearning.auth.gr (moodle). Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω email καθώς και μέσω των εργαλείων επικοινωνίας που παρέχονται από τη πλατφόρμα elearning.auth.gr.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις45
Εργαστηριακή Άσκηση80
Σύνολο125
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση εστιάζει στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ντοκιμαντέρ διάρκειας 5-10 λεπτών, ώστε να συνδυαστεί στην πράξη η εργαστηριακή και η δημιουργική εργασία των φοιτητών/τριών. Ο σχεδιασμός και προγραμματισμός των διαλέξεων/εργαστηρίων στοχεύει στη συνολική δημιουργική διαδρομή -αρχική ιδέα, ανάπτυξη, παραγωγή, μεταπαραγωγή- και με αυτόν τον τρόπο θα διδάσκεται και, παράλληλα θα ελέγχεται (μέσω διόρθωσης/ανατροφοδότησης), κάθε βήμα που θα οδηγεί στο τελικό παραδοτέο.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Καρακάσης, Α., Γούσιος, Χ., Κεφάλας, Κ., 2015. Εφόδιο για νέους ντοκιμαντερίστες. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3870 Σκοπετέας, Ιωάννης (2016). Κάμερα, Φως και Εικόνα στην ψηφιακή οπτικοακουστική καταγραφή. Εκδόσεις Ίων. ISBN: 978-960-508-206-2, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59384091.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Η οπτικοακουστική κατασκευή, Βαγγέλης Καλαμπάκας & Παναγιώτης Κυριακουλάκος, hthttps://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/5709/3/OPTIKOAKOUSTIKH%20for%20Kallipos-KOY.pdf Alan Rosenthal and Ned Eckhardt (2016) Writing, Directing, and Producing Documentary Films and Digital Videos, 5th Edition, USA Bill Nichols, (2010) Introduction to documentary, second edition, Indiana University Press
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-08-2024