Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα έχουν:
1. εξοικειωθεί με τις βασικές έννοιες της παραγωγής ταινιών ντοκιμαντέρ,
2. εξοικειωθεί με τις βασικές έννοιες της ροής παραγωγής ενός κινηματογραφικού έργου (ιδέα, προπαραγωγή, παραγωγή, μεταπαραγωγή),
3. ενισχύσει τις δεξιότητες έρευνας όσον αφορά στο θέμα ενός ντοκιμαντέρ,
4. αποκτήσει πρακτικές δεξιότητες των πιο χρήσιμων τεχνικών και εργαλείων που χρησιμοποιούν οι κινηματογραφιστές στην παραγωγή ντοκιμαντέρ,
5. κατανοήσει πλήρως την αξία του ντοκιμαντέρ ως πλήρες κινηματογραφικό έργο,
6. ολοκληρώσει πρακτικές ασκήσεις και ένα ντοκιμαντέρ μικρού μήκους.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η σημασία του μη μυθοπλαστικού περιεχομένου στη βιομηχανία της εικόνας είναι αδιαμφισβήτητη. Τα ντοκιμαντέρ ενημερώνουν, προβληματίζουν και ευαισθητοποιούν το κοινό για ένα μεγάλο εύρος θεμάτων με έναν ψυχαγωγικό τρόπο. Στην εποχή της ψηφιακής δημιουργικότητας, τα ντοκιμαντέρ έχουν επεκτείνει την εμβέλειά τους σε πλατφόρμες προβολής που περιλαμβάνουν το Διαδίκτυο, την τηλεόραση και τα κινηματογραφικά φεστιβάλ. Ο στόχος του μαθήματος «Παραγωγή ντοκιμαντέρ» είναι να εισαγάγει τους φοιτητές/τριες στην τέχνη της δημιουργίας ντοκιμαντέρ και να αναπτύξει τις επαγγελματικές δεξιότητες που απαιτούνται στο πεδίο. Το μάθημα, δομημένο σε πρακτικές ασκήσεις, διερευνά όλες φάσεις της κινηματογραφικής παραγωγής ντοκιμαντέρ: τη σύλληψη μιας ιδέας, την προπαραγωγή, την παραγωγή και την μεταπαραγωγή.
Το μάθημα, λόγω και της εργαστηριακής του φύσης έχει υποχρεωτικές παρακολουθήσεις και λόγω των περιορισμένων θέσεων στον χώρο του εργαστηρίου απαιτείται εγγραφή σε φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην αρχή του εξαμήνου.
Περιγραφή
Η αξιολόγηση εστιάζει στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ντοκιμαντέρ διάρκειας 5-10 λεπτών, ώστε να συνδυαστεί στην πράξη η εργαστηριακή και η δημιουργική εργασία των φοιτητών/τριών. Ο σχεδιασμός και προγραμματισμός των διαλέξεων/εργαστηρίων στοχεύει στη συνολική δημιουργική διαδρομή -αρχική ιδέα, ανάπτυξη, παραγωγή, μεταπαραγωγή- και με αυτόν τον τρόπο θα διδάσκεται και, παράλληλα θα ελέγχεται (μέσω διόρθωσης/ανατροφοδότησης), κάθε βήμα που θα οδηγεί στο τελικό παραδοτέο.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Καρακάσης, Α., Γούσιος, Χ., Κεφάλας, Κ., 2015. Εφόδιο για νέους ντοκιμαντερίστες. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3870
Σκοπετέας, Ιωάννης (2016). Κάμερα, Φως και Εικόνα στην ψηφιακή οπτικοακουστική καταγραφή. Εκδόσεις Ίων. ISBN: 978-960-508-206-2, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59384091.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Η οπτικοακουστική κατασκευή, Βαγγέλης Καλαμπάκας & Παναγιώτης Κυριακουλάκος, hthttps://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/5709/3/OPTIKOAKOUSTIKH%20for%20Kallipos-KOY.pdf
Alan Rosenthal and Ned Eckhardt (2016) Writing, Directing, and Producing Documentary Films and Digital Videos, 5th Edition, USA
Bill Nichols, (2010) Introduction to documentary, second edition, Indiana University Press