Σχεδίαση Ψηφιακών Γραφικών

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣχεδίαση Ψηφιακών Γραφικών / Design of Digital Graphics
ΚωδικόςΜΜ5600
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕλισάβετ Γεωργιάδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600021885

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣχεδίαση Ψηφιακών Γραφικών
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600260790
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα έχουν: 1. κατανοήσει τη σημασία της σωστής διάταξης των οπτικών στοιχείων σε ένα έντυπο ή μια οθόνη, 2. εξοικειωθεί με τις βασικές έννοιες του σχεδιασμού οπτικών μηνυμάτων, 3. ενισχύσει τις δεξιότητες έρευνας στο θέμα της σχεδίασης και επεξεργασίας ψηφιακών γραφικών, 4. αποκτήσει πρακτικές δεξιότητες των πιο χρήσιμων τεχνικών και εργαλείων που χρησιμοποιούνται στη σχεδίαση και επεξεργασία ψηφιακών γραφικών, 5. ολοκληρώσει πρακτικές ασκήσεις σχεδιασμού και επεξεργασίας ψηφιακών γραφικών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το οπτικό μήνυμα που μεταφέρει μία δυσδιάστατη επιφάνεια, όπως ένα έντυπο ή μια οθόνη, είναι αποτέλεσμα της διάταξης της πληροφορίας στον συγκεκριμένο κάθε φορά χώρο. Ο τρόπος που το ανθρώπινο µάτι κινείται στο δυσδιάστατο επίπεδο, και κατ’ επέκταση συλλαμβάνει την πληροφορία, υποδεικνύεται από τον σχεδιασμό, δηλαδή την οργάνωση των οπτικών στοιχείων όπως χρώμα, εικόνες, κείμενα, διανυσματικά γραφικά κ.ά. Ο σκοπός του μαθήματος είναι να εκπαιδεύσει τις φοιτήτριες και τους φοιτητές σε ζητήματα σχεδιασμού και επεξεργασίας ψηφιακών γραφικών. Το μάθημα, δομημένο σε θεωρητικές διαλέξεις και πρακτικές ασκήσεις, εστιάζει στην οργάνωση των οπτικών στοιχείων σε ένα έντυπο ή μια οθόνη, και στην ψηφιακή επεξεργασία γραφικών με αντίστοιχο λογισμικό. Το μάθημα, λόγω και της εργαστηριακής του φύσης έχει υποχρεωτικές παρακολουθήσεις και λόγω των περιορισμένων θέσεων στον χώρο του εργαστηρίου απαιτείται εγγραφή σε φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην αρχή του εξαμήνου. Κατανομή της ύλης στις 13 εβδομάδες 1η εβδομάδα > Παρουσίαση μαθήματος: Περιεχόμενο, διάρθρωση, αξιολόγηση 2η εβδομάδα > Ιστορική επισκόπηση του γραφιστικού σχεδιασμού 3η εβδομάδα > Παρουσίαση λογισμικών σχεδίασης ψηφιακών γραφικών και δυνατοτήτων τους Θ & Α 4η εβδομάδα > Μορφές & χαρακτηριστικά ψηφιακής εικόνας, Μετατροπές Θ & Α 5η εβδομάδα > Οπτική επικοινωνία – αρχές σύνθεσης Θ & Α 6η εβδομάδα > Σήμα, Λογότυπο Θ & Α 7η εβδομάδα > Χρώμα στη σύνθεση Θ & Α 8η εβδομάδα > Χρωματικές διαβαθμίσεις, διαφάνειες, μετατροπές κειμένου Θ & Α 9η εβδομάδα > Σχεδιασμός εξωφύλλου βιβλίου Θ & Α 10η εβδομάδα > Μετατροπή χαρτογραφικής εικόνας σε διανυσματικό γραφικό Θ & Α 11η εβδομάδα > Σχεδιασμός γραφικών για ψηφιακά παιχνίδια Θ & Α 12η εβδομάδα > Σχεδιασμός εορταστικών banners Θ & Α 13η εβδομάδα > Τελική άσκηση
Λέξεις Κλειδιά
Σχεδίαση ψηφιακών γραφικών, Eπεξεργασία ψηφιακών γραφικών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις200,8
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση401,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Εκπόνηση μελέτης (project)301,2
Εξετάσεις150,6
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος θα γίνεται βάσει εργασιών, οι οποίες θα παραδίδονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, καθώς και μιας γραπτής εξέτασης. Οι εργασίες θα αφορούν μία συγκεκριμένη οπτική σύνθεση που θα ορίζεται κάθε φορά. Η βαθμολόγηση σε κάθε εργασία θα προκύπτει από την ορθή τήρηση των ζητούμενων προδιαγραφών, καθώς και από τη συνολική απόδοση της σχεδίασης
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κωνσταντόπουλος, Πάνος. 2013. GRAPHIC DESIGN. Αθήνα, Εκδόσεις GRAMMA, ISBN 139789608675346
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Φραγκόπουλος Μίλτος, 2006. Εισαγωγή στην ιστορία και τη θεωρία του graphic design: Μια μικρή ανθολογία. ISBN: 960-6654-09-5 Κοζάκου Τσιάρα, Όλγα. 1988. Εισαγωγή στην Εικαστική Γλώσσα, Εκδόσεις Gutenberg, ISBN: 978-960-01-0049-7 Κολοκυθάς, Κωνσταντίνος. 2015. Ψηφιακά μέσα στις οπτικοακουστικές τέχνες: Ένας εισαγωγικός οδηγός. Εκδόσεις Κάλλιπος https://repository.kallipos.gr/handle/11419/3489 Λαζαρίνης, Φώτης. 2015. Πολυμέσα: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ. Εκδόσεις Κάλλιπος, https://repository.kallipos.gr/handle/11419/2045 Κωνσταντόπουλος, Πάνος. 2013. GRAPHIC DESIGN. Αθήνα, Εκδόσεις GRAMMA, ISBN 139789608675346 Κατσουλίδης, Τάκης. 2000. Το σχέδιο του γράμματος, Αθήνα, Ιδιωτική Έκδοση, ISBN13 9789609131506 Γεωργιάδου Ε., Αλατσίδου Ε., Μαντζάρη Μ. 1999 Γραμματογραφία. Αθήνα: Εκδόσεις Κορυφή ISBN 960-7251-50-4
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-09-2024