ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ / STRATEGIC MANAGEMENT
Κωδικός03ΥΖ06
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΟικονομικών Επιστημών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑικατερίνη Καμπούρη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID100000737

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600261218
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι οι φοιτητές/τριες να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, να εξοικειωθούν με την διαδικασία αναγνώρισης των στρατηγικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις/ οργανισμοί και να αναπτύξουν ικανότητες σχεδιασμού, επιλογής και εφαρμογής των κατάλληλων στρατηγικών που θα εξασφαλίσουν την βιωσιμότητα και ανάπτυξη τους μέσα στο χρόνο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει τον ορισμό και την ανάλυση της έννοιας του Στρατηγικού Μάνατζμεντ και των πεδίων εφαρμογής του, καθώς και τα βήματα που ακολουθούνται κατά την άσκηση του. Σε αυτά τα βήματα περιλαμβάνονται η ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης/οργανισμού με την συλλογή και επεξεργασία κατάλληλων πληροφοριών, η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος και των πόρων της επιχείρησης/οργανισμού και η διαδικασία της επιλογής βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων. Για την επίτευξη των στόχων αυτών, αναλύονται ζητήματα διαμόρφωσης, επιλογής και εφαρμογής στρατηγικών κατευθύνσεων και δράσεων, καθώς και η διαδικασία ελέγχου και αξιολόγησης τους. Επιπλέον αναλύονται ζητήματα σύνταξης και παρακολούθησης προϋπολογισμών για τις επιλεγμένες στρατηγικές, καθώς και θέματα διαχείρισης κινδύνου και οικοδόμησης ανθεκτικότητας. Τέλος, το μάθημα περιλαμβάνει την ανάλυση της έννοιας και των δράσεων κοινωνικής ευθύνης των επιχειρήσεων.
Λέξεις Κλειδιά
Στρατηγικό Μάνατζμεντ, Στόχοι, Στρατηγικές, Έλεγχος, Πολυεθνική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
- AUTH E-learning platform - Χρήση ηλεκτρονικών πηγών πληροφόρησης μέσω της βιβλιοθήκης - Ανοιχτές πηγές πληροφόρησης και ιστοσελίδες - Βάσεις στατιστικών δεδομένων
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Φροντιστήριο
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριων γίνεται με βάση: - Συμμετοχή τους σε προαιρετική Πρόοδο - Tελικές γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Β. Παπαδάκης. Στρατηγική των Επιχειρήσεων, τ΄Α, εκδ. Ε. Μπένου, Αθήνα 2016. Κωδικός Βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ: 50659970. 2. Ch. Hills, M. Schilling, Στρατηγικό Μάνατζμεντ: Μια Ολοκληρωμένη Προσέγγιση – Θεωρία και Μελέτες Περίπτωσης, εκδ. Broken Hill Publishers, Αθήνα 2018. Κωδικός Βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ: 77107332. 3. F. Rothaermel, Στρατηγικό Μάνατζμεντ, εκδ. Rossili, Αθήνα 2017. Κωδικός Βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ: 68382389. 4. Ν. Γεωργόπουλος, Στρατηγικό Μάνατζμεντ, εκδ. Ε. Μπένου, Αθήνα 2013. Κωδικός Βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ: 68383883.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Johnson, J., Scholes, K and Whittington R. (2010), Βασικές Αρχές Στρατηγικής των Επιχειρήσεων, Εκδόσεις Κριτική. • Τερζίδης, Κ. (2011) Μάνατζμεντ: Μια Στρατηγική Προσέγγιση, Σύγχρονη Εκδοτική. • Hitt, M., Ireland, R.D. & Hoskisson, R. (2015) Strategic Management: Competitiveness and Globalizations, 12th Ed., Cengage Learning. • Dess, G., McNamara, G., Eisner, A. & Lee, S. (2019) Strategic Management: text and cases, 9th Ed., McGraw-Hill Education. • Fred, D. & Forest, D. (2016) Strategic Management: A Competitive Advantage Approach, Concepts and Cases, 16th Ed., Pearson. • Wheelen, T., Hunger, J.D., Hoffman, A. & Bamford, C. (2018) Strategic Management and Business Policy: globalization, innovation, and sustainability, 15th Ed., Pearson. • Gamble, J. E., Peteraf, M.A. & Thompson, A.A. (2020) Essentials of Strategic Management: The quest for Competitive Advantage, 7th Ed., NY: McGrawHill.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-11-2023