ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ IX

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ IX / CINEMATOGRAPHY VI
Κωδικός8ΦΩ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Θεοδωρόπουλος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006016

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό846

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ IX
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600261687
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Η κατεύθυνση που αφορά τη «Δ/νση φωτογραφίας», διαρθρώνεται σε εννέα θεματικούς κύκλους που εμβαθύνουν στην τεχνική, την αισθητική, την ιστορία και την εξέλιξη της «κινούμενης εικόνας» (cinematography), με έμφαση στις αφηγηματικές πιθανότητες που προκύπτουν από τη δημιουργική χρήση της σύνθεσης, του φωτισμού και της κίνησης της μηχανής λήψης. Η ενότητα «Δ/νση-φωτογραφίας», αποτελείται από καλλιτεχνικά μαθήματα με εργαστηριακή προσέγγιση, με εμβάθυνση στις τεχνικές γυρίσματος μέσα από ασκήσεις που αφορούν την πρακτική εφαρμογή σύνθεσης-κάδρου, κίνησης και φωτισμού. Τα μαθήματα διδάσκονται από τους διευθυντές φωτογραφίας Πάνο Σαλαπάτα (Λέκτορας) & Δημήτρη Θεοδωρόπουλο (επ. Καθηγητής). Προβλέπεται ηλεκτρονική ανάρτηση των μαθημάτων μέσω του προγράμματος e-blackboard του ΑΠΘ, ενώ χρήσιμες πληροφορίες παρουσιάζονται συγκεντρωμένες στις ιστοσελίδες των διδασκόντων, http://cinematographyaristotelio. blogspot.com/ , http://theodoropoulos.info/component/weblinks/2.html & http://theodoropoulos.info/resources.html. Αναλυτικά στοιχεία για τις απαιτούμενες εργασίες των μαθημάτων προβλέπονται στο, http://theodoropoulos.info/auth-schoolof- fine-arts-film-department.html
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να: 1. χρησιμοποιούν τις τεχνικές σύνθεσης-κάδρου, κίνησης και φωτισμού. Στο τέλος των εξαμήνων, ο/η φοιτητής/τρια θα μπορεί: 1. να περιγράψει τις φωτιστικές συνθήκες που σχεδιάζει και αναπτύσσει 2. να αναγνωρίσει και να αναλύσει την προσέγγιση που έχουν αναπτύξει άλλοι δημιουργοί οπτικοακουστικών έργων 3. να διακρίνει και να επεξηγεί τις επιλογές του στη σύνθεση, το κάδρο, την κίνηση της μηχανής λήψης και το φωτισμό 4. να πραγματοποιεί σύνθετες και πρωτότυπες οπτικές/ κινηματογραφικές ερμηνείες, σε πιθανές αφηγηματικές συνθήκες 5. να κατέχει όλη τη φύση και την υπόσταση των δημιουργικών προσεγγίσεων της ειδικότητας που αφορά τη Διεύθυνση Φωτογραφίας Κινηματογράφου 6. να έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί πρωτότυπες οπτικοακουστικές δημιουργίες, με τη χρήση όλων των δημιουργικών μέσων που του προσφέρονται 7. να γνωρίζει σε βάθος όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό (μηχανή λήψης-φακοί-φίλτρα-φωτιστικά σώματα-συστήματα υποστήριξης και ελέγχου του φωτός και της κίνησης της μηχανής λήψης)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Χρήση ψηφιακών (HD) & κινηματογραφικών μηχανών λήψης, όπως και κινηματογραφικού φιλμ. Δημιουργική εφαρμογή όλων των γνώσεων και τεχνικών που έχουν κατακτηθεί κατά τα προηγούμενα εξάμηνα, με την κινηματογράφηση σε φιλμ & HD, ασκήσεων σύνθεσης και φωτισμού. Εμβάθυνση σε εργαστηριακά ζητήματα δημιουργικής χρήσης του φιλμ 16 & 35mm. Κινηματογράφηση μιας μικρής ταινίας σε φιλμ & HD, όπου θα εξεταστούν οι δυνατότητες που προσφέρει το μέσον. Αναπτύσσονται καλλιτεχνικά μαθήματα με εργαστηριακή προσέγγιση, με εμβάθυνση στις τεχνικές γυρίσματος μέσα από ασκήσεις που αφορούν την πρακτική εφαρμογή σύνθεσης-κάδρου, κίνησης και φωτισμού.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Συγκεντρωμένο υλικό σε δύο πεδία της πρωπικής μου ιστοσελίδας για τις ανάγκες και την ενημέρωση των φοιτητών, ενημέρωση για νέα lincs, τεχνολογικές προόδους, εξελλίξεις κλπ http://www.theodoropoulos.info/component/weblinks/2.html http://www.theodoropoulos.info/resources.html
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301
Σεμινάρια150,5
Εργαστηριακή Άσκηση301
Πρακτική (Τοποθέτηση)150,5
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο150,5
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων150,5
Εκπόνηση μελέτης (project)150,5
Καλλιτεχνική δημιουργία150,5
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εργαστηριακή εργασία 100% Mία σκηνή από ανολοκλήρωτη ταινία του Orson Welles, που περιλαμβάνεται στο ντοκιμαντέρ, Orson Welles one man band, 1995, με σκοπό την κινηματογράφηση πρωτότυπης σκηνής σε έναν περιορισμένο χώρο (πχ αυτοκίνητο, πατάρι, τηλεφωνικό θάλαμο).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Θεοδωρόπουλος Δ., Το Φως στον Ελληνικό Κινηματογράφο, Αιγόκερως, 2009. • Ecco Umberto, Ιστορία της ασχήμιας, Καστανιώτης, 2004. • Χάρης Σαββόπουλος, Ερμηνείες του πραγματικού. H σύγχρονη τέχνη στη δεκαετία του 1980, Πλέθρον, 2009 • Παπαστάθης Λάκης, Όταν ο Δαμιανός γύριζε την Ευδοκία, Πατάκης, 2006. • Κουνέλλης Γιάννης, Λιμναία Οδύσσεια, Άγρα, 1991 • Siety Emmanuel, Το πλάνο, Πατάκης, 2007. • Σκοπετέας Γιάννης, Η βιντεοκάμερα και η οπτικοακουστική καταγραφή, εκδόσεις περιοδικού Φωτογράφος, 2010. • Zettl Herbert, Εφαρμοσμένη Αισθητική στην Τηλεόραση και τον Κινηματογράφο: Εικόνα, Ηχος, Κίνηση, Γ. Παροίκος & ΣΙΑ ΕΕ, 1999.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Salomon Marc, Sculpteurs de lumières: les directeurs de la photographie, Bibliothèque du film (BiFi), Paris, 2000. • Σαββόπουλος Χάρης, Ερμηνείες του πραγματικού. H σύγχρονη τέχνη στη δεκαετία του 1980, Πλέθρον, Αθήνα, 2009. • Siety Emmanuel, Le plan au commencement du cinéma, Cahiers du Cinéma/SCEREN-CNDP, Paris, 2001. • Sontag Susan, On photography, Allen Lane-Penguin Books, London, 1978. • Townsend Chris, editor, The art of Bill Viola, Thames & Hudson, London, 2004. • Van Damme Charlie, Lumière actrice, F.E.M.I.S., Paris, 1988. • Van Der Keuken Johan, Aventures d’un regard, Cahiers du Cinéma, Paris, 1998. • Villain Dominique, Le cadrage au cinéma-l’oeil a la caméra, Cahiers du Cinéma-Editions de L'Etoile, Paris, 1984. • Wells Liz, επιμέλεια, Εισαγωγή στη φωτογραφία, Πλέθρον, Αθήνα, 2007. • Young Freddie, Seventy light years, Faber & Faber, London, 1999. • Youngblood Gene, Expanded Cinema, Studio Vista, London, 1971. • Zettl Herbert, Εφαρμοσμένη Αισθητική στην Τηλεόραση και τον Κινηματογράφο: Εικόνα, Ήχος, Κίνηση, Γ. Παροίκος & ΣΙΑ ΕΕ, Αθήνα, 1999. • Zone Ray, Writer of light: the cinematography of Vittorio Storaro, ASC, AIC, ASC Press, Hollywood CA, 2006.
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-08-2024