ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ-ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ-ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΙΙ / SET AND COSTUME DESIGN II
Κωδικός6ΣΓ1-2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014744

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ-ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600261775
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: 1. γνωρίζουν την διαδικασία μετάβασης από το θεατρικό κείμενο κ σενάριο στην διαμόρφωση των σκηνογραφικών και ενδυματολογικών προθέσεων και επιλογών σε μια παράσταση και μια ταινία. 2.μπορούν με αφορμή και αφετηρία ένα κείμενο να εκτελέσουν ασκήσεις στην μορφοπλασία ενός χώρου και κοστουμιών με μια συνθετική διαδικασία μέσα από σκίτσα,κολάζ,σχέδια και πλαστικές συνθέσεις-μακέτα ώστε η έμπνευση τους να συγκροτηθεί σε σκηνογραφική και ενδυματολογική σύνθεση και πρόταση. 3.γνωρίζουν τις ομοιότητες και διάφορες στην άσκηση της σκηνογραφίας και ενδυματολογίας στο θέατρο και στον κινηματογράφο 4. διερευνούν το θέμα ‘’Ο υλικός κόσμος (Χώρος -Αντικείμενο-Ένδυμα) σαν έκφραση της ζωής μέσα στον Χρόνο’’.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι σπουδαστές μέσα από το εργαστηριακό μάθημα και τις εργασίες του 1.Αντιμετωπίζουν έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό σκηνογραφικού χώρου και τα θέματα υλοποίησης του. Με αφετηρία ένα θεατρικό κείμενο και ένα διήγημα διαμορφώνουν μια σκηνογραφική και ενδυματολογική πρόταση και ασκούνται στις τεχνικές τόσο της μεταμόρφωσης υπάρχοντων χώρων όσο και στην δημουργία χώρου στο κενό. . Η επιλογή των δύο κείμενων για διαμόρφωση σκηνογραφικής πρότασης δίνει την δυνατότητα στους σπουδαστές να αντιμετωπίσουν θέματα για έργο εποχής και σύγχρονο έργο. Διερευνηση του θέματος ‘’Ο υλικός κόσμος (Χώρος -Αντικείμενο-Ένδυμα) σαν έκφραση της ζωής μέσα στον Χρόνο’’. 2.Εξοικειώνονται με την έννοια του χώρου στον κινηματογράφο και την αποτύπωση του σε εικόνα (από γενικό σε κοντινό) 3.Αποκτούν τις γνώσεις των σκηνογραφικών κατασκευών με την παρακολούθηση παρουσιάσεων στο μάθημα και τις εκτέλεση επιμέρους ασκήσεων. Αποκτούν μια πρώτη εμπειρία στην εκτέλεσης των κατασκευών με επισκέψεις σε θεατρικές σκηνές. Στην συγκρότηση της σκηνογραφικής και ενδυματολογικής πρότασης επιδιώκεται τόσο η φαντασία και πρωτοτυπία όσο και η αντιμετώπιση των θεμάτων της εφαρμογής της.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301
Εργαστηριακή Άσκηση200,7
Άσκηση Πεδίου200,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,7
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων80,3
Εκπόνηση μελέτης (project)401,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,3
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Καλλιτεχνική ερμηνεία και έκφραση.Γνώση των συνθηκών και πλαισίων που προσδιορίζουν το αποτέλεσμα της καλλιτεχνικής έκφρασης.Κατάθεση δυο εργασιών στο τέλος εξαμήνου με συμμετοχή 50% η καθε μια στον τελικό βαθμό.Ο βαθμός κάθε εργασίας προσδιορίζεται κατα 60% απο την ποιότητα της καταθετημένης εργασίας και κατα 40% απο την προφορική της παρουσίαση απο τον φοιτητή.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• R.Arnheim,Τέχνη και Οπτική Αντίληψη,Η ψυχολογία της Δημιουργικής Όρασης,Εκδόσεις Θεμέλιο,Αθήνα,1999 • Payne, Winakov, Farrell, Beek, Ενδυματολογία. Ιστορία της Ενδυμασίας, Εκδόσεις Ίον. • Φωτόπουλος Δ., Το Ένδυμα στην Αθήνα στο Γύρισμα του 20ου Αιώνα, Ε.Λ.Ι.Α., 20
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
David Watkin,’’Ιστορία της Δυτικής Αρχιτεκτονικής’’ ,Μορφωτικό Ιδρυμα Εθνικής Τράπεζας. Αλκης Ξανθάκης, ‘’Ιστρία της Ελληνικής Φωτογραφίας’’, εκδ.ΠΑΠΥΡΟΣ. Amos Rapoprt, ‘’Ανώνυμη Αρχιτεκτονική και Πολιτιστικοί Παράγοντες’’ εκδ.ΜΕΛΙΣΣΑ. Phillis Bennett Oates, ‘’Η Ιστορία του Επίπλου στη Δύση’’εκδ.ΦΟΡΜΑ Charlotte Gere , ‘’Nineteenth-Century Decoration: The Art of the Interior’’ ,εκδ Harry N.Abrams,Publ.N.Y. Peter Thornton ,’’Authentic Decor: The Domestic Interior 1620 – 1920’’ Helena Hayward, ‘’World Furniture: An Illustrated History’’ Hardcover,εκδ Hamlyn. Παρμενίδη Γ., Ρούπα Ε. Χ. .’’Το Αστικό Έπιπλο στην Ελλάδα 1830-1940’’, Εκδόσεις Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Norah Waugh. ‘’The Cut of Women’s Clothes,1600-1930’’,εκδ Routlege Taylor &Francis Group. Edward Maeder, ‘’Hollywood and History-Costume Design in Film’’, εκδ Thames & Hudson Ltd François Boucher "Histoire du costume en Occident: Des origines à nos jours" (2008) Broché
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-04-2024