ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ / LABORATORY OF PROGRAMMING AND SOFTWARE APPLICATIONS
ΚωδικόςΗΦΥ103
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΦυσικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΘεόδωρος Σαμαράς
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016881

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ (ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 20
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό118

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά104
Class ID
600263082
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στον προγραμματισμό των Η/Υ, κυρίως με τη χρήση της γλώσσσας C++ και, δευτερευόντως, του Matlab.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ενότητα 1 (4 Ώρες): Σύνταξη C++ (Εισαγωγή, Μεταγλώττιση, Σύνδεση, Δομή πηγαίου αρχείου, Είσοδος-έξοδος, Μεταβλητές). Ενότητα 2 (12 Ώρες): Βρόγχοι και Διακλαδώσεις (Αλγεβρικές και λογικές παραστάσεις, Βρόχοι επανάληψης, Διακλάδωση υπό συνθήκη). Ενότητα 3 (12 Ώρες): Συλλογές δεδομένων (Δομές, Πίνακες). Ενότητα 4 (8 Ώρες): Συναρτήσεις (Δήλωση-ορισμός συνάρτησης, Υπερφόρτωση συνάρτησης, Προεπιλεγμένα ορίσματα, Εμβέλεια μεταβλητών, Ορίσματα με αναφορά). Ενότητα 5 (12 Ώρες): Αντικείμενα (Εισαγωγή στα αντικείμενα, Συναρτήσεις μέλη, Επικοινωνία αντικειμένου-αντικειμένου, Υπερφόρτωση τελεστή, Κληρονομικότητα, Πολυμορφισμός).
Λέξεις Κλειδιά
προγραμματισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών, C++
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Η διδασκαλία γίνεται με τρόπο διαδραστικό. Οι φοιτητές, μετά την παρουσίαση της θεωρίας και της εφαρμογής της από τον διδάσκοντα με τη μορφή παραδειγμάτων, ασκούνται στην υλοποίηση κώδικα για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις622,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων180,7
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο1174,7
Εξετάσεις30,1
Σύνολο2008
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο τρόπος αξιολόγησης των φοιτητών περιγράφεται κατά την πρώτη διάλεξη. Κριτήρια αξιολόγησης είναι η επίδοση κατά την τελική εξέταση, καθώς και οι εργασίες που παραδίδονται μετά από κάθε μάθημα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bjarne Stroustrup, The C++ Programming Language, Addison-Wesley Professional; 3 edition (June 30, 1997) Mark Austin and David Chancogne, Introduction to Engineering Programming: In C, Matlab and Java, Wiley; 1 edition (February 15, 1999)
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-01-2022