Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να :
α.να κάνουν σαφείς και λεπτομερείς περιγραφές και παρουσιάσεις σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που σχετίζονται τόσο με τα ενδιαφέροντά τους όσο και με την επικαιρότητα, με λεξιλογική ακρίβεια και ποικιλία.
β. να μιλήσουν αυθόρμητα στη γλώσσα-στόχο.
γ.να επιχειρηματολογήσουν και να εκφράσουν την άποψή τους για ένα σημαντικό ζήτημα δίνοντας τα υπέρ και τα κατά διαφόρων επιλογών.
Περιεχόμενο Μαθήματος
To μάθημα αρθρώνεται γύρω από συγκεκριμένες θεματικές ενότητες στο πλαίσιο των οποίων προτείνονται στους φοιτητές διαφόρων τύπων γλωσσικές δραστηριότητες, διαβαθμισμένης δυσκολίας, που περιλαμβάνουν αντίληψη, παραγωγή και συνδιαλλαγή στον προφορικό λόγο. Δίνεται επίσης έμφαση στην κοινωνικοπολιτισμική γνώση και τη διαπολιτισμική επίγνωση. Η παραγωγή προφορικού λόγου γίνεται με συγκεκριμένους επικοινωνιακούς στόχους. Στο πλαίσιο του μαθήματος προβλέπονται ατομικές και ομαδικές προφορικές παρουσιάσεις.
Εβδομάδα 1: Εισαγωγή στο μάθημα- Παρουσίαση θεματικών ενοτήτων και στόχων του μαθήματος.
Εβδομάδα 2: 1η θεματική ενότητα- Δραστηριότητες κατανόησης προφορικού λόγου
Εβδομάδα 3η: 1η θεματική ενότητα- Δραστηριότητες παραγωγής προφορικού λόγου
Εβδομάδα 4η: 2η θεματική ενότητα- Δραστηριότητες κατανόησης προφορικού λόγου
Εβδομάδα 5η: 2η θεματική ενότητα- Δραστηριότητες παραγωγής προφορικού λόγου
Εβδομάδα 6η:3η θεματική ενότητα- Δραστηριότητες κατανόησης προφορικού λόγου
Εβδομάδα 7η: 3η θεματική ενότητα- Δραστηριότητες παραγωγής προφορικού λόγου
Εβδομάδα 8η: 4η θεματική ενότητα- Δραστηριότητες κατανόησης προφορικού λόγου
Εβδομάδα 9η: 4η θεματική ενότητα- Δραστηριότητες παραγωγής προφορικού λόγου
Εβδομάδα 10η: Προφορική παρουσία εργασίας σε συγκεκριμένο θέμα
Εβδομάδα 11η: Προφορική παρουσία εργασίας σε συγκεκριμένο θέμα
Εβδομάδα 12η: Προφορική παρουσία εργασίας σε συγκεκριμένο θέμα
Εβδομάδα 13η: Τελική Προφορική εξέταση
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
CONQUET A., 1992 – Comment faire un exposé. Paris : Centre de recherches de la Bonne Presse, 63 p.
DIONNE B., 1998 – « Réussir son exposé oral », ιν Pour réussir : guide méthodologique pour les études et la recherche, 3e éd. Montréal : Études vivantes, Groupe Éducalivres inc., p. 253-264.
LEROUX P., 2003 – Communiquer en public : un défi passionnant. Saint-Hubert : Un monde différent, 191 p.
MANDEL St., 1994 – Parlez en public. Paris : Presses du management, 77 p.