Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι:
LO1. να εισαγάγει τους σπουδαστές στις διάφορες τάσεις της πληροφορικής στο ψηφιακό μάρκετινγκ, όπως η εξόρυξη δεδομένων, η ανάλυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα μεγάλα δεδομένα και η τεχνητή νοημοσύνη.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές
LO2. θα είναι εξοικειωμένοι με διάφορες μεθόδους αιχμής που μπορούν να εφαρμοστούν σε διάφορα θέματα του ψηφιακού μάρκετινγκ, όπως η ομαδοποίηση (πελάτες/προϊόντα), η πρόβλεψη διαφημιστικών κλικ, η ανάλυση καλαθιού αγοράς, τα συστήματα συστάσεων, η πρόβλεψη αποχώρησης πελατών κ.λπ.
Με την ολοκλήρωση της ενότητας, οι μαθητές θα
LO3. θα έχουν δεξιότητες σχετικά με το πώς μπορούν να χρησιμοποιούν διάφορα δημοφιλή εργαλεία λογισμικού για το ψηφιακό μάρκετινγκ.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό παρουσιάζονται οι σύγχρονες τάσεις της πληροφορικής (π.χ. Big Data, Data Mining, Business Intelligence Marketing Analytics) και τονίζεται πώς αυτές μπορούν να εφαρμοστούν σε διάφορους τομείς του ψηφιακού μάρκετινγκ, όπως η ομαδοποίηση (πελάτες, προϊόντα), η πρόβλεψη διαφημιστικών κλικ, η πρόβλεψη αποχώρησης πελατών, η κατάρτιση προφίλ πελατών, η αντιστοίχιση ομοιότητας πελατών, η ανάλυση καλαθιού αγοράς, τα συστήματα συστάσεων και τα Social Media Analytics.
Στην ενότητα θα γίνει εφαρμογή δημοφιλών εργαλείων λογισμικού όπως τα Weka, Tableau, Qlik Sense και Mentionlytics για σκοπούς ψηφιακού μάρκετινγκ.
Τα θέματα που θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του μαθήματος είναι:
-Big Data στο ψηφιακό μάρκετινγκ
-Εξόρυξη δεδομένων στο ψηφιακό μάρκετινγκ
-Προφίλ πελατών
-Συγκέντρωση (πελάτες, προϊόντα)
-Ad-click Πρόβλεψη
-Πρόβλεψη αποχώρησης πελατών
-Ταίριασμα ομοιότητας πελατών
-Ανάλυση καλαθιού αγοράς/κανόνες σύνδεσης
-Social Media Analytics
-Ανάλυση κοινωνικών δικτύων (επηρεαστές, οπαδοί)
-Συστήματα σύστασης
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Magnus Unemyr and Martin Wass Data-Driven Marketing with Artificial Intelligence: Harness the Power of Predictive Marketing and Machine Learning, 2018
• Chuck Hemann, Ken Burbary, Digital Marketing Analytics: Making Sense of Consumer Data in a Digital World, 2nd Edition, 2018
• Kevin Hartman Digital Marketing Analytics: In Theory and In Practice, 2020
• Provost, F. and Fawcett T., Data Science for Business, O’Reilly, 2013.
• Matt Taddy, Business Data Science: Combining Machine Learning and Economics to Optimize, Automate, and Accelerate Business Decisions, McGraw-Hill, 2019.
• Matthew A. Russell, Mikhail Klassen, Mining the Social Web: Data Mining Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, GitHub, and More 3rd Edition, 2019