Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/φοιτήτριες αναμένεται ότι στο πλαίσιο του μαθήματος θα
- κατανοήσουν τους θεωρητικούς άξονες της πολυγλωσσίας και της πολυγλωσσικής εκπαίδευσης
- εντρυφήσουν τις ιδιαιτερότητες των μεθοδολογικών προσεγγίσεων που εντάσσονται στον τομέα της διδακτικής της πολυγλωσσίας και των πλουραλιστικών προσεγγίσεων του Συμβουλίου της Ευρώπης
- συνδέσουν θεωρία με πράξη μέσω της παραγωγής πλουραλιστικών δραστηριοτήτων
- εξοικειωθούν με την ανάπτυξη διδακτικών ενοτήτων σύμφωνα με τις πλουραλιστικές προσεγγίσεις και το Πλαίσιο Αναφοράς για τις Πλουραλιστικές Προσεγγίσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης
- θα εξασκηθούν στη χρήση των εργαλείων για την ανάπτυξη και ανάλυση του πολύγλωσσου επικοινωνιακού ρεπερτορίου και της πολυγλωσσικής δεξιότητας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα πραγματεύεται τα παρακάτω αντικείμενα μέσω μίας θεωρητικής αλλά και πρακτικής προσέγγισης:
- Μονογλωσσία / Πολυγλωσσία – Πολυπολιτισμικότητα
- Τυπολογία πολυγλωσσικών – πολυπολιτισμικών καταστάσεων
- Φαινόμενα γλωσσικής επαφής
- Κοινωνιογλωσσικές όψεις της μετανάστευσης
- Πλουραλιστικές προσεγγίσεις και Πλαίσιο Αναφοράς για τις Πλουραλιστικές Προσεγγίσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πολύγλωσσο επικοινωνιακό ρεπερτόριο και πολύγλωσση επικοινωνιακή δεξιότητα
- Γλωσσικές αναπαραστάσεις της πολυγλωσσίας
- Γαλλικά ως δεύτερη γλώσσα
Λέξεις Κλειδιά
γλωσσική επαφή, πολυγλωσσία, διγλωσσία, πολυγλωσσία και μετανάστευση
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Gajo, L., Matthey, M., Moore, D. et Serra, C. (2004). Un parcours au contact des langues, Paris, LAL, Crédif, Didier.
Moore, D. (2006). Plurilinguismes et école, Paris, LAL, Crédif, Didier.