Τεχνικές Γραφής στον Επιστημονικό Λόγο

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤεχνικές Γραφής στον Επιστημονικό Λόγο / Academic writing techniques
Τίτλος στα ΓαλλικάΤεχνικές Γραφής στον Επιστημονικό Λόγο
Κωδικός1250
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280002546

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤεχνικές Γραφής στον Επιστημονικό Λόγο
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600267732
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Επικοινωνιακές δεξιότητες στη γαλλική γλώσσα: επίπεδο C2 στην κλίμακα αναφοράς που έχει αναπτυχθεί στο ΚΕΠΑ του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να γίνουν ικανοί να κατανοούν, να διαμεσολαβούν (λήψη σημειώσεων, αναδιατύπωση) και να παράγουν επιστημονικά κείμενα. Μέσω του μαθήματος αυτού, οι φοιτητές προετοιμάζονται για την άσκηση του επαγγέλματος του καθηγητή.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Προσδιορισμός των χαρακτηριστικών του επιστημονικού λόγου, λήψη σημειώσεων, αναδιατύπωση, τυπογραφικές νόρμες, συνοχή, συνεκτικότητα.
Λέξεις Κλειδιά
Επιστημονικό Λόγο, Γαλλική γλώσσα, Παιδαγωγικά, Διδακτική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Eξ απoστάσεως διάδρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Moodle (λογισμικό διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου) - Ψηφιακός πίνακας
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών8
Εξετάσεις3
Εξ αποστάσεως διαδρα42
Σύνολο100
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συνεχής αξιολόγηση: Όλοι οι φοιτητές παρακολουθούνται κατά την εκτέλεση πρακτικών ασκήσεων (κατ’ οίκον εργασίες, καθήκοντα μέσω διαδικτύου). Τελική αξιολόγηση: Εξέταση γραπτή ή/και προφορική στο τέλος του εξαμήνου. Τα κριτήρια αξιολόγησης καθορίζονται με την συμμετοχή των φοιτητών. Τα αποτελέσματα της συνεχής ή/και τελικής αξιολόγησης καθώς επίσης και σχόλια εμφανίζονται στην προσωπική ιστοσελίδα κάθε φοιτητή και στη σελίδα της τάξης.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
DEFAYS J.-M., MARÉCHAL M. & SAENEN Fr., 2003. Principes et pratiques de la communication scientifique et technique. Méthodes en sciences humaines, Bruxelles : De Boeck Université. BARTHES R., 1972. « Communications 19. In Œuvres complètes, t.II, Paris : Seuil. CHARAUDEAU P. (sous la direction de), 2008. La médiatisation de la science : Clonage, OGM, manipulations génétiques, Bruxelles : De Boeck Université, pp. 13-14. Daniel JACOBI, « Sémiotique du discours de vulgarisation scientifique », Semen. [En ligne], 2 | 1985, mis en ligne le 21 août 2007. URL : http://semen.revues.org/4291 DIONNE, B., 2004. Pour réussir. Guide méthodologique pour les études et la recherche, 4e édition, Laval (Québec), Groupe Beauchemin éditeur, 282 pages. JUCQUOIS G., 1990. Rédiger, présenter, composer. L'art du rapport et du mémoire, Bruxelles, De Boeck. POLLET M.-Chr., 2001. Pour une didactique des discours universitaires : Étudiants et système de communication à l'université. Pratiques pédagogiques, Bruxelles : De Boeck Université. ROSIER L., 2008. Le discours rapporté en français, Paris : Éditions Ophrys. VERIN, A., 1995. Mettre par écrit ses idées pour les faire évoluer en sciences. In Repères, n°12, p. 21-36.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-12-2016