Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στη μελέτη της ανθρώπινης ανάπτυξης. Θεμελιώδη ερωτήματα – μέθοδοι έρευνας στην ψυχολογία της ανάπτυξης. Οι θεωρίες της μάθησης της συμπεριφοράς (Pavlov, Skinner, Bandura). Οι ψυχοδυναμικές θεωρίες (Freud, Erikson). Η γνωστική γενετική θεωρία (Piaget, Νεοπιαζετιανοί). Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών (Klahr, Siegler). Οι θεωρίες της επίδρασης του κοινωνικοπολιτισμικού πλαισίου (Bronfenbrenner, Bruner, Vygotsky).
Βρεφική περίοδος: Γνωστική ανάπτυξη (αντιληπτικοκινητική, γνωστικές αλλαγές), σχέση με τον κόσμο.
Νηπιακή περίοδος: Γνωστική ανάπτυξη (γλώσσα, μνήμη, σκέψη), διαμόρφωση της έννοιας και του ρόλου του φύλου.
Σχολική περίοδος: Γνωστική ανάπτυξη (μνήμη, ανάγνωση, γραφή, νοημοσύνη).
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Cole, M. & Cole, S.R., (Επιμ. Ζ. Παπαληγούρα, Π. Βορριά, Ζ. Μπαμπλέκου). Η ανάπτυξη των παιδιών [Επίτομο (2011)]. Εκδόσεις Τυπωθήτω – Γ. & Κ. Δαρδανός. Αθήνα.
[Cole, M. & Cole, S.R., (Eds in Greek, Z. Papaligoura, P. Vorria, Z. Bablekou) The development of children (2011). G. & K. Dardanos Publishers. Athens.]