Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είσοδος
Αρχή
Το ΑΠΘ
Πολιτική Ποιότητας
Πιστοποίηση
Διασφάλιση Ποιότητας
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Είστε εδώ
Αρχή
»
Αναφορά Βιογραφικών
Βιογραφικό Σημείωμα
Ανάπτυξη
|
Σύμπτυξη
Καλλιόπη Ευσταθιάδη
Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Προσωπικά Στοιχεία
2310997457
2310997432
economid@enl.auth.gr
https://scholar.google.gr/citations?hl=el&user=R2rQ2awAAAAJ
Google Scholar ID
R6oNbgwAAAAJ
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία: Απόκτηση δεύτερης/ξένης γλώσσας
ΦΕΚ 784/13-3-17, τεύχος Β
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Ξένες γλώσσες
Απόκτηση δεύτερης/ξένης γλώσσας
Εκπαίδευση
Προπτυχιακές Σπουδές
1988
ΒΑ
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας/Φιλοσοφική
ΑΠΘ
Ελλάδα
Μεταπτυχιακές Σπουδές
2009
ΜΔΕ
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας/Φιλοσοφική
ΑΠΘ
Ελλάδα
Θεωρητική και Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
Διδακτορικό Δίπλωμα
2013
PhD
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας/Φιλοσοφική
ΑΠΘ
Ελλάδα
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
Διδακτικό Έργο
Μαθήματα Χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2019–20
ΤΜΗΜΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Γλ1-101
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ Ι
Γλ1-102
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΙΙ
Γλ3-456
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Γλ3-457
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Ι
Γλ3-459
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΙΙ
Γλ5-300
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ερ1-120
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ
Επίβλεψη Εργασιών
Εργασίες Φοιτητών εντός ΑΠΘ
2016–2017
Προπτυχιακό
Μπαρδολλαρι Κλιτι. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΡΟΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΥΓΕΝΕΙΑ: ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ ΟΜΙΛΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΗ/ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Β
Διοικητικό Έργο
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
2
2015
2017
Μέλος, Ακαδημαϊκός σύμβουλος σπουδών
1
2014
2017
Μέλος, Επιτροπή απόσυρσης υλικών
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2015
2017
Μέλος, Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών
Ερευνητικά Έργα
Συμμετοχή
2005–2009
Κατανόηση και ερμηνεία προτάσεων της ελληνικής: συγκρητική μελέτη α) ψυχογλωσσολογικών πειραμάτων μέτρησης χρόνου αντίδρασης στην ανάγνωση και β) ανάλυσης δεδομένων γραπτού και προφορικού λόγου
Δημοσιεύσεις
(2019)
Άρθρο σε Περιοδικό
Efstathiadi Kalliopi
(2019)
.
Early Foreign Language Learning: Intensive Exposure, Vocabulary Development and the Cognitive Skills Involved
.
Belgrade English Language and Literature Studies
.
τόμ.11 σ.81-111
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Efstathiadi Kalliopi
(2019)
.
Executive attention in proactive interference: Evidence from a Greek experimental school implementing CLIL
.
Selected Papers of the 23rd International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
23rd International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics (ISTAL 23)
.
Επιμέλεια:Nina Topintzi, Nikos Lavidas, Maria Moumtzi
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Thessaloniki
.
School of English, Department of Theoretical and Applied Linguistics
.
τόμ.23 σ.141-155
.
Efstathiadi Kalliopi
,
Bardhollari K. (T)
(2019)
.
The notions of epistemic modality, hedging, boosting and the preservation of people’s ‘face’: a corpus-based study on informal letter-writing by L2 speakers of Greek
.
Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα
.
39ης Ετήσιας Συνάντησης Εργασίας του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Α.Π.Θ
.
Επιμέλεια:Παπαναστασίου, Κουτσογιάννης, Αμβράζης
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
Ίδρυμα Μανώλη Τριανταφυλλίδη
.
τόμ.39 σ.195-212
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Efstathiadi Kalliopi
,
Mattheoudakis Marina
(2019)
.
Exploring the effect of dual language immersion education on cognition
.
International Linguistic Winter School on The interplay of language, literacy and cognition in bilingual settings
.
Νέα Φιλοσοφική Σχολή, ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
(2018)
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Efstathiadi Kalliopi
(2018)
.
Does degree of exposure to the foreign language make a difference? Narrative production, intensive L2 exposure and executive functioning: A study of children attending an experimental primary school in Thessaloniki
.
Child Language Symposium
.
Reading - United Kingdom
.
(2017)
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Efstathiadi Kalliopi
(2017)
.
Executive control in Proactive Interference: Evidence from young Greek learners receiving varied exposure to CLIL
.
23rd International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Κτίριο ΚΕΔΕΑ, ΑΠΘ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΕΛΛΑΔΑ
.
Efstathiadi Kalliopi
(2017)
.
Investigating the relation between working memory, updating and the written narrative ability in L1 Greek and L2 English of primary school students exposed to intensive CLIL classe
.
the third international Thinking Doing Learning Conference (TDL 3)
.
Ludwig Maximilians Universität (LMU). - Γερμανία
.
Efstathiadi Kalliopi
,
Fotiadou Georgia
(2017)
.
Με 2 γλώσσες: Tα οφέλη της διγλωσσίας: Panel discussion: Research on bilingualism and education: Matching the needs of educators and researchers
.
International Linguistic Summer School
.
Κεντρική βιβλιοθήκη ΑΠΘ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΕΛΛΑΔΑ
.
Efstathiadi Kalliopi
(2017)
.
Narrative production in L1 Greek and L2 English and the cognitive gains witnessed in young learners of English receiving varied exposure to CLIL
.
16th International Conference of the Greek Applied Linguistics Association (GALA), Migration and Language Education,
.
Κτίριο ΚΕΔΕΑ, Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Agathopoulou Eleni (επιμ.)
,
Danavassi Terpsithea (επιμ.)
,
Efstathiadi Kalliopi (επιμ.)
(2017)
.
Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics from ISTAL, Thessaloniki 24-26 April 2015: Vol 22 (2017)
.
Thessaloniki
.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
.
(2016)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Efstathiadi Kalliopi
(2016)
.
Vocabulary acquisition by young Greek learners of L2 English The predictive role of Complex Working Memory in Early Foreign Language Learning
.
Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics from ISTAL 2013
.
21st International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics
.
Επιμέλεια:Marina Mattheoudakis, Katerina Nicolaidis
.
Thessaloniki - Greece
.
Thessaloniki
.
Department of Theoretical and Applied Linguistics
.
τόμ.21 σ.527-547
.
(2014)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Efstathiadi Kalliopi
(2014)
.
Does the early introduction of English as an L2 boost children's cognitive skills? The case of the 3rd experimental school in Evosmos, Thessaloniki
.
Πρακτικά 7ου Συνεδρίου Μεταπτυχιακών και Υποψηφίων Διδακτόρων
.
7ο Συνέδριο Μεταπτυχιακών και Υποψηφίων Διδακτόρων
.
ΕΚΠΑ - Ελλάδα
.
τόμ.Α σ.121-129
.
Μελέτη - Τεχνική Αναφορά
Efstathiadi Kalliopi
(2014)
.
The role of Foreign Language Aptitude and the Executive Functions of Working Memory and Inhibition in FL vocabulary acquisition by young Greek learners of English
.
(2011)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Efstathiadi Kalliopi
(2011)
.
Epistemic modality markers in L1 and L2 discourse of Modern Greek: a corpus-based study
.
Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα
.
31η Συνάντηση Τοµέας Γλωσσολογίας Α.Π.Θ
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Published Version
.
σ.138-156
.
(2010)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Efstathiadi Kalliopi
(2010)
.
The use of epistemic markers as a means of hedging and boosting in the discourse of L1 and L2 speakers of Modern Greek: A corpus-based study in informal letter-writing
.
Themes in Science and Technology Education: Special issue on ICT in Language Learning. Computer-aided language analysis, teaching and learning: Approaches, perspectives, and applications
.
Επιμέλεια:G. R. S. Weir, S. Ishikawa, & A. Jimoyiannis
.
τόμ.3 τευχ.1-2 σ.181-206
.
Άρθρο σε Περιοδικό
Ευσταθιάδη Καλλιόπη
.
Δείκτες Επιστημικής Τροπικότητας στο γραπτό λόγο αλλόγλωσσων που μαθαίνουν την Νέα Ελληνική ως Ξένη Γλώσσα: μία έρευνα βασισμένη σε σώματα κειμένων
.
Published Version
.
Ενημερώθηκε: 2020-02-07