Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είσοδος
Αρχή
Το ΑΠΘ
Πολιτική Ποιότητας
Πιστοποίηση
Διασφάλιση Ποιότητας
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Είστε εδώ
Αρχή
»
Αναφορά Βιογραφικών
Βιογραφικό Σημείωμα
Ανάπτυξη
|
Σύμπτυξη
Μαρία Μπιρμπίλη
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Προσωπικά Στοιχεία
2310991273
mmpirmpi@nured.auth.gr
Scopus ID
15049158800
Google Scholar ID
a9N_hMQAAAAJ
https://orcid.org/0000-0002-5233-4761
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική στην Προσχολική Εκπαίδευση
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών και επιστήμη της εκπαίδευσης
Κατάρτιση εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής
Εκπαίδευση
Προπτυχιακές Σπουδές
1984
Πτυχίο
Σχολή Βρεφονηπιοκομίας
Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
Ελλάδα
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1991
MA - Master of Arts
Department of Early Childhood Education
Boston College
ΗΠΑ
Early Childhood Specialist Option
1995
MSc - Master of Science
Department of Educational Studies
University of Oxford
Μεγάλη Βρετανία
Educational Research Methodology
Διδακτορικό Δίπλωμα
2000
DPhil
Department of Educational Studies
University of Oxford
Μεγάλη Βρετανία
HIgher Education
Διδακτικό Έργο
Μαθήματα Χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2023–24
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΠ.2.046
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΥΒ.1.016
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
ΠΜΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΣΕ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΥΕΙΔ07
ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
ΥΕΙΔ08
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Επίβλεψη Εργασιών
Εργασίες Φοιτητών εντός ΑΠΘ
Σε εξέλιξη
Διδακτορικό
Μαζικά ανοιχτά διαδικτυακά προγράμματα στην επαγγελματική ανάπτυξη: Προσδοκίες και ανάγκες εκπαιδευτικών στον Ελληνικό χώρο
2022–2023
Προπτυχιακό
Το ριψοκίνδυνο παιχνίδι στο ελληνικό νηπιαγωγείο: αντιλήψεις εκπαιδευτικών
2021–2022
Μεταπτυχιακό
Σχολικοί Σύμβουλοι και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου. Μια μελέτη για τον ρόλο τους στην ελληνική πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικός ως ηγέτης: Προοπτικές και προκλήσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Οι συμμετοχικές προσεγγίσεις σε προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από τη θεωρία στην πράξη: Αντιλήψεις και εμπειρίες των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ο ρόλος της αυτό-κατευθυνόμενης μάθησης στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Προπτυχιακό
Η θέση του διαλόγου στο ελληνικό μουσείο
Η διαχείριση και αξιοποίηση των γνωστικών λαθών των μικρών παιδιών από τους νηπιαγωγούς ως εργαλεία για τη μάθηση
Η θέση του παιχνιδιού στην ελληνική προσχολική εκπαίδευση κατά τη διάρκεια του COVID-19
Τα ενδιαφέροντα των εκπαιδευτικών στην προσχολική εκπαίδευση
2020–2021
Μεταπτυχιακό
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης στο ελληνικό πλαίσιο: Αντιλήψεις, αντιρρήσεις και προτάσεις
Προπτυχιακό
ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ - ΜΑΘΗΤΗ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ: ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ
ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΗ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ Η ΟΠΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
2018–2019
Προπτυχιακό
Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 12 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΔΕΠΠΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
2017–2018
Μεταπτυχιακό
ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Προπτυχιακό
ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ: ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
2016–2017
Προπτυχιακό
ΑΝΟΙΧΤΑ ΥΛΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΜΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Ο ΤΡΟΠΟΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
2015–2016
Προπτυχιακό
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ
ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΑΥΤΑ
ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
2014–2015
Προπτυχιακό
ΟΙ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΗΡΩΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.
2012–2013
Προπτυχιακό
ΟΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
2010–2011
Προπτυχιακό
Η ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΜΕΛΕΤΗ ΤΡΙΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ
Μεταπτυχιακό
"Συγκριτική προσέγγιση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, μεταξύ των χωρών Αγγλίας και Ελλάδας, όπως παρουσιάζεται στο Εθνικό Αναλυτικό τους Πρόγραμμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης"
2009–2010
Προπτυχιακό
Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥΣ
2008–2009
Μεταπτυχιακό
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: Σχεδιασμός δανειστικού υλικού για τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου βασισμένου στη Συλλογή Κωστάκη του ΚΜΣΤ στη Θεσσαλονίκη, σε σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των Εικαστικών στο Δημοτικό σχολείο
Διοικητικό Έργο
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
2
2018
2020
Συντονισμός, Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης
4
2016
2020
Μέλος, Επιτροπή αξιολόγησης προγράμματος σπουδών ΤΕΠΑΕ
3
2012
2021
Συντονισμός, Erasmus Mundus
1
2002
2019
Μέλος, Επιτροπή Πρακτικής Ασκησης
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
4
2012
2021
Μέλος, Επιστημονική Επιτροπή Παιδικού Κέντρου ΑΠΘ
3
2011
2013
Head, Εποπτικό Συμβούλιο Πειραματικών Νηπιαγωγείων ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ
2
2005
2007
Μέλος, Επιστημονική Επιτροπή Παιδικού Κέντρου ΑΠΘ
5
2003
2012
Head, Επόπτρια Πειραματικών Νηπιαγωγείων ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ
1
2003
2004
Μέλος, Επιτροπή Παιδείας για θέματα εκσυγχρονισμού και οργάνωσης του Α.Π.Θ
Άλλο
#
Από
Έως
Θέση Περιγραφή
1
2011
2012
Πρόεδρος, Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο Πρότυπων-Πειραματικών Νηπιαγωγείων
Ερευνητικά Έργα
Συντονισμός
2023–2023
Βελτιώνοντας την ικανότητα των μικρών παιδιών να διατυπώνουν ερωτήσεις
2022–2024
Αξιοποίηση και διάχυση ερευνητικών αποτελεσμάτων στον κλάδο των Επιστημών της Αγωγής
2022–2022
Αναγόρευση της συγγραφέως Σοφίας Ζαραμπούκα σε Επίτημη Διδάκτορα του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΑΠΘ
2018–2024
Διαχείριση του 10% των εσόδων ΠΜΣ με τέλη φοίτησης του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
2018–2024
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Τεχνολογίες Μάθησης- Επιστήμες της Αγωγής"
2018–2018
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β' επιπέδου Τ.Π.Ε.) ΣΙΚΑ3_ΣΕΠΟ3879
2015–2020
Μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής - Τεχνολογίες Μάθησης
2015–2020
Μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής - Τεχνολογίες Μάθησης
2015–2020
Μεταπτυχιακές Σπουδές στις "Επιστήμες της Αγωγής"
2015–2022
Μεταπτυχιακές Σπουδές στις "Επιστήμες της Αγωγής"
2014–2015
ΔΡΑΣΗ Γ: Ενίσχυση Ερευνητικής Δραστηριότητας Ανθρωπιστικών Επιστημών: Αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις για την πρακτική άσκηση των μελλοντικών εκπαιδευτικών: ο εκπαιδευτικός της τάξης ώς επόπτης και καθοδηγητής
Συμμετοχή
2022–2027
"Επιστήμες της Αγωγής: Έρευνα και Πράξη σε μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα μάθησης"
2021–2024
Ευκαιρίες για την ανάδειξη της φωνής των παιδιών, την αλληλεπίδραση και τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων στην εκπαίδευση
2019–2019
Παιδική animation ψυχαγωγία και άθληση
2019–2020
Αμοιβες Μελών ΔΕΠ- Παροχή Υπηρεσιών Αξιολόγησης της ΕΥΔ ΕΠ ΑΝΑΔ-ΕΔΒΜ
2016–2016
Σχεδιασμός εκπαίδευτικού προγράμματος για τους μαθητές και τις μαθήτριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ΟΛΘ ΑΕ
2010–2011
Αμοιβές μελών ΔΕΠ - ΥΠΕΠΘ - ΕΥΔ Επιχειρησικού Προγράμματος Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση
2010–2023
Αμοιβές μελών ΔΕΠ - ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΥΠΠΘ)
2009–2018
Εκπαίδευση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια και εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες
2008–2010
Ενίσχυση Μεταπτυχιακής Έρευνας στη Μουσειολογία
2003–2008
Αναμόρφωση Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
2003–2005
Αυτεπιστασία - Εξομοίωση εκπαιδευτικών Α' θμιας εκπαίδευσης στην περιοχή ευθύνης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ
2001–2004
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
1998–2023
Πληρωμή μελών ΔΕΠ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ)
1997–2009
Πληρωμή μελών ΔΕΠ (ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ)
Σύνδεση με την Κοινωνία
Συνεργασίες με κοινωνικούς, πολιτιστικούς και παραγωγικούς φορείς
2010
–2011
Πρόγραμμα "Διάλογος"
.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης & Ιδρύμα "Σταύρος Νιάρχος"
.
2011
.
After school education
.
Cool Kids Learn Inc., Miami, USA
.
Προβολή Έργου
Αναφορές στα ΜΜΕ
2008-03-28
Η αυτοαξιολόγηση ξεκινά από την προσχολική ηλικία
.
Εφημερίδα "Το Βήμα"
.
2008-03-27
Μαθητές σαϊνια με...αυτοαξιολόγηση
.
Εφημερίδα "Ελευθεροτυπία"
.
Βιβλιοκρισίες Δημοσιεύσεων ‘Μαρία Μπιρμπίλη’
Διεθνή Περιοδικά
2018
.
Παπαδοπούλου, Κ.
Fleer, M. (2018). (Επιμ. Μ. Μπιρμπίλη) Το παιχνίδι στην προσχολική ηλικία. Από τις προσωπικές εμπειρίες στις σύγχρονες θεωρίες
.
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης
.
4
.
204-207
.
Δημοσιεύσεις
(2022)
Άρθρο σε Περιοδικό
Birbili Maria
(2022)
.
Sharing pedagogical documentation with others: exploring issues of addressivity and voice
.
European Early Childhood Education Research Journal
.
(2021)
Άρθρο σε Περιοδικό
Birbili Maria
,
Hedges Helen
(2021)
.
Studying curriculum as culture: early childhood policy documents in Greece and New Zealand
.
International Journal of Early Years Education
.
σ.1-16
.
(2020)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
,
Κακανά Δόμνα
(2020)
.
Προκλήσεις στον Εντοπισμό Κρίσιμων Συμβάντων στην Πρακτική Άσκηση των Φοιτητών
.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων-Εκπαίδευση εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τµήµατα, 30 χρόνια µετά: Αντιµετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις
.
Επιμέλεια:Γουργιώτου, Ε., Κακανά, Δ-Μ., Μπιρμπίλη, Μ., Χατζοπούλου, Κ. Α
.
Βόλος - Ελλάδα
.
Βόλος
.
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας
.
σ.73-86
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Γουργιώτου Ευθυμία (επιμ.)
,
Κακανά Δόμνα (επιμ.)
,
Μπιρμπίλη Μαρία (επιμ.)
,
Χατζοπούλου Κατιφένεια-Αγγελική (επιμ.)
(2020)
.
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις: ΠΡΑΚΤΙΚΑ 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων
.
Βόλος
.
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας
.
(2019)
Άρθρο σε Περιοδικό
Birbili Maria
,
Hedges H
(2019)
.
Conceptualising and researching interest/s as a learning phenomenon
.
Learning, Culture and Social Interaction
.
τόμ. 23 100324
.
Birbili Maria
,
Hedges H
(2019)
.
Conceptualising and researching interest/s as a learning phenomenon
.
Learning, Culture and Social Interaction
.
τόμ.23
.
Birbili Maria
,
Myrovali Alexandra
(2019)
.
Early childhood teachers’ relationship with the official curriculum: the mediating role of professional and policy contexts
.
Education Inquiry
.
Birbili Maria
(2019)
.
Children’s interests in the early years classroom: Views, practices and challenges
.
Learning, Culture and Social Interaction
.
τόμ.23
.
Kalogiannidou A
,
Tsitouridou Melpomeni
,
Birbili Maria
(2019)
.
Building an online teachers' community of practice
.
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair
.
τόμ.6 αρ.1 σ.396-401
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Birbili Maria
,
Ρoufidou Ι
(2019)
.
Parent involvement in Greek early childhood education and care: the need for new policies and practices
.
Teachers’ and Families’ Perspectives in Early Childhood Education: Early Childhood Education in the 21st Century, Volume II
.
Birbili Maria
,
Tsitouridou Melpomeni
(2019)
.
Early childhood teacher education in Greece: challenges and opportunities in a centralized education system
.
Early Childhood Education in the 21st Century, Volume III
.
(2018)
Άρθρο σε Περιοδικό
Gregoriadis Athanasios
,
Papandreou Maria
,
Birbili Maria
(2018)
.
Continuing professional development in the Greek early childhood education system
.
Early Years: Journal of International Research & Development
.
τόμ. 38 αρ. 3 σ. 271-285
.
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπαοικονόμου Αντώνιος
(2018)
.
Αυτοπροσδιορισμός των φοιτητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: σπουδές και μετέπειτα εργασία
.
Επιστημονική Επετηρίδα
.
Παπαοικονόμου Αντώνιος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
(2018)
.
Ο βαθμός πολιτικής ωριμότητας των εφήβων μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως απόρροια της πολιτικοποίησης τους: εμπειρική προσέγγιση σε σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας
.
Ερκύνα
.
τόμ.14 σ.48-62
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Birbili Maria
,
Christodoulou Ifigenia
(2018)
.
Early Childhood Education and Care in Greece: Looking back and moving forward
.
International Perspectives on Early Childhood Education and Care Early Childhood Education in the 21st Century Vol
.
Επιμέλεια: Susanne Garvis, Sivanes Phillipson, Heidi Harju-Luukkainen
.
τόμ.I
.
Βιβλιοκρισία
Μπιρμπίλη Μαρία
(2018)
.
Βιβλιοπαρουσίαση: Mclachlan, Fleer and Edwards, 2017
.
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Ηρακλειώτη Ε
,
Παντίδος Παναγιώτης
,
Μπιρμπίλη Μαρία
(2018)
.
Το ανθρώπινο σώμα ως μέσο μεταφοράς της γνώσης: εφαρμογή για το φαινόμενο της σκιάς σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
.
10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Γεφυρώνοντας το Χάσμα μεταξύ Φυσικών Επιστημών, Κοινωνίας και Εκπαιδευτικής Πράξης
.
Ρέθυμνο, Κρήτη-Ελλάδα
.
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
(2018)
.
Δημιουργία ανοιχτών χώρων παιχνιδιού και μάθησης στο αστικό περιβάλλον: Η περίπτωση του ‘pop up adventure play’
.
Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης’
.
Θεσσαλονίκη
.
Νάτσιου Γ
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Τσιτουρίδου Μελπομένη
(2018)
.
Η εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες μέσα από την εμπειρία και τις αντιλήψεις φοιτητών/τριών
.
Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση. Προκλήσεις και Προοπτικές
.
(επιμ.) Καλογιαννάκης, Μ
.
Κρήτη
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Κακανά Δόμνα
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
(2018)
.
Προκλήσεις στον εντοπισμό κρίσιμων περιστατικών
.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων «Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών & Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις»
.
Βόλος - Ελλάδα
.
Μετάφραση - Επιμέλεια Μετάφρασης
Fleer M
,
Μπιρμπίλη Μαρία (επιμ.)
(2018)
.
Το παιχνίδι στην προσχολική ηλικία. Από τις προσωπικές εμπειρίες στις σύγχρονες θεωρίες
.
(2017)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papandreou Maria
,
Birbili Maria
(2017)
.
Not just a recreational activity: Giving artmaking the place it deserves in early childhood classrooms
.
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair
.
τόμ.4 αρ.1 σ.94-106
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Birbili Maria
(2017)
.
Supporting young children to ask productive questions
.
Early Childhood Australia Inc
.
(2016)
Άρθρο σε Περιοδικό
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπαοικονόμου Αντώνιος
(2016)
.
H επίδραση του βαθμού επαγγελματικής ανάπτυξης στις διδακτικές πρακτικές των διδασκόντων αγγλικής γλώσσας: εμπειρική προσέγγιση
.
Επετηρίδα Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
.
τόμ.9 αρ.2 σ.45-77
.
Μπιρμπίλη Μαρία
(2016)
.
Εκπαιδευτικοί και σύγχρονο παιχνίδι: Η περίπτωση των παιχνιδιών της μαζικής κουλτούρας
.
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες της αγωγής και της εκπαίδευσης
.
τόμ.2 σ.35-51
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
(2016)
.
Οι Συνεντεύξεις Εκπαιδευτικού-Γονέων
.
Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται
.
Επιμέλεια:Αυγητίδου Σοφία, Τζεκάκη Μαριάννα, Τσάφος Βασίλης
.
Αθήνα
.
Gutenbert
.
τόμ.2 σ.205-221
.
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
(2016)
.
Η Συνέντευξη ως Εργαλείο Γνωριμίας με τα Παιδιά
.
Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται
.
Επιμέλεια:Αυγητίδου Σοφία, Τζεκάκη Μαριάννα, Τσάφος Βασίλης
.
Αθήνα
.
Gutenbert
.
τόμ.2 σ.174-204
.
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
(2016)
.
Βάζεις το σημαδάκι με το ποντίκι στο angry birds και με το ποντίκι το πας πίσω και μετά το εκτοξεύεις: Ενθαρρύνοντας το γραμματισμό με τα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών
.
Μνήμη Σωφρόνη Χατζησαββίδη: Γλωσσολογικές & Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις
.
Επιμέλεια:Χοντολίδου Ε., Τσοκαλίδου Ρ., Τεντολούρης Φ., Κυρίδης Α., Βακαλόπουλος Κ
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
σ.588-609
.
(2015)
Άρθρο σε Περιοδικό
Birbili Maria
,
Kontopoulou-Kokkinaki Melanthia
(2015)
.
Financial Education for Preschoolers: Preparing Young Children for the 21st Century
.
Childhood Education
.
τόμ.91 αρ.1 σ.46-53
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Παπανδρέου Μαρία
,
Σοφιανοπούλου Ιωάννα
,
Καλογιαννίδου Αναστασία
,
Μπιρμπίλη Μαρία
(2015)
.
‘Το τεντώνω και βλέπω πόσο ψηλός είμαι!’ παιδιά νηπιαγωγείου αναπαριστούν γραφικά τις ιδέες τους για το ‘μέτρο’ και τη χρήση του
.
Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου συνέδριου της ΕΝΕΔΙΜ: Μαθηματικά ΜΕ διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις
.
Επιμέλεια:Δεσλη Δ., Παπαδόπουλος Ι., Τζεκάκη, Μ
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
ΕΝΕΔΙΜ
.
σ.570-579
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Gregoriadis Athanasios
,
Birbili Maria
,
Papandreou Maria
(2015)
.
Continuing Professional Development in Time of Crisis: Greek Early Childhood Educators' Perspectives
.
ISNITE 2015-New Issues on Teacher Education
.
Volos - Greece
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Μπιρμπίλη Μαρία
(2015)
.
Προς μια Παιδαγωγική του Διαλόγου: Η σημασία και ο ρόλος των ερωτήσεων στην προσχολική εκπαίδευση
.
Θεσαλονίκη
.
Εκδόσεις Σοφία
.
(2014)
Άρθρο σε Περιοδικό
Κοντοπούλου-Κοκκινάκη Μελανθία
,
Βελλοπούλου Αγγελική
,
Καμπεζά Μαρία
,
Παναγιώτου Β
,
Ψυχίδου Π
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
(2014)
.
Προσεγγίσεις της προσωπικής - κοινωνικής ανάπτυξης στο πλαίσιο του νέου προγράμματος σπουδών προσχολικής αγωγής
.
Ο.Μ.Ε.P. Ερευνώντας τον Κόσμο του Παιδιού
.
τόμ.13 σ.200-210
.
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2014)
.
Οι ατομικές συνεντεύξεις ως μέσο γνωριμίας με τα παιδιά: Εμπειρίες αρχάριων φοιτητών
.
Έρευνα στην Εκπαίδευση
.
αρ.1 σ.32-53
.
(2013)
Άρθρο σε Περιοδικό
Birbili Maria
(2013)
.
Developing young children's thinking skills in Greek early childhood classrooms: curriculum and practice
.
Early Child Development and Care
.
τόμ.183 αρ.8 σ.1101-1114
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Παπανδρέου Μαρία
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
(2013)
.
Υποψήφιοι εκπαιδευτικοί αξιολογούν την εφαρμογή διαδικασιών ανίχνευσης στο πλαίσιο της Πρακτικής τους Άσκησης
.
Η πρακτική άσκηση στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: θεωρία, πράξη, έρευνα
.
Επιμέλεια:Σ. Αυγητίδου & Α. Ανδρούσου
.
Aθήνα
.
σ. 39-68
.
(2012)
Άρθρο σε Περιοδικό
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2012)
.
Ο Ρόλος του αποσπασμένου εκπαιδευτικού στην πρακτική άσκηση των παιδαγωγικών τμημάτων
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
τόμ.54 σ.169-179
.
(2011)
Άρθρο σε Περιοδικό
Georgopoulos Alexandros
,
Birbili Maria
,
Dimitriou Anastasia
(2011)
.
Environmental Education (EE) and experiential education: a promising “marriage” for Greek pre-school teachers
.
Creative Education
.
τόμ.2 αρ.2 σ.114-120
.
Georgopoulos Alexandros
,
Birbili Maria
,
Dimitriou Anastasia
(2011)
.
Environmental Education (EE) and experiential education: a promising “marriage” for Greek pre-school teachers
.
Creative Education
.
τόμ.2 αρ.2
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Birbili M
(2011)
.
Parent workshops from the point of view of parents
.
Πρακτικά 13ου Διεθνές Συνεδρίου (ΧΙΙΙ Congresso Internazionale) της ΑΙFREF (Assosiation Internazionale de Formation et de Recherche en Education Familiale) "Educazione Familiar e Servizi per l' Infanzia"
.
Firenze
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Παπανδρέου Μαρία
,
Τζεκάκη Μαριάννα
,
Μπιρμπίλη Μαρία
(2011)
.
Συμπόσιο "Καινοτομίες και αλλαγές στην προσχολική τάξη"
.
Ευρωπαϊκό συνέδριο ΟΜΕΠ
.
Λευκωσία, European University of Cyprus, Κύπρος
.
Without Type
Βελλοπούλου Α
,
Γκλιάου Ν
,
Διδάχου Ε
,
Κοντοπούλου Α
,
Μπιρμπίλη Μ
,
Παπανδρέου Μαρία
(2011)
.
Νέα Προγράμματα Σπουδών: Επιστημονικό πεδίο: Προσχολική - Πρώτη Σχολική Ηλικία
.
Αθήνα
.
Παιδαγωγικό Ινστιτουτο
.
Μπιρμπίλη Μ
,
Κοντοπούλου Μ
,
Χριστοδούλου Ι
(2011)
.
Νέα Πιλοτικά Προγράμματα Σπουδών. Οδηγός εκπαιδευτικού για το πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείοιυ
.
Αθήνα
.
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
.
(2010)
Άρθρο σε Περιοδικό
Birbili M
,
Karagiorgou I
(2010)
.
Helping children and their parents ask better questions: an intervention study
.
Journal of Research in Childhood Education
.
τόμ.24 αρ.1 σ.18-31
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Μπιρμπίλη Μ
,
Καραγιώργου Ι
,
Χριστοδούλου Ι
(2010)
.
Εμπλέκοντας τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας στη μάθηση τους: H σημασία της αυτό-αξιολόγησης
.
Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις στη προσχολική και πρώτη σχολική εκπαίδευση
.
(eds) Γερμανός Δ., Κανατσούλη Μ
.
Θεσσαλονίκη
.
University Studio Press
.
τόμ.09
.
Μπιρμπίλη Μ
(2010)
.
Επικοινωνία, αλληλεπίδραση και μάθηση στην προσχολική τάξη
.
επιμ.
Μουμουλίδου Μ
,
Ρεκαλίδου Γ
.
Μικρές ομάδες στην εκπαίδευση. Παιδαγωγικές, μαθησιακές εμψυχωτικές προσεγγίσεις
.
Αθήνα
.
Τυπωθήτω - Γ. Δαρδανός
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Μπιρμπίλη Μ
(2010)
.
Η σημασία και ο ρόλος της ανατροφοδότησης στην προσχολική εκπαίδευση
.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας
.
Αλεξανδρούπολη
.
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
(2010)
.
Ο θεσμός του αποσπασμένου εκπαιδευτικού στην πρακτική άσκηση των παιδαγωγικών τμημάτων
.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης
.
Αθήνα, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών
.
(2009)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Gregoriadis Athanasios
,
Birbili Maria
(2009)
.
Exploring the role of student-teacher supervisors in Greek higher education: learning from the insiders
.
Current Issues in Preschool Education in Europe, ΟΜΕΡ, European Regional Meeting and Conference
.
Syros, Greece
.
Published Version
.
σ.149-164
.
Παπανδρέου Μαρία
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Μαρτιδου Ραχήλ
(2009)
.
Οι αντιλήψεις των γονέων για το ρόλο του νηπιαγωγείου και τη συμμετοχή τους στην εκπαίδευση των παιδιών τους
.
Proceedings of the OMEP European regional conference 2009. “Current issues in preschool education in Europe: Shaping the future"
.
M. Paramythiotou and C. Angelaki (Eds)
.
Ελλάδα - Σύρος
.
σ. 437-452
.
(2008)
Άρθρο σε Περιοδικό
Γεωργόπουλος Αλέξανδρος
,
Δημητρίου Αναστασία
,
Μπιρμπίλη Μαρία
(2008)
.
Παράμετροι των Προσωπικών Θεωριών των Νηπιαγωγών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
.
Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση
.
τόμ.1 αρ.1 σ.59 - 78
.
Γεωργόπουλος Αλέξανδρος
,
Δημητρίου Αναστασία
,
Μπιρμπίλη Μαρία
(2008)
.
Παράμετροι των Προσωπικών Θεωριών των Νηπιαγωγών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
.
Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση
.
τόμ.1 αρ.1 σ.59-78
.
Δημητρίου Αναστασία
,
Γεωργόπουλος Αλέξανδρος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
(2008)
.
Απόψεις και πρακτικές νηπιαγωγών για την εφαρμογή της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
.
Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση
.
τόμ.1 αρ.2 σ.199 - 218
.
Δημητρίου Αναστασία
,
Γεωργόπουλος Αλέξανδρος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
(2008)
.
Απόψεις και πρακτικές νηπιαγωγών για την εφαρμογή της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
.
Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση
.
τόμ.1 αρ.2 σ.199-218
.
Άρθρο σε Περιοδικό
Birbili Maria
,
Hedges H
.
Studying curriculum as culture: Early childhood policy documents in Greece and New Zealand
.
International Journal of Early Years Education
.
Ενημερώθηκε: 2023-10-04