Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είσοδος
Αρχή
Το ΑΠΘ
Πολιτική Ποιότητας
Πιστοποίηση
Διασφάλιση Ποιότητας
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Είστε εδώ
Αρχή
»
Αναφορά Βιογραφικών
Βιογραφικό Σημείωμα
Ανάπτυξη
|
Σύμπτυξη
Μαρία Παπανδρέου
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Προσωπικά Στοιχεία
2310995096
mpapan@nured.auth.gr
https://www.nured.auth.gr/dp7nured/?q=el/userprofile/90
Scopus ID
57188783097
Google Scholar ID
https://scholar.google.gr/citations?hl=el&user=WF6YgH0AAAAJ&view_op=list_works&gmla=AJsN-F5o7iJIhsdQia7jRdP9k0rJAbVWWVpjQOWKjgmw15wUwrCCr7V16GOnkfgfzlO9_Tu_zRP8QDq_nJwAn9Zs-5aEFKIvipv1Wn1O9Lm3hr4X3SV82sA2CFG4rCGf0owrJK8j-trJ
Researcher ID
ABE-1815-2020
https://orcid.org/0000-0003-0353-4182
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Σύγχρονες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις και Προγράμματα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Κατάρτιση εκπαιδευτικών και επιστήμη της εκπαίδευσης
Επιστήμη της εκπαίδευσης
Κατάρτιση εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής
Εκπαίδευση
Προπτυχιακές Σπουδές
1991
Παιδαγωγικής
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Πατρών
Ελλάδα
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1994
Μεταπτυχιακό δίπλωμα (DEA)
U.F.R de Psychologie et Sciences de l’Education
Université de Provence (Aix-Marseille I
Γαλλία
Systèmes d’apprentissage, systèmes d’évaluation
Διδακτορικό Δίπλωμα
2002
Διδακτορικό Δίπλωμα
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΕΑΠΗ)
Πατρών
Ελλάδα
Επιστήμες της Αγωγής
Διδακτικό Έργο
Μαθήματα Χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2022–23
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ε.1.224
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Ε.1.228
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΠ.2.044
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑI ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΥΒ.1.014
ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΠΜΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΣΕ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΥΕΙΔ06
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ
Μαθήματα Εαρινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2022–23
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΡ.3.061
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Ι
ΥΒ.1.014
ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΠΜΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΣΕ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ
Υ04
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
ΥΕΙΔ06
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ
Επίβλεψη Εργασιών
Εργασίες Φοιτητών εντός ΑΠΘ
Σε εξέλιξη
Μεταδιδακτορικό
Διερευνώντας το κατασκευαστικό παιχνίδι στο Νηπιαγωγείο: Αλληλεπιδράσεις και ευκαιρίες μάθησης με ανοιχτά υλικά
Μεταπτυχιακό
Η συμμετοχική προσέγγιση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου: Κριτική θεώρηση του ΠΣ "Νέο σχολείο"
Η συμμετοχή νέων 18-30 ετών σε εθελοντικά ευρωπαϊκά προγράμματα. Διερευνώντας τις εμπειρίες και τις αντιλήψεις τους υπό το πρίσμα των Κοινοτήτων Πρακτικής
Διδακτορικό
Η συγκρότηση της έννοιας της μάθησης από παιδιά προσχολικής ηλικίας.
2022–2023
Προπτυχιακό
Η σχεδιαστική δραστηριότητα ως εργαλείο μάθησης στην προσχολική εκπαίδευση: Απόψεις και πρακτικές νηπιαγωγών.
2021–2022
Μεταπτυχιακό
Διερευνώντας τον ρόλο των σχολικών ηγετών σε περίοδο κρίσης
Επαγγελματική ανάπτυξη και ευημερία νηπιαγωγών: Ο ρόλος των διαπροσωπικών και συνεργατικών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων
Σχολική ηγεσία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Απόψεις και ανάγκες εκπαιδευτικών
2020–2021
Μεταπτυχιακό
Προκλήσεις και προοπτικές για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών Α/θμιας εκπαίδευσης την εποχή του Covid-19
Προπτυχιακό
Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
2019–2020
Προπτυχιακό
ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥΣ: ΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
2018–2019
Προπτυχιακό
ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΤΑΞΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Η ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
2017–2018
Μεταπτυχιακό
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥΣ
Προπτυχιακό
ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
2016–2017
Προπτυχιακό
ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
"Ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΜΟΥ ΗΡΩΑΣ": ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΗΡΩΑ
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΤΟΥΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΚΕΨΗ
2015–2016
Προπτυχιακό
ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΟΤΑΝ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΣΚΕΨΕΩΝ ΜΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
2013–2014
Προπτυχιακό
ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΣΚΙΑΣ ΜΕΣΩ ΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ
2011–2012
Προπτυχιακό
ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥΣ; ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
2010–2011
Προπτυχιακό
Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΣΥΜΒΟΛΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ:ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ
Διπλωματικές Εργασίες εκτός ΑΠΘ
Postgraduate Level
2009–2010
ΒΕΡΓΙΩΤΗ ΜΑΡΙΑ
.
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΘΝΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
.
ΣΟΦΙΑ ΧΑΪΤΑ
.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ‘ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ’ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΟΠΤΙΚΟΥ ΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΈΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΕ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
.
Διοικητικό Έργο
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
8
2020
2021
Head, Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης
13
2020
2021
Μέλος, Ειδική Δια-τμηματική Επιτροπή (Ε.Δ.Ε.) του Δια-ιδρυματικού – Δια-τμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική των Μαθηματικών»
14
2020
2021
Head, Διευθύντρια Τομέας Παιδαγωγικής
7
2017
2018
Μέλος, Επιτροπή Βιβλιοθήκης της Παιδαγωγικής Σχολής
11
2016
2018
Μέλος, Ειδική Δια-τμηματική Επιτροπή (Ε.Δ.Ε.) του Δια-τμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση».
12
2015
2018
Μέλος, Ειδική Δια-τμηματική Επιτροπή (Ε.Δ.Ε.) του Δια-ιδρυματικού – Δια-τμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική των Μαθηματικών»
1
2011
2021
Head, ECTS coordinator για την πρακτική άσκηση
2
2011
2018
Μέλος, Σύμβουλος σπουδών
10
2011
2013
Μέλος, Ειδική Δια-τμηματική Επιτροπή (Ε.Δ.Ε.) του Δια-τμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση».
3
2010
2011
Μέλος, Εκπρόσωπος του Τ.Ε.Π.Α.Ε. στη σύγκλητο του ΑΠΘ
4
2010
2011
Μέλος, Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών του Τ.Ε.Π.Α.Ε
9
2009
2021
Μέλος, Επιτροπής κατατακτηρίων εξετάσεων πτυχιούχων άλλων σχολών στο ΤΕΠΑΕ
5
2008
2020
Μέλος, Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης
6
2007
2009
Μέλος, Επιστημονική Επιτροπή του Παιδικού Κέντρου του Α.Π.Θ.
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
2
2017
2021
Μέλος, Επιτροπή Βιβλιοθήκης Παιδαγωγικής Σχολής
1
2009
2021
Μέλος, Επιστημονική Επιτροπή του Παιδικού Κέντρου του Α.Π.Θ.
Ερευνητικά Έργα
Συντονισμός
2022–2027
"Επιστήμες της Αγωγής: Έρευνα και Πράξη σε μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα μάθησης"
2014–2015
ΔΡΑΣΗ Γ: Ενίσχυση Ερευνητικής Δραστηριότητας Ανθρωπιστικών Επιστημών: Η ανάπτυξη της σκλεψης και της επικοινωνιακής ικανότητας στα πλαίσια της μαθηματικής εκπαίδευσης στο νηπιαγωγείο: Ερευνώντας τη σχεδιαστική δραστηριότητα των παιδιών καθώς επιλύουν αυθεντικά μαθηματικά προβλήματα
Συμμετοχή
2018–2023
Διαχείριση του 10% των εσόδων ΠΜΣ με τέλη φοίτησης του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
2016–2016
Σχεδιασμός εκπαίδευτικού προγράμματος για τους μαθητές και τις μαθήτριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ΟΛΘ ΑΕ
2010–2012
Πληρωμή μελών ΔΕΠ (ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ)
2010–2023
Αμοιβές μελών ΔΕΠ - ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΥΠΠΘ)
2002–2023
Αμοιβές μελών ΔΕΠ (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
Εκτός ΕΛΚΕ ΑΠΘ
Συμμετοχή
2010-2011
ΔΔΙΑΛΟΓΟΣ
2010-2012
«ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Νέο πρόγραμμα σπουδών»
Σύνδεση με την Κοινωνία
Συνεργασίες με κοινωνικούς, πολιτιστικούς και παραγωγικούς φορείς
2010
–2011
"Διάλογος" – Επικοινωνία σχολείου και δίγλωσσων οικογενειών»
.
περιοδικό "Πολύδρομο" & Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος
.
2011
.
Δημοσιεύσεις
(2022)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papandreou Maria
,
DragouniElpiniki K.
.
(2022)
.
He will see my drawing and we will play blindman’s bluff together: Overcoming communication barriers in a multicultural kindergarten classroom
.
Journal of Early Childhood Education Research
.
τόμ.11 αρ.1 σ.272–296
(2020)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papandreou Maria
,
Konstantinidou Zoi
.
(2020)
.
‘We make stories one meter long’: Children’s participation and meaningful mathematical learning in ECE
.
Review of Science, Mathematics and ICT Education
.
τόμ.14 αρ.2 σ.43-64
Papandreou Maria
,
Konstantinidou Zoi
.
(2020)
.
‘We make stories one meter long’: Children’s participation and meaningful mathematical learning in ECE.
.
Review of Science, Mathematics and ICT Education
.
τόμ.14 αρ.2
Papandreou Maria
,
Tsiouli Maria
.
(2020)
.
Noticing and Understanding Children’s Everyday Mathematics during Play in Early Childhood Classrooms
.
International Journal of Early Years Education
Papandreou Maria
,
Yiallouros Stefanos
.
(2020)
.
Highlighting the features of whole-class interactions in a participatory early childhood environment
.
Early Child Development and Care
.
τόμ.190 αρ.4 σ.461-477
Παπανδρέου Μαρία
.
(2020)
.
Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική στην προσχολική εκπαίδευση: Προκλήσεις και προοπτικές
.
Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης
.
τόμ.6 σ.78-96
Φουστέρη Aθηνά
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2020)
.
‘…Πο πατρόλ, πιτζαμοήρωες και αυτοκινητάκια, τίποτα άλλο’: Προσεγγίζοντας τις απόψεις των παιδιών για τα παιχνίδια τους
.
Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού
.
τόμ.17 σ.34-49
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
,
Κακανά Δόμνα
.
(2020)
.
Προκλήσεις στον Εντοπισμό Κρίσιμων Συμβάντων στην Πρακτική Άσκηση των Φοιτητών
.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων-Εκπαίδευση εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τµήµατα, 30 χρόνια µετά: Αντιµετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις
.
Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων «Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις».
.
Επιμέλεια:Γουργιώτου, Ε., Κακανά, Δ-Μ., Μπιρμπίλη, Μ., Χατζοπούλου, Κ. Α.
.
Βόλος - Ελλάδα
.
Βόλος
.
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας
.
σ.73-86
Παπανδρέου Μαρία
,
Νάτσιου Γ.
.
(2020)
.
Υποψήφιοι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν την/τον ‘ιδανική/ό’ εκπαιδευτικό προσχολικής εκπαίδευσης
.
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις
.
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών και Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις, 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων, 28-30 Σεπτεμβρίου 2018
.
Επιμέλεια:Ε. Γουργιώτου, Δ. Κακανά, Μ. Μπιρμπίλη & Κ.-. Χατζοπούλου
.
Ελλάδα - Βόλος
.
Βόλος
.
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Παπανδρέου Μαρία
,
Καλογιαννίδου Αναστασία
,
Σοφιανοπούλου Ιωάννα
.
(2020)
.
Επιλύοντας προβλήματα με το Bee-Bot και το σχέδιο: Εκπαιδευτικό υλικό για την ανάπτυξη της μαθηματικής και υπολογιστικής σκέψης στο νηπιαγωγείο
Παπανδρέου Μαρία
.
(2020)
.
Συμμετοχική μάθηση στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία: Κατανοώντας τις γλώσσες των παιδιών και ενισχύοντας τη συμμετοχή τους σε διαδικασίες μάθησης και έρευνας
.
Θεσσαλονίκη
.
Εκδόσεις σοφία
(2019)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papandreou Maria
,
Katerina Kalaitzidou
.
(2019)
.
Kindergarten teachers’ beliefs and practices towards elicitation in science teaching
.
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair
.
τόμ.6 αρ.1 σ.99-110
Papandreou Maria
.
(2019)
.
Young children’s representational practices in the context of self-initiated data investigations
.
Early Years: Journal of International Research & Development
Vellopoulou Aggeliki
,
Papandreou Maria
.
(2019)
.
Investigating the teacher’s roles for the integration of science learning and play in the kindergarten
.
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair
.
τόμ.6 αρ.1 σ.186-196
Παπανδρέου Μαρία
.
(2019)
.
Επαναπροσδιορίζοντας τον ρόλο της σχεδιαστικής δραστηριότητας στη μάθηση των μικρών παιδιών:: Ένα συνεργατικό πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης
.
Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης
.
τόμ.5 σ.168-179
Τσακιρπάλογλου Παναγιώτα
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2019)
.
Μου το λέει και ο αδερφός μου ότι κάνω μουτζούρες όταν ζωγραφίζω». Οι ‘μουτζούρες’ αλλιώς: Ένα σχέδιο εργασίας με πολύ μικρά παιδιά
.
Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης
.
τόμ.5 σ.210-226
Τσιούλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2019)
.
Διερευνώντας το αυθόρμητο ‘μαθηματικό παιχνίδι’ των παιδιών στο νηπιαγωγείο
.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών
.
τόμ.12 σ.46-62
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Παπανδρέου Μαρία
.
(2019)
.
Το ‘ελεύθερο’ παιχνίδι ως πλαίσιο διερεύνησης και αξιοποίησης ενδιαφερόντων και αποθεμάτων γνώσεων από την περιοχή των ΦΕ.
.
Ο ρόλος των Φυσικών Επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Παντίδος Παναγιώτης
.
Αθήνα
.
New TechPub Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Βελλοπούλου Αγγελική
,
Παπανδρέου Μαρία
,
Εφη Σταυροθεοδώρου
.
(2019)
.
Στην Αθήνα είδα πρόσφυγες και ήταν λίγο μαύροι: Παιδιά νηπιαγωγείου εκφράζουν τις απόψεις τους για τους «ξένους»
.
Από εδώ και από παντού: Εκπαιδευτικές αλλαγές και παιδαγωγικές πρακτικές για ένα ανοιχτό σχολείο. Πρακτικά 11ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΟΜΕΡ
.
Από εδώ και από παντού: Εκπαιδευτικές αλλαγές και παιδαγωγικές πρακτικές για ένα ανοιχτό σχολείο. 11ο Πανελλήνιο Συνεδρίο ΟΜΕΡ –ΤΕΑΠΗ – ΕΚΠΑ
.
(επιμ.) Ανδρούσου Α., Σφυρόερα Μ., Βελλοπούλου Α., Δέλη Σ., Διδάχου Ε., Κατσικονούρη Ε., Σαΐτη Σ.
.
Ελλάδα - Αθήνα
.
Αθήνα
.
σ.189-199
Παπανδρέου Μαρία
.
(2019)
.
Διερευνώντας τις στρατηγικές επικοινωνίας των παιδιών και τις αντιλήψεις τους σε μία πολυπολιτισμική τάξη νηπιαγωγείου
.
ΕduTopia: Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Προπτυχιακών φοιτητών/τριών Παιδαγωγικών Τμημάτων 2017-2018
.
1ου Πανελλήνιο Συνέδριο Προπτυχιακών φοιτητών/τριών Παιδαγωγικών Τμημάτων 2017-2018
.
Επιμέλεια:Έ. Θεοδωροπούλου, Α.Τσιμπιδάκη
.
Ελλάδα - Ρόδος
.
Ρόδος
.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Παπανδρέου Μαρία
,
Λιόλια Φωτεινή
,
Κακαλιάντη Ελένη
.
(2019)
.
Ενισχύοντας τα παιδιά να ‘φέρουν’ στο Νηπιαγωγείο τα γνωστικά τους αποθέματα: Συμμετοχικές διαδικασίες που επιτρέπουν να ακουστεί η φωνή των παιδιών
.
Από εδώ και από παντού: Εκπαιδευτικές αλλαγές και παιδαγωγικές πρακτικές για ένα ανοιχτό σχολείο. Πρακτικά 11ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΟΜΕΡ
.
Από εδώ και από παντού: Εκπαιδευτικές αλλαγές και παιδαγωγικές πρακτικές για ένα ανοιχτό σχολείο
.
(επιμ.)Ανδρούσου Α., Σφυρόερα Μ., Βελλοπούλου Α., Δέλη Σ., Διδάχου Ε., Κατσικονούρη Ε., Σαΐτη Σ.
.
Ελλάδα - Αθήνα
.
Αθήνα
.
ΤΕΑΠΗ – ΕΚΠΑ
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Papandreou Maria
.
(2019)
.
Exploring young children's emergent semiotic activity during meaningful data investigations:
.
29th EECERA Conference
.
Thessaloniki - Greece
(2018)
Άρθρο σε Περιοδικό
Gregoriadis Athanasios
,
Papandreou Maria
,
Birbili Maria
.
(2018)
.
Continuing professional development in the Greek early childhood education system
.
Early Years: Journal of International Research & Development
.
τόμ. 38 αρ. 3 σ. 271-285
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Κωνσταντινίδου Ζωή
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2018)
.
Η μέτρηση μήκους ως πολιτισμική πρακτική στο Νηπιαγωγείο με την αξιοποίηση κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού
.
Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνέδριου με Διεθνή Συμμετοχή «Εκπαιδευτικό υλικό Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών: Διαφορετικές Χρήσεις, Διασταυρούμενες Πορείες Μάθησης»
.
3 ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή για το Εκπαιδευτικό Υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες
.
Επιμέλεια:Χ. Σκουμπουρδή, Μ. Σκουμιός
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
Ρόδος
.
Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. και Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2018)
.
Δημιουργία ανοιχτών χώρων παιχνιδιού και μάθησης στο αστικό περιβάλλον: Η περίπτωση του ‘pop up adventure play’
.
Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού; Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης’.
.
Θεσσαλονίκη
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Κακανά Δόμνα
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2018)
.
Προκλήσεις στον εντοπισμό κρίσιμων περιστατικών
.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων «Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών & Παιδαγωγικά Τμήματα, 30 χρόνια μετά: Αντιμετωπίζοντας τις νέες προκλήσεις»
.
Βόλος - Ελλάδα
(2017)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papandreou Maria
,
Birbili Maria
.
(2017)
.
Not just a recreational activity: Giving artmaking the place it deserves in early childhood classrooms
.
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair
.
τόμ.4 αρ.1 σ.94-106
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Παπανδρέου Μαρία
.
(2017)
.
Εισαγωγή για την ελληνική έκδοση
.
Αναλυτικά προγράμματα προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας: Σχεδιασμός, αξιολόγηση και εφαρμογή
.
Επιμέλεια:Mclachan, C., Fleer, M. & Edwards, S.
.
Αθήνα
.
Gutenberg
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Papandreou Maria
.
(2017)
.
Early childhood teacher's role in play-based science activities
.
69th OMEP World Assembly and International Conference: “Early Childhood Relationships: The Foundation for a Sustainable Future”
.
Opatija, - Croatia
Μετάφραση - Επιμέλεια Μετάφρασης
McLachlan Claire
,
Marilyn Flee
,
Susan Edwards
,
Παπανδρέου Μαρία (επιμ.)
.
(2017)
.
Αναλυτικά Προγράμματα προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας: Σχεδιασμός, αξιολόγηση και εφαρμογή
.
Αθήνα
(2016)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2016)
.
Οι Συνεντεύξεις Εκπαιδευτικού-Γονέων
.
Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται
.
Επιμέλεια:Αυγητίδου Σοφία, Τζεκάκη Μαριάννα, Τσάφος Βασίλης
.
Αθήνα
.
Gutenbert
.
τόμ.2 σ.205-221
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2016)
.
Η Συνέντευξη ως Εργαλείο Γνωριμίας με τα Παιδιά
.
Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται
.
Επιμέλεια:Αυγητίδου Σοφία, Τζεκάκη Μαριάννα, Τσάφος Βασίλης
.
Αθήνα
.
Gutenbert
.
τόμ.2 σ.174-204
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2016)
.
Βάζεις το σημαδάκι με το ποντίκι στο angry birds και με το ποντίκι το πας πίσω και μετά το εκτοξεύεις: Ενθαρρύνοντας το γραμματισμό με τα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών
.
Μνήμη Σωφρόνη Χατζησαββίδη: Γλωσσολογικές & Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις
.
Επιμέλεια:Χοντολίδου Ε., Τσοκαλίδου Ρ., Τεντολούρης Φ., Κυρίδης Α., Βακαλόπουλος Κ.
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
σ.588-609
(2015)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Παπανδρέου Μαρία
,
Καλογιαννίδου Αναστασία
,
Καραγιώργου Ιωάννα
,
Σοφιανοπούλου Ιωάννα
.
(2015)
.
Μαθηματικός γραμματισμός και συνεργασία σχολείου οικογένειας: Ένα πρόγραμμα εμπλοκής των γονέων στη μάθηση των παιδιών τους
.
Οικογένεια, Σχολείο Τοπικές Κοινωνίες
.
Επιμέλεια:Κυπριανός Π., Pourtois, J. P.
.
ΠΑΤΡΑ
.
OPPORTUNA
.
σ.171-188
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Κανάκη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2015)
.
Πόσο καλά γνωρίζουν οι νηπιαγωγοί τα παιδιά της τάξης τους; Μια διερευνητική μελέτη υπό το πρίσμα της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής.
.
Ας ξαναφανταστούμε το σχολείο: Συλλογή κεφαλαίων βασισμένα στο 1st Διεθνές Συνέδριο … για να ξαναφανταστούμε το σχολείο, 28-29 Ιουνίου 2013, Παν/μιο Μακεδονίας
.
1st Διεθνές Συνέδριο … για να ξαναφανταστούμε το σχολείο, 28-29 Ιουνίου 2013, Παν/μιο Μακεδονίας
.
Επιμέλεια:Montgomery, A. και Καραγιάννη, Δ.
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Παν/μιο Μακεδονίας
.
σ.187-200
Παπανδρέου Μαρία
,
Σοφιανοπούλου Ιωάννα
,
Καλογιαννίδου Αναστασία
,
Μπιρμπίλη Μαρία
.
(2015)
.
‘Το τεντώνω και βλέπω πόσο ψηλός είμαι!’ παιδιά νηπιαγωγείου αναπαριστούν γραφικά τις ιδέες τους για το ‘μέτρο’ και τη χρήση του.
.
Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου συνέδριου της ΕΝΕΔΙΜ: Μαθηματικά ΜΕ διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις
.
6ο Πανελλήνιο συνέδριο της ΕΝΕΔΙΜ: Μαθηματικά ΜΕ διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις
.
Επιμέλεια:Δεσλη Δ., Παπαδόπουλος Ι., Τζεκάκη, Μ.
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
ΕΝΕΔΙΜ
.
σ.570-579
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Gregoriadis Athanasios
,
Birbili Maria
,
Papandreou Maria
.
(2015)
.
Continuing Professional Development in Time of Crisis: Greek Early Childhood Educators' Perspectives.
.
ISNITE 2015-New Issues on Teacher Education
.
Volos - Greece
Μελέτη - Τεχνική Αναφορά
Παπανδρέου Μαρία
.
(2015)
.
Τελική Έκθεση: Η ανάπτυξη της σκέψης και της επικοινωνιακής ικανότητας στα πλαίσια της μαθηματικής εκπαίδευσης στο νηπιαγωγείο: Ερευνώντας τη σχεδιαστική δραστηριότητα των παιδιών καθώς επιλύουν αυθεντικά μαθηματικά προβλήματα
(2014)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papandreou Maria
.
(2014)
.
Communicating and Thinking Through Drawing in Early Childhood Activity in Early Childhood
.
Journal of Research in Childhood Education
.
τόμ.28 αρ.1 σ.85-100
Βελλοπούλου Αγγελική
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2014)
.
«Θέλω να […] φτιάξω τα καλώδια και τα ρεύματα, όμως τα μαθαίνουν στα πανεπιστήμια αυτά […], όταν μεγαλώσω θα πάω στο πανεπιστήμιο.»: Η ενδυνάμωση της προσωπικής ταυτότητας στο νηπιαγωγείο.
.
Ο.Μ.Ε.P. Ερευνώντας τον Κόσμο του Παιδιού
.
τόμ.13 σ.54-62
Κοντοπούλου-Κοκκινάκη Μελανθία
,
Βελλοπούλου Αγγελική
,
Καμπεζά Μαρία
,
Παναγιώτου Β.
,
Ψυχίδου Π.
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2014)
.
Προσεγγίσεις της προσωπικής - κοινωνικής ανάπτυξης στο πλαίσιο του νέου προγράμματος σπουδών προσχολικής αγωγής.
.
Ο.Μ.Ε.P. Ερευνώντας τον Κόσμο του Παιδιού
.
τόμ.13 σ.200-210
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Παπανδρέου Μαρία
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
.
(2014)
.
Οι ατομικές συνεντεύξεις ως μέσο γνωριμίας με τα παιδιά: Εμπειρίες αρχάριων φοιτητών
.
Έρευνα στην Εκπαίδευση
.
αρ.1 σ.32-53
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Παπανδρέου Μαρία
,
Καμπεζά Μαρία
,
Βελλοπούλου Αγγελική
.
(2014)
.
Η ανίχνευση των ιδεών των παιδιών στο νηπιαγωγείο για αντικείμενα που σχετίζονται με το φυσικό κόσμο: τεχνικές και σημαντικές διαδικασίες.
.
Φυσικές Επιστήμες και Περιβάλλον στην Προσχολική εκπαίδευση Τάσεις και Προτάσεις
.
Αθήνα
.
Gutenberg
Παπανδρέου Μαρία
,
Καμπεζά Μ.
,
Βελλοπούλου Α.
.
(2014)
.
Η ανίχνευση των ιδεών των παιδιών στο νηπιαγωγείο για αντικείμενα που σχετίζονται με το φυσικό κόσμο: τεχνικές και σημαντικές διαδικασίες
.
Φυσικές Επιστήμες και Περιβάλλον στην Προσχολική εκπαίδευση Τάσεις και Προτάσεις
.
Επιμέλεια:Π. Καριώτογλου & Π. Παπαδοπούλου
.
Αθήνα
.
σ. 157-176
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Παπανδρέου Μαρία
.
(2014)
.
Η διαμεσολάβηση της σκέψης των παιδιών Νηπιαγωγείου μέσα από το σχέδιο
.
Πρακτικά Πανελλήνιου Συνέδριου με Διεθνή συμμετοχή. Αναστοχασμοί για την παιδική ηλικία
.
Αναστοχασμοί για την παιδική ηλικία
.
Επιμέλεια:Τζεκάκη, Μ. και Κανατσουλη, Μ.
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ
.
σ.195-197
(2013)
Άρθρο σε Περιοδικό
Ravanis K.
,
Papandreou Maria
,
Kampeza M.
,
Vellopoulou A.
.
(2013)
.
Teaching activities for the construction of a precursor model in 5- to 6-year-old children's thinking: the case of thermal expansion and contraction of metals
.
European Early Childhood Education Research Journal
.
τόμ.21 αρ.4 σ.514-526
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Παπανδρέου Μαρία
,
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
,
Μπιρμπίλη Μαρία
.
(2013)
.
Υποψήφιοι εκπαιδευτικοί αξιολογούν την εφαρμογή διαδικασιών ανίχνευσης στο πλαίσιο της Πρακτικής τους Άσκησης
.
Η πρακτική άσκηση στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: θεωρία, πράξη, έρευνα
.
Επιμέλεια:Σ. Αυγητίδου & Α. Ανδρούσου
.
Aθήνα
.
σ. 39-68
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Παπανδρέου Μαρία
,
Καλογιαννίδου Αναστασία
,
Καραγιώργου Ιωάννα
,
Σοφιανοπούλου Ιωάννα
.
(2013)
.
Μαθηματικός γραμματισμός και συνεργασία σχολείου – οικογένειας: Ένα πρόγραμμα εμπλοκής των γονέων στη μάθηση των παιδιών τους
.
Πρακτικά του 15ου Διεθνούς Συνεδρίου AirRef 2013 - Famille, Ecole, Sociétés locales: Politiques et Pratiques pour l’Enfance, XVème Congrès International de l’AIFREF
.
15o Διεθνές Συνέδριο AirRef 2013 - XVème Congrès International de l’AIFREF
.
Πάτρα - Ελλάδα
.
σ.247-259
(2011)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papandreou Maria
,
Τerzi Μ.
.
(2011)
.
Exploring children’s ideas about natural phenomena in Kindergarten classes: designing and evaluating ‘eliciting activities’
.
Review of Science, Mathematics and ICT Education
.
τόμ.5 αρ.2 σ.27-47
Παπανδρέου Μαρία
,
Σιαμπάνη Ε.
,
Δούμου Σ.
.
(2011)
.
Η σημασία της σχεδιαστικής δραστηριότητας στο Νηπιαγωγείο: αλληλεπιδράσεις νηπίων κατά την επίλυση ενός προβλήματος μέσω του σχεδίου
.
Σύγχρονο Νηπιαγωγείο
.
αρ.83 σ.118-126
Παπανδρέου Μαρία
.
(2011)
.
Σχεδιάζοντας μαθηματικές δραστηριότητες με νόημα για παιδιά Νηπιαγωγείου
.
Ο.Μ.Ε.P.Ερευνώντας τον Κόσμο του Παιδιού
.
τόμ.10
Τσιρλή Φ.
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2011)
.
H ανάπτυξη της συμβολικής δραστηριότητας των νηπίων στην γωνιά των εικαστικών: προτάσεις για την οργάνωση και τη λειτουργία της
.
Σύγχρονο Νηπιαγωγείο
.
αρ.83 σ.112-117
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Παπανδρέου Μαρία
.
(2011)
.
«Η σκιά μου κι εγώ»: Το σχέδιο παιδιών στα πλαίσια μιας διδακτικής παρέμβασης για το σχηματισμό της σκιάς στο νηπιαγωγείο
.
Κοινωνιογνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στη διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
.
Επιμέλεια:Πλακίτση, Κατερίνα
.
Αθήνα
.
σ. 362-375
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papandreou Maria
.
(2011)
.
Giving meaning to mathematical tasks through semiotic activity in Kindergarten class
.
επιμ.
Stellakis N.
,
Efstathiadou M.
.
Proceedings of the OMEP European Conference Cyprus: Perspectives of Creativity and Learning in Early Childhood
.
European Conference and Regional Meeting (Cyprus)
.
Stellakis, N. and Efstathiadou, M. (Eds)
.
Nicosia, Cyprus
.
σ.618-627
Παπανδρέου Μαρία
,
Τοκμακίδου Ε.
.
(2011)
.
Επίλυση μαθηματικών προβλημάτων και αναστοχαστικές διαδικασίες μαθητών Α΄ δημοτικού
.
επιμ.
Καλδρυμίδου Μ.
.
Πρακτικά 4ου συνεδρίου ΕΝΕΔΙΜ. Η τάξη ως πεδίο ανάπτυξης της μαθηματικής δραστηριότητας
.
4ο Συνεδρίου ΕΝΕΔΙΜ
.
Επιμέλεια: Καλδρυμίδου, Μ.
.
Ιωάννινα. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
.
Παν/μιο Ιωαννίνων
.
σ.391-400
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Παπανδρέου Μαρία
,
Τζεκάκη Μαριάννα
,
Μπιρμπίλη Μαρία
.
(2011)
.
Συμπόσιο "Καινοτομίες και αλλαγές στην προσχολική τάξη"
.
Ευρωπαϊκό συνέδριο ΟΜΕΠ
.
OMEP European conference Cyprus
.
Λευκωσία, European University of Cyprus, Κύπρος
Without Type
Βελλοπούλου Α.
,
Γκλιάου Ν.
,
Διδάχου Ε.
,
Κοντοπούλου Α.
,
Μπιρμπίλη Μ.
,
Παπανδρέου Μαρία
.
(2011)
.
Νέα Προγράμματα Σπουδών: Επιστημονικό πεδίο: Προσχολική - Πρώτη Σχολική Ηλικία
.
Αθήνα
.
Παιδαγωγικό Ινστιτουτο
(2010)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Παπανδρέου Μαρία
.
(2010)
.
Αφήγηση ιστοριών και σημειωτικές διαδικασίες στο νηπιαγωγείο: μια προσέγγιση για την ανάπτυξη μαθηματικών δραστηριοτήτων με νόημα για τα παιδιά
.
ΤΕΠΑΕ 09, Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
.
Επιμέλεια:Δ. Γερμανός & Μ. Κανατσούλη
.
Θεσσαλονίκη
.
σ.149-170
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Παπανδρέου Μαρία
.
(2010)
.
Σχεδιαστική δραστηριότητα και ανάπτυξη στρατηγικών σε ένα πρόβλημα μοιρασιάς από παιδιά νηπιαγωγείου
.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας: Ποικιλομορφία της ανάπτυξης.....Ποικιλομορφία της Εκπαίδευσης
.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας: Ποικιλομορφία της ανάπτυξης .....Ποικιλομορφία της Εκπαίδευσης
.
Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα
(2009)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Παπανδρέου Μαρία
,
Καραγιώργου Ιωάννα
.
(2009)
.
Συμμετοχή των γονέων στην μαθηματική εκπαίδευση και αξιολόγηση των παιδιών τους: μια εφαρμογή στο νηπιαγωγείο
.
Πρακτικά 3ου Συνεδρίου ΕΝΕΔΙΜ: Μαθηματική Εκπαίδευση και Οικογενειακές Πρακτικές
.
3ο συνέδριο ΕΝΕΔΙΜ: Μαθηματική εκπαίδευση και Οικογενειακές πρακτικές
.
Καλαβάσης, Φ., Καφούση, Σ., Χιονίδου-Μοσκοφόγλου, Σκουμπουρδή, Χ. & Φεσάκης, Γ.
.
Ελλάδα - Ρόδος, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
.
σ. 203-212
Παπανδρέου Μαρία
.
(2009)
.
Preschoolers’ semiotic activity: additive problem-solving and the representation of quantity
.
Proceedings of the 33rd Conference of the Internationall Group for the Psychology of Mathematics Education, Thessaloniki, Greece: PME
.
33rd Conference of the Internationall Group for the Psychology of Mathematics Education
.
Tzekaki, M. Kaldrimidou, M. and Sakonidis, C. (Eds)
.
Greece - Thessaloniki
.
τόμ.4, σ. 321-328
Παπανδρέου Μαρία
,
Μπιρμπίλη Μαρία
,
Μαρτιδου Ραχήλ
.
(2009)
.
Οι αντιλήψεις των γονέων για το ρόλο του νηπιαγωγείου και τη συμμετοχή τους στην εκπαίδευση των παιδιών τους
.
Proceedings of the OMEP European regional conference 2009. “Current issues in preschool education in Europe: Shaping the future"
.
OMEP European regional conference 2009
.
M. Paramythiotou and C. Angelaki (Eds)
.
Ελλάδα - Σύρος
.
σ. 437-452
Παπανδρέου Μαρία
.
(2009)
.
Συνεργασία εκπαιδευτικού και γονέων: Ενισχύοντας την συμμετοχή των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους
.
Proceedings of the OMEP European regional conference 2009. “Current issues in preschool education in Europe: Shaping the future”
.
OMEP European regional conference 2009
.
Paramythiotou & C. Angelaki (Eds)
.
Σύρος-Ελλάδα
(2008)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Παπανδρέου Μαρία
.
(2008)
.
Προγραμματισμός δραστηριοτήτων για το νηπιαγωγείο
.
Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες: Ερευνητικοί προσανατολισμοί και παιδαγωγικές πρακτικές
.
Επιμέλεια:Χριστίδου, Β.
.
Θεσσαλονίκη
Παπανδρέου Μαρία
.
(2008)
.
Ο χιονάνθρωπος που ήθελε να πάει στον Βόρειο Πόλο: Παραλλαγές σε ένα παραμύθι από παιδιά νηπιαγωγείου κατά την επεξεργασία θερμικών φαινομένων που σχετίζονται με το νερό
.
Η προσχολική εκπαίδευση τον 21ου αιώνα: Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές πρακτικές
.
Επιμέλεια: Κακανά Μ, Σιμούλη, Γ.
.
Θεσσαλονίκη
.
σ. 356-364
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Παπανδρέου Μαρία
.
(2008)
.
Προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες: Παλιές και νέες απόψεις και η πρόκληση του ΔΕΠΠΣ.
.
Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών, πρακτικά
.
Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών
.
Π. Κουμαράς & Φ. Σέρογλου (Επιμ.)
.
Ελλάδα - Θεσσαλονίκη
.
σ. 385-391
(2007)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Παπανδρέου Μαρία
.
(2007)
.
Παραμύθι-μυθι-μυθι, δώσε κλώτσο ν’ αριθμήσει: Οι ‘σημειώσεις’ παιδιών νηπιαγωγείου, όταν ένα παραμύθι δίνει νόημα στην επίλυση ενός μαθηματικού προβλήματος
.
Πρακτικά 6ου Συνεδρίου ΟΜΕΠ
.
6ο συνέδριο ΟΜΕΠ
.
Α. Βελλοπούλου (Επιμ.)
.
Πάτρα-Ελλάδα
.
σ. 298-306
(2006)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papandreou Maria
.
(2006)
.
Measurement tools and the development of length concepts in early childhood education
.
Themes in Education
.
τόμ.7 αρ.1 σ.25-42
(2004)
Άρθρο σε Περιοδικό
Koliopoulos D.
,
Tantaros S.
,
Papandreou Maria
,
Ravanis K.
.
(2004)
.
Preschool children’s ideas about floating: A qualitative approach.
.
Journal of Science Education
.
τόμ.5 αρ.1 σ.21-24
Ενημερώθηκε: 2023-05-29