Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) του Τμήματος Πληροφορικής Α.Π.Θ έχει ως αντικείμενο την παροχή γνώσεων υψηλού επιπέδου στους μεταπτυχιακούς φοιτητές προσφέροντάς τους τόσο θεωρητική όσο και τεχνολογική εκπαίδευση και εξειδίκευση στους τομείς των Ψηφιακών Μέσων, Επικοινωνιακών Συστημάτων και Τεχνολογιών, Πληροφοριακών Συστημάτων και Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση καθώς και τη δημιουργία εξειδικευμένων στελεχών σε θέματα αιχμής των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών με προοπτικές στη νέα αγορά εργασίας.
Για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Πληροφορικής απαιτείται εντός της μέγιστης χρονικής διάρκειας που προβλέπεται στην παρ.1 του άρ. 9 του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του προγράμματος (<http://mtpx.csd.auth.gr/mtpx/el/regulation>), η συγκέντρωση δώδεκα (12) διδακτικών μονάδων (Δ.Μ.). Οι οκτώ (8) Δ.Μ. προέρχονται από μαθήματα, και συγκεκριμένα κατe5λάχιστο έξι (6) Δ.Μ. προέρχονται από μαθήματα της κατεύθυνσης που έχει επιλέξει ο φοιτητής. Τα υπόλοιπα δύο (2) μαθήματα επιλέγονται από κατάλογο μαθημάτων άλλων κατευθύνσεων που ορίζονται από τη Γενική Συνέλευση Ειδικής Σύνθεσης (ΓΣΕΣ) με εισήγηση της κατεύθυνσης που έχει επιλέξει ο φοιτητής. Οι τέσσερις (4) μονάδες προέρχονται από την εκπόνηση της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας κατά το τρίτο εξάμηνο σε αντικείμενο της κατεύθυνσης ειδίκευσης και η οποία εξετάζεται από τριμελή εξεταστική επιτροπή.
Οι σκοποί του Π.Μ.Σ. Πληροφορικής Α.Π.Θ. εκπληρώνονται με την παρακολούθηση οργανωμένων μεταπτυχιακών μαθημάτων και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διατριβής Ειδίκευσης σύμφωνα με τα διεθνή ακαδημαϊκά πρότυπα που εγγυώνται την εξειδίκευση σddναν από τους τομείς που προαναφέρθηκαν.
Επιπλέον της βασικής γνώσης της επιστήμης και του επαγγέλματός τους έχουν την ικανότητα: 1) να εφαρμόζουν τη γνώση στην πράξη, 2) να επικοινωνούν σε μια δεύτερη γλώσσα 3) να αναζητούν, αναλύουν και συνθέτουν δεδομένα και πληροφορίες, κάνοντας χρήση της κατάλληλης τεχνολογίας, 4) να προσαρμόζονται σε νέες καταστάσεις και να παίρνουν αποφάσεις, 5) να εργάζονται αυτόνομα ή σε ομάδα σε διεθνές ή/και διεπιστημονικό περιβάλλον, 6) να παράγουν νέες ιδέες και επιστημονική γνώση, να σχεδιάζουν και να διαχειρίζονται επιστημονικά και ερευνητικά έργα, 7) να σέβονται τη διαφορετικότητα, την πολυπολιτισμικότητα και το φυσικό περιβάλλον, 8) να επιδεικνύουν επαγγελματική, κοινωνική και ηθική υπευθυνότητα, και ευαισθησία σε θέματα φύλου , 9) να έχουν ικανότητα κριτικής και αυτοκριτικής, και 10) να προάγουν την ελεύθερη, παραγωγική και επαγωγική σκέψη.