Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) "Ψηφιακά Μέσα Υπολογιστική Νοημοσύνη" του Τμήματος Πληροφορικής Α.Π.Θ έχει ως αντικείμενο την παροχή γνώσεων υψηλού επιπέδου στους μεταπτυχιακούς φοιτητές προσφέροντάς τους τόσο θεωρητική όσο και τεχνολογική εκπαίδευση και εξειδίκευση στον τομέα των Ψηφιακών Μέσων- Υπολογιστικής Νοημοσύνης καθώς και τη δημιουργία εξειδικευμένων στελεχών σε θέματα αιχμής των Τεχνολογιών Πληροφορικής με προοπτικές στη νέα αγορά εργασίας.
Για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Ψηφιακά Μέσα Υπολογιστική Νοημοσύνη" του Τμήματος Πληροφορικής απαιτείται εντός της μέγιστης χρονικής διάρκειας που προβλέπεται στις παρ.3 και 4 του άρ. 5 του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας 5του προγράμματος (<http://dmci.csd.auth.gr/files/internal_regulations_gr.pdf>), η συγκέντρωση ενενήντα (90) πιστωτικών μονάδων (ECTS). Οι εξήντα (60) ECTS προέρχονται από μαθήματα. Οι τριάντα (30) ECTS προέρχονται από την εκπόνηση της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας κατά το τρίτο εξάμηνο σε αντικείμενο της κατεύθυνσης ειδίκευσης και η οποία εξετάζεται από τριμελή εξεταστική επιτροπή.
Οι σκοποί του Π.Μ.Σ. "Ψηφιακά Μέσα Υπολογιστική Νοημοσύνη" Πληροφορικής Α.Π.Θ. εκπληρώνονται με την παρακολούθηση οργανωμένων μεταπτυχιακών μαθημάτων και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διατριβής Ειδίκευσης σύμφωνα με τα διεθνή ακαδημαϊκά πρότυπα που εγγυώνται την εξειδίκευση σddναν από τους τομείς που προαναφέρθηκαν.
Επιπλέον της βασικής γνώσης της επιστήμης και του επαγγέλματός τους έχουν την ικανότητα: 1) να εφαρμόζουν τη γνώση στην πράξη, 2) να επικοινωνούν σε μια δεύτερη γλώσσα 3) να αναζητούν, αναλύουν και συνθέτουν δεδομένα και πληροφορίες, κάνοντας χρήση της κατάλληλης τεχνολογίας, 4) να προσαρμόζονται σε νέες καταστάσεις και να παίρνουν αποφάσεις, 5) να εργάζονται αυτόνομα ή σε ομάδα σε διεθνές ή/και διεπιστημονικό περιβάλλον, 6) να παράγουν νέες ιδέες και επιστημονική γνώση, να σχεδιάζουν και να διαχειρίζονται επιστημονικά και ερευνητικά έργα, 7) να σέβονται τη διαφορετικότητα, την πολυπολιτισμικότητα και το φυσικό περιβάλλον, 8) να επιδεικνύουν επαγγελματική, κοινωνική και ηθική υπευθυνότητα, και ευαισθησία σε θέματα φύλου , 9) να έχουν ικανότητα κριτικής και αυτοκριτικής, και 10) να προάγουν την ελεύθερη, παραγωγική και επαγωγική σκέψη.