Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕισαγωγή στην ηλεκτρονική μουσική (ασκ.) / Introduction to electronic music (exercise)
ΚωδικόςΣΥ4000
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΣύνθεση (ΣΥ)
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΜη Ενεργό
Course ID160001284

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕισαγωγή στην ηλεκτρονική μουσική (ασκ.)
Ακαδημαϊκό Έτος2013 – 2014
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
160007639
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΣ8003 Εισαγωγή στη μουσική πληροφορική (θεωρία και ασκήσεις)
  • ΥΣ8004 Εισαγωγή στη μουσική ακουστική
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές που τελειώνουν επιτυχώς το μάθημα αναμένεται να: • Έχουν μια βασική κατανόηση θεμάτων αισθητικής της ηλεκτροακουστικής μουσικής • Εξοικειωθούν με ζητήματα που άπτονται της δημιουργικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας στην ηλεκτροακουστική μουσική σύνθεση • Μπορούν να επεξεργάζονται και να μεταμορφώνουν κάποιο αρχικό ηχητικό υλικό σε μουσικές ηχητικές δομές • Χρησιμοποιούν εφαρμογες για την δημιουργική επεξεργασία μια μίξη του ήχου • Εξοικειωθούν με βασικές τεχνικές σύνθεσης ήχου (προσθετική, αφαιρετική, AM/FM, κοκκώδης σύνθεση, κ.λ.π) μέσω της χρήσης κατάλληλων προγραμμάτων • Μπορούν να συνθέσουν ένα σύντομο κομμάτι ηλεκτροακουστικής μουσικής
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή (ιστορική επισκόπηση, σύγχρονες τάσεις). Ψηφιακός ήχος και ανάλυση ήχου. Στοιχειώδεις γεννήτριες ήχου (ταλαντωτής, γεννήτρια θορύβου, περιβάλλουσα, LFO, κλπ). Προσθετική σύνθεση (ανάλυση και ανασύνθεση). Αφαιρετική σύνθεση. Σύνθεση ΑΜ/FM. Κοκκώδης σύνθεση. Άλλες τεχνικές σύνθεσης ήχου. Βασικές τεχνικές επεξεργασίας και μείξης ήχου. Συνθετικές τεχνικές στη ηλεκτρονική μουσική. Προσωπική συνεργασία με φοιτητές στα πλαίσια προετοιμασίας σύνθεσης έργου ηλεκτροακουστικής μουσικής τριών λεπτών το οποίο κατατίθεται στο τέλος του εξαμήνου.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Περιγραφή
Powerpoint και πολυμεσικές εφαρμογές. Διαδραστική διδασκαλία στο Εργαστήριο Μουσικής Πληροφορικής. Χρήση blackboard.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις10
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο15
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο14
Σύνολο39
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Βασική εργασία για αξιολόγηση είναι η σύνθεση ένος έργου ηλεκτροακουστικής μουσικής διάρκειας περίπου τριών λεπτών με χρήση τεχνικών που έχουν παρουσιαστεί στο μάθημα. Η ηλεκτροακουστική σύνθεση συνοδεύεται από γραπτή αναφορα (μέχρι 1000 λέξεις) στην οποία εξηγούνται οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν στην σύνθεση του έργου καθώς ζητήματα βασικών αισθητικών προθέσεων/επιλογών. Οι τελικές συνθέσεις εκτελούνται σε μια ανεπίσημη συναυλία ηλεκτροακουστική μουσικής στο τέλος του μαθήματος. Για τον τελικό βαθμό δίνεται περισσότερο βάρος σε ζητήματα τεχνικής ή αισθητικής φύσεως ανάλογα με την κατεύθυνση που έχει επιλέξει ένας φοιτητής (μουσικολογία ή σύνθεση). Συνάδελφοι συνθέτες καλούνται να παρακολουθήσουν την συναυλία και να αξιολογήσουν να έργα από συνθετική σκοπιά (η αξιολόγησή τους συνυπλογίζεται για τον τελικό βαθμό).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Collins, N. (2010) Introduction to Computer Music. John Wiley & Sons Ltd, U.K. Διαμαντόπουλος Τ. (2004) Προγραμματισμός & Σύνθεση Ήχου. Εκδόσεις Έλλην, Γ. ΠΑΡΙΚΟΣ & ΣΙΑ Ε.Ε. Dodge C. & Jerse T.A. (1985) Computer Music: Synthesis, Composition and Performance. Schirmer Books, New York. Miranda E. R. (1998) Coputer Sound Design: Synthesis Techniques and Programming. Focal Press, Oxford. Roads, C. (1996) The Computer Music Tutorial. The MIT Press, Cambridge (Ma). Roads C. (2002) Microsound. The MIT Press, Cambridge (Ma). Russ M. (2004) Sound Synthesis and Sampling. Second Edition. Focal Press, Oxford.
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-09-2013